Gerommel tijdens BWP-hengstencompetitie in Neeroeteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gerommel tijdens BWP-hengstencompetitie in Neeroeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 19:37

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl
Rick Helmink

Hunter’s Scendix (v. Stakkato) kwam zaterdag in Neeroeteren niet aan de start in de finale van de BWP-hengstencompetitie. Eigenaar Ludwig Lemenu zegt dat hij zaterdagochtend werd gebeld door de organisatie van de competitie, dat zijn hengst ‘s avonds niet mocht deelnemen omdat hij op dat moment nog niet was ingeschreven als BWP-hengst. De wedstrijdorganisatie ontkent dat.

Eigenaar Ludwig Lemenu vertelt dat hij afgelopen zaterdagochtend een telefoontje kreeg van de voorzitter van de BWP-hengstencompetitie, Paul Peeters. De voorzitter zou gezegd hebben dat Scendix niet mocht deelnemen omdat hij op dat moment niet was goedgekeurd als BWP-hengst. “Ik vind dat niet erg, want regels zijn regels, maar de gang van zaken spreekt me niet echt aan”, aldus Lemenu.

Lid van het organisatiecommissie Michel Spaas ontkent dat er door de organisatie een telefoontje is gegaan naar Lemenu dat zijn hengst niet kon deelnemen. “Als Scendix had willen deelnemen aan de finale had dat zo gekund. Hij was immers die dag goedgekeurd”, vertelt Michel Spaas. Hij zegt dat de ruiter van Scendix zelf aangaf dat hij niet wilde starten in de finale om de hengst niet te overbelasten.

Verwant artikel:

[VN] BWP keurt twintig hengsten goed voor de dekdienst

Caira

Re: Gerommel tijdens BWP-hengstencompetitie in Neeroeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:39

wow 1 van de twee is niet helemaal eerlijk.

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:58

-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 27-09-25 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:38

heel vreemd, vraag me af waarom de eigenaar zoiets zou verzinnen, als de ruiter gewoon niet wil starten, zo'n dingen gebeuren gewoon in overleg normaal gezien. Iig vaag verhaal van het bwp.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:41

gewoon ter info, het nieuwsbericht is niet helemaal correct, het is niet de bwp hengstencompitie maar de hengstencompetitie tout court, waar de finale plaats van vindt tijdens de bwp keuring, maar die ook manches heeft tijdens de sbs keuring en jumping mechelen. daarnaast is het een raar verhaal van een compitie die helemaal mis gegaan is.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:58

Jammer dat Scendix niet van start kwam!
Ik zou het raar vinden dat de ruiter en de eigenaar zo'n finale laten liggen zonder zo'n telefoontje...
Scendix en Brecht doen het heel goed de laatste tijd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:36

typisch Belgisch soapje weer ..
beetje raar van dat overbelasten ..Scendix heeft volgens mij al overal en heel veel gelopen voor zo'n jonge knol

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:38

merelhof schreef:
gewoon ter info, het nieuwsbericht is niet helemaal correct, het is niet de bwp hengstencompitie maar de hengstencompetitie tout court, waar de finale plaats van vindt tijdens de bwp keuring, maar die ook manches heeft tijdens de sbs keuring en jumping mechelen. daarnaast is het een raar verhaal van een compitie die helemaal mis gegaan is.

ja dat dacht ik ook al ..er was in het begin ook best wat ongenoegen van enkelen dat het weer een X aantal hengstenhouders feestje zou worden

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:59

Idd, vaag bericht! Beiden komen door elkaar zo tegen te spreken wel in een slecht daglicht..

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:19

@besita: idd een feestje met hetzelfde orkest. Volgens mij kunnen ze die handel beter afschaffen, komt toch alleen maar ambras van.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:19

Ze leren het ook nooit.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:50

is ook steeds iets hier..