Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brittje schreef:Bestaat die stichting nog steeds?
In Nederland wordt al langer gewaarschuwd dat paspoorten van deze stichting geen meerwaarde hebben en niet voldoen aan de eisen, en dat die stichting geen erkende paspoort uitgevende instantie is.
janderegelaa schreef:Brittje schreef:Bestaat die stichting nog steeds?
In Nederland wordt al langer gewaarschuwd dat paspoorten van deze stichting geen meerwaarde hebben en niet voldoen aan de eisen, en dat die stichting geen erkende paspoort uitgevende instantie is.
Het paspoort opzich voldoet wel aan de eisen, alleen het ES niet. Overigens staat er in het paspoort vermeldt dat het niet geldig is als identificatiemiddel. Eigenlijk dacht ik dat ze tegenwoordig paspoorten van het EECHA gaven gezien de samenwerking.
Nitoucheke schreef:Paspoorten voor het ES uitgegeven door ECHA zijn volgens mij ook niet allemaal geldig. ECHA mag alleen paspoorten uitgeven voor de rassen waar zij voor erkend zijn zoals de pinto, irisch cobs, apaloosa's en andere gekleurde paarden. ECHA staat ook voor European Coloured Horse Association.
Nitoucheke schreef:Een erkend stamboek kan enkel paarden inschrijven die behoren tot het ras waarvoor het stamboek een erkenning heeft. De rassen waarvoor ECHA erkend is staan vermeld in dit document http://tgrdeu.genres.de/veroeffentlichu ... ungenPferd
Nitoucheke schreef:Een erkend stamboek kan enkel paarden inschrijven die behoren tot het ras waarvoor het stamboek een erkenning heeft. De rassen waarvoor ECHA erkend is staan vermeld in dit document http://tgrdeu.genres.de/veroeffentlichu ... ungenPferd
Nitoucheke schreef:Het nieuwsbericht is nu eenmaal afkomstig uit België. Maar waarom zou België hopeloos achter lopen met de registraties? Belgïë heeft de keuze gemaakt om niet-stamboekpaarden te laten registeren door de BCP en stamboekpaarden bij de erkende stamboeken. Voor Vlaanderen doet de VCP de administratie voor de niet-stamboekpaarden en dit wordt bij mijn weten heel goed opgevolgd.
janderegelaa schreef:Nitoucheke schreef:Het nieuwsbericht is nu eenmaal afkomstig uit België. Maar waarom zou België hopeloos achter lopen met de registraties? Belgïë heeft de keuze gemaakt om niet-stamboekpaarden te laten registeren door de BCP en stamboekpaarden bij de erkende stamboeken. Voor Vlaanderen doet de VCP de administratie voor de niet-stamboekpaarden en dit wordt bij mijn weten heel goed opgevolgd.
Misschien omdat ze pas sinds kort verplicht registreren met een chip?
Paarden kunnen in Nederland van iedere PUI een paspoort krijgen.