Vijfvoudig titelwinnaar Sterkste man van Nederland Jarno Hams trekt rustig een tram voort, aanstaande zaterdag is hij in Hoeven voor een krachtmeting met een sterk trekpaard. Jarno Hams heeft zijn krachten gemeten met trams, trucks en andere sterke mannen. Zaterdag neemt de vijfvoudig titelwinnaar Sterkste man van Nederland het op tegen Darko, een trekpaard. Het touwtrekken met echte pk's is een tussendoortje op de Shetland hengstenshow bij stal De Driehoek aan de Brede Balrouw in Hoeven.
Fokvereniging West Brabant heeft tijdens deze show altijd iets extra's voor het publiek. Van een roofvogelshow en schapendrijvers tot beroepswielrenners die vorig jaar op een hometrainer wedstrijdjes reden tegen het publiek. Voor het publiek is zaterdag ook een rol weggelegd. Hams zal het trekpaard van 900 tot 1000 kilo waarschijnlijk niet alleen naar zijn kant kunnen trekken. "Normaal staan tegenover een trekpaard 25 mannen, hij zal wat hulp kunnen gebruiken", lacht Ruud van Raak van de fokvereniging.
Naar wat ik erin lees, is het inderdaad een soort touwtrekken. Ik ben best wel benieuwd eigenlijk.
Squawk
Geplaatst: 18-03-10 12:51
Ik ben eigenlijk niet zo heel benieuwd, gezien de laatste zin van het artikel Normaal 25 man tegenover 1 trekpaard..nou succes in z'n uppie!
Laatst bijgewerkt door Squawk op 18-03-10 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt
aurae_
Geplaatst: 18-03-10 12:52
Mag het beste paard/ man winnen .
Tamadine
Geplaatst: 18-03-10 12:53
Dit is toch gewoon leuk. Een leuke en eeng oede show en je kan nog meedoen ook. Ik ben echt super fan van Jarno Hams.
dakplaat
Geplaatst: 19-03-10 14:30
Ik probeer het voor me te zien, maar ik loop vast als ik moet bedenken hoe dat paard aan het touw zit. Neem aan dat Darko het niet in z'n mond neemt, hoe dan?
Bij mij op de manege hebben ze het eens met een hengst gedaan. Die had een mentuig om met een touw eraan. Aan dat touw hingen iets van twintig kinderen. Zag er erg leuk uit hoe die versleept werden!