Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zoekend76 schreef:ik vind dat ook de pelham en passoa erg steng zijn vooral (3 rings) en helemaal voor de pony's leer de kinderen eerst maar eens met gewone bitten te rijden ,moeten paarden in de lagere klassen toch ook??
en anders misschien betere les of andere pony.
macke schreef:waar zijn nu de dressuurruiters met hun commentaar over de slof en thiedeman teugel?? Ik vind een pessoabit harder inwerken dan stang en trens...
zoekend76 schreef:ik vind dat ook de pelham en passoa erg steng zijn vooral (3 rings) en helemaal voor de pony's leer de kinderen eerst maar eens met gewone bitten te rijden ,moeten paarden in de lagere klassen toch ook??
KambiusH schreef:zoekend76 schreef:ik vind dat ook de pelham en passoa erg steng zijn vooral (3 rings) en helemaal voor de pony's leer de kinderen eerst maar eens met gewone bitten te rijden ,moeten paarden in de lagere klassen toch ook??
Je mag toch niet meer met 3 ringen rijden?
, ik gebruik ze alleen maar. Maar heb nog nooit van een kneveltrens met scharen gehoord. Iris82 schreef:manishdra schreef:Ik weet wat een kneventrens is, ik gebruik ze alleen maar. Maar heb nog nooit van een kneveltrens met scharen gehoord.
De 'scharen' zijn niets anders dan de 'pinnen'

bigone schreef:Geen beginners maar hoevaak zie je niet de doorgewinterde zz-springpony onder de kont van een 10-jarig ruitertje omdat ze allemaal in het kader willen, dus vroeg beginnen, pony's zijn vaak bloedpony's en jammergenoeg word er dan een scherp bit ingehangen anders verongelukken ze ermee en wat de pony ervan vindt? het zal de meesten een worst zijn, zo snel mogelijk, zo hoog mogelijk anders is het niet interessant.