Wellington: Grote Prijs voor Laura Kraut en Cedric

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Wellington: Grote Prijs voor Laura Kraut en Cedric

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 23:29

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Laura Kraut gaf vorige week al aan dat Cedric (Chambertin x Carolus I) op zijn top is en dat onderstreepte ze afgelopen zondag nog eens door in Wellington de Grote Prijs te winnen, waarin 150.000 dollar te verdelen was. Beste KWPN’er in het gezelschap werd de als derde geëindigde Tristan, die afstamt van de onlangs door het KWPN uit de wachtstatus ontheven hengst Lancelot. De plaatsen vier tot en met acht werden ook ingenomen door Nederlandse fokproducten.

De Grote Prijs, met hindernissen tot maar liefst 1,62 m hoog, telde zondag 55 combinaties, waarvan er zes foutloos bleven. Laura Kraut zette het concours op z’n kop door met Cedric foutloos in 48,08 te eindigen in de barrage. Ze is verzekerd van een plekje op de longlist voor de Wereldruiterspelen. Het is nog maar de tweede keer dat dit duo een Grote Prijs won, aangezien Krauts focus op kampioenschappen lag en deelname aan landenwedstrijden. “Dit is waanzinnig. Ik kan niets anders zeggen”, vertelt ze na afloop. “Het is leuk om ook eens voor de overwinning te rijden. Dit is mijn snelste rit ooit. Ik laat Cedric nooit zo lopen als net. Ik was de controle na de dubbel bijna kwijt. Hij was helemaal de kluts kwijt, alsof hij zich afvroeg wat ik toch aan het doen was.”

_Rianne_

Re: Wellington: Grote Prijs voor Laura Kraut en Cedric

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:40

:+:
Onze kleine schimmel!

_xManadisx_

Re: Wellington: Grote Prijs voor Laura Kraut en Cedric

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:41

Super!!!
Echt in 1 woord geweldig! :D
Ze zijn lekker op weg richting de WEG!