Een 66-jarige koetsier uit Apeldoorn is donderdag ernstig gewond geraakt toen zijn paarden op hol sloegen. Doordat de paarden er met een rotgang vandoor gingen viel de man van zijn koets, meldt de politie vrijdag. De paarden bleven ongedeerd.
De man reed met zijn koets in het buitengebied van Beekbergen ter hoogte van Klein Paradijs toen het ongeval zich voordeed. Hij moest met been-, arm- en hoofdletsel naar het ziekenhuis worden gebracht. De paarden werden later weer aangetroffen.
Komt dat nou door internet dat je dergelijke dingen vaker hoort tegenwoordig, of zouden er daadwerkelijk meer ongelukken met aanspanningen gebeuren? Ik vind dat je dergelijke berichten best wel vaak hoort de laatste jaren...
Valt mij ook al op. Maar kan het niet zo zijn dat het eerder gewoon niet in kranten en op internet werd vermeld? Daarnaast was het internet vroeger natuurlijk niet zo'n hype als tegenwoordig.
Ik hoop dat de koetsier er niet al te ernstig aan toe is en dat hij snel weer op de been is.
Martie
Geplaatst: 12-03-10 16:09
Ik denk inderdaad dat het meer opvalt omdat je nu via internet berichten ziet die anders alleen in lokale kranten staan. En bij Bokt staan ze ook allemaal op de voorpagia dus dat valt ook meer op, je hoeft ze niet te zoeken of toevallig tegen te komen....
Ik hoop idd dat dat het is Martie, want vaak zijn koetsiers er toch niet best aan toe als ze van hun koets af klappen... Hopelijk valt het uiteindelijk ook deze keer weer mee!
Ik heb het idd een keer meegemaakt met een buurman, die behoorlijk heftig bloedend kwam langs gelopen. Zij haflinger met kar was al lang en breed voorbij, op hol geslagen dus, en hij was eraf geslingerd.
Siets
Geplaatst: 12-03-10 16:35
Oh gatsie, bekend terrein. Naar hoor, dit zijn je ergste nachtmerries...
Komt misschien omdat aanspanningen zich vaker op de weg begeven als ruiters. Denk dat er dagelijks honderen mensen van hun paard afkukelen terwijl er misschien 1 aanspanning aan de kletter gaat. De gevolgen van een aanspanning aan de kletter zijn vaak iets 'heftiger' dan als er een ruiter van zijn paard afvalt.
Wel bijzonder vervelend voor de koetsier zeg!
LisaMS
Geplaatst: 12-03-10 17:40
Het is toevallig familie van mij. De koetsier niet, maar de neef van mijn moeder reed samen met hem om te oefenen met de haflingers, omdat ze over een paar dagen met gehandicapten zouden gaan rijden. De paarden sloegen om een onbekende reden op hol. Ze vielen allebei, familielid bleef ongedeerd, helaas de koetsier niet, die is gisternacht gelijk geopereerd, het bloed kwam uit zijn oren.
Oef..je ergste nachtmerrie zeg! Zelf ook meegemaakt. Kwam er dan ietsjes beter vanaf. Maar hoop dat die man snel weer op knapt.
paardlover13
Geplaatst: 12-03-10 18:21
Beterschap Het is wel zo dat je het meer hoort de laatste tijd, maar dat komt ook vooral doordat je nu alles via internet hoort en zulke verhalen worden niet altijd opgemerkt door een journalist:D xx
RaichuHollow
Geplaatst: 12-03-10 18:35
Een nachtmerrie! Weet helaas hoe het is... Ik ga die kar niet meer op hoor! Heel veel beterschap aan meneer.