Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dana82 schreef:Zouden ze dan ook niet meteen een campagne voeren bij de andere weggebruikers over hoe zich te gedragen tov paarden?
Ik ken al tal van ongelukken waar andere weggebruikers het oorzaak van zijn. Dat had niets met de kunde van de ruiter of het gedrag van het paard te maken. Als ze je immers bijna letterlijk van de weg afrijden, is het logisch dat een paard schrikt of minstens opzij gaat (zeker als ze het dier raken) ...
Wafel schreef:Dat buiten rijden is een probleem. Maar weet niet of ze daar op doelen bij het artikel.
.
.
. In zulk geval zou je de nummerplaat moeten kunnen onthouden. Allé, stel je voor dat die een dodelijk ongeluk veroorzaken! In de polders zijn er meestal nog diepe grachten ook!
) die gast daar eens goed over aangesproken. Die vent wist niet waar kruipen van schaamte!
anjaenrene schreef:Ik heb hier vorig jaar een brief over gestuurd naar het magazine Kampioen van de anwb. Of ze eens een artikeltje wilden schrijven over paarden in het verkeer omdat ik weer eens bijna van het zebrapad was gereden door een auto! mijn paard maakte gelukkig een sprong naar voren waardoor we op de stoep einigden anders hadden we op een moterkap gelegen.
De reactie van de hoofdredacteur was dat de lezers daar niet op zaten te wachten omdat ze geintereseert zijn in campings ed. Is toch van de zotte? Ik dacht juist ik probeer het bij de anwb omdat hun ook wandelaars en fietsers meetellen.
Even flauw gaan doen dan; Kampioen uit de papierbak vissen en ook eens mailen
anjaenrene schreef:Ik heb hier vorig jaar een brief over gestuurd naar het magazine Kampioen van de anwb. Of ze eens een artikeltje wilden schrijven over paarden in het verkeer omdat ik weer eens bijna van het zebrapad was gereden door een auto! mijn paard maakte gelukkig een sprong naar voren waardoor we op de stoep einigden anders hadden we op een moterkap gelegen.
De reactie van de hoofdredacteur was dat de lezers daar niet op zaten te wachten omdat ze geintereseert zijn in campings ed. Is toch van de zotte? Ik dacht juist ik probeer het bij de anwb omdat hun ook wandelaars en fietsers meetellen.
risky schreef:IK rij dus inderdaad gewoon niet meer op straat doordat het andere verkeer gewoonweg geen rekening met een paard houd en ik geen risico wil lopen om onder een trekker te komen oid.
Het zou een goede zaak zijn als ze bij de auto theorielessen een stukje over dieren in het verkeer mee zouden nemen en een landelijke tv campagne zouden maken om het grote publiek te bereiken.