Manege Heijligers in Asten stond afgelopen weekend vier dagen in het teken van de springsport. Michel Hendrix toonde vormbehoud in het Brabantse land. Twee weken geleden won hij met Noble de Grote Prijs van Neeroeteren, in Asten pakte hij zondag de zege in het 1,40 m met Uwwalon (v. Burggraaf). “De laatste twee weken gaat het wel erg goed”, lacht de ruiter.
Van de 67 combinaties wisten achttien een startplaats voor de barrage te bemachtigen. Hendrix wist als enige onder de 30 seconden te duiken. James Paterson Robinson zag de klok precies op 30 seconden stoppen. De Australiër zadelde Casanova (v. Carando). Pieter Keunen eiste de derde plaats op met Vittorio (v. Calippo).
J.W.M. Buiting uit Haaksbergen staat te boek als fokker van winnaar Uwwalon. Voor het moederschap van de negenjarige ruin tekende de stermerrie Milirke (Herannus x Amor). “Ik heb Uwwalon nu ruim een jaar onder het zadel. We kochten hem van Willy van der Ham. Hij liep toen in het Z. Sinds afgelopen zomer start ik hem in het 1,40. Ik heb Uwwalon toen op veel concoursen gestart, dus heb ik hem een maandje rust gegeven. Asten was weer ons eerste concours.”
De 23-jarige springruiter heeft momenteel zes paarden op nationaal niveau tot zijn beschikking en is content over Uwwalon. “Hij wil gruwelijk graag over de hindernissen. Soms zelfs te graag. Hij heeft een goed karakter en werkt ongelooflijk goed mee.”