Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Vreemd om zoiets een "evenement" te noemen...
tamary schreef:Het verbaasd mij dat in een land waar zoveel mensen een wapen hebben er kennelijk niemand in staat is om netjes en met 1 schot een paard te schieten of nog niet op het idee gekomen is. Kogel is fors goedkoper dan kosten euthanasievloeistof en DA. En kan naar eigen inzicht ipv momentopname door iemand die het dier niet kent.
batje schreef:tamary schreef:Het verbaasd mij dat in een land waar zoveel mensen een wapen hebben er kennelijk niemand in staat is om netjes en met 1 schot een paard te schieten of nog niet op het idee gekomen is. Kogel is fors goedkoper dan kosten euthanasievloeistof en DA. En kan naar eigen inzicht ipv momentopname door iemand die het dier niet kent.
Daar moet je nog een flinke kogel voor hebben hoor, om door een paardenschedel heen te komen. Dan loop je het risico dat je niet raak schiet en voor je het weet staat hier een nieuwsitem over een idioot die zijn doodzieke paard ook nog eens heeft beschoten..
Ik vind overigens clinic een nog raarder woord dan evenement.. maar goed, hoe je het beestje ook noemt, fijn dat de mogelijkheid er is!
batje schreef:Daar moet je nog een flinke kogel voor hebben hoor, om door een paardenschedel heen te komen.

ruiter1992 schreef:haha er komt nu een hele discussie op gang over geweren en kogels
maar goed initiatief voor eigenaren van écht lijdende paarden. inderdaad wel raar dat het een evenement/clinic wordt genoemd.
Kuggur schreef:Stelletje penny's die dat zielugh vonden. Paarden hebben onder sommige omstandigheden helaas juist last van hun hoge aaibaarheidsfactor.Overigens, inderdaad, wie had daar dat slimme idee paardenslacht te verbieden?
tamary schreef:Het verbaasd mij dat in een land waar zoveel mensen een wapen hebben er kennelijk niemand in staat is om netjes en met 1 schot een paard te schieten of nog niet op het idee gekomen is. Kogel is fors goedkoper dan kosten euthanasievloeistof en DA. En kan naar eigen inzicht ipv momentopname door iemand die het dier niet kent.
en dan nog mag je niet zomaar je eigen paard doodschieten.