Paard te water door hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard te water door hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 16:35

http://www.blikopnieuws.nl

Aan de Schenkeldijk in Dordrecht is dinsdagmiddag een paard in een sloot terecht gekomen.

Het dier raakte te water omdat het was geschrokken van een hond. Het paard kon niet op eigen kracht uit het water komen. Doordat het water zeer koud is op dit moment, is de brandweer met spoed met duikers gekomen om het paard op het droge te helpen.

De brandweer had de klus snel geklaard. Door een zetje in de goede richting te geven is hij op eigen kracht uit het water gekomen. Het paard heeft geen verwondingen aan het koude avontuur over gehouden. De eigenaresse en het paard zijn toen direct naar een warm onderkomen gegaan.

Kijk hier voor twee foto's

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:37

Oeh.. met zadel en al! Dat had ik niet begrepen..
Ik was er denk ik als eigenaresse toch achteraan gesprongen hoor!
Je zult wel weinig kunnen doen.. paard staat vrij diep zo te zien.. maar toch :o

Gelukkig is het goed afgelopen!

siskeh

Re: Paard te water door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:41

Moet eerlijk zeggen dat het paard wel erg "droog" kijkt :')
Gelukkig is alles zo goed afgelopen!

@Debbie: het is maar goed dat de eigenaar er niet ingesprongen is, dat houd ze écht maar een paar minuten uit vermoed ik :=

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:46

Erg genoeg natuurlijk maar wat kijkt dat paard heerlijk op die tweede foto zo van 'hé hoi, wat staan jullie daar allemaal te kijken?'
Gelukkig dat niemand er iets aan overgehouden heeft!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:50

Hey, ik kom uit Dordrecht
Paardje ken ik niet, locatie wel
Jeetje, lijkt mij echt schrikken zeg
En ook behoorlijk koud, gelukkig is het goed afgelopen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:44

siskeh schreef:
Moet eerlijk zeggen dat het paard wel erg "droog" kijkt :')

Was inderdaad het eerste wat ik dacht, die kijkt echt van: "Denk jij mij nou te lokken met een emmertje brok?" :7

Gelukkig is het goed afgelopen. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:46

Jes ik denk dat deze van Valk is. Ziet eruit als Sherida :=
Maar het meisje aan de kant ken ik niet.
Gelukkig is alles goedgekomen.

(ben stiekum heel erg benieuwd wiens paard het is) :')
Laatst bijgewerkt door Onali op 09-03-10 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:48

Wat erg, dat paard staat er bij te kijken van ; Tja, ik sta hier best lekker, ik kom er echt niet uit voor een beetje brok :=

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:10

het is mijn arabiertje, er kwam een labrador om ons heen springen en blaffen, waardoor ze omdraaide en weggleed in de sloot ;( Ze is er gelukkig zelf uitgeklommen en staat zonder verwondingen met lichte verhoging op stal. Er zelf inspringen werd inderdaad niet aangeraden, maar gelukkig waren de duikers er op tijd.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:11

Charissa :oo

Jee dat was vast schrikken zeg :(:)

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:15

idd, je weet niet hoe ze eruit komt en wat ze mankeert, gelukkig bleef ze verrassend rustig en is er niets aan haar te zien. Haar longen enzo klonken gelukkig ook allemaal goed :)
Hopen dat mensen die hun honden niet onder controle kunnen houden, deze voortaan gewoon aan de lijn houden!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:18

Was idd een kwestie van tijd dat er iets misgaat op de Schenkeldijk. Balen dat jij het bent zeg.

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:45

Brrr... krijg het er koud van..!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:49

Charis404 schreef:
het is mijn arabiertje, er kwam een labrador om ons heen springen en blaffen, waardoor ze omdraaide en weggleed in de sloot ;( Ze is er gelukkig zelf uitgeklommen en staat zonder verwondingen met lichte verhoging op stal. Er zelf inspringen werd inderdaad niet aangeraden, maar gelukkig waren de duikers er op tijd.

Jeetje dan schrik je je ook rot zeg! Hoe reageerde de eigenaar van de hond er op toen jullie de sloot in gleden?

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:55

Jeetje Charissa, ik dacht haar al te herkennen! Gelukkig is alles goed afgelopen! Hopelijk zakt haar verhoging ook snel, sterkte verder.

P.S. voor het geval dat je even niet weet wie ik ben, ik ben Cayenne haar verzorgster, ze stond bij jou op stal.

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:57

nou inderdaad! Die eigenaar heb ik eigenlijk niet op gelet, was drukker met Pina, maar op een gegeven moment ging ze gewoon weg want ze moest werken :S Ze heeft wel haar telefoonnr gegeven, dus zal morgen eens contact opnemen, ook om de schade te verhalen. Al je leren spullen die een half uur in het water liggen worden er natuurlijk ook niet mooier op, al vind ik het belangrijker dat Pina nu gezond lijkt!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:06

Kan me voorstellen dat je idd meer met je paard bezig bent op zo'n moment. :=

Gelukkig dat Pina gezond lijkt! Aan de foto's te zien lijkt ze het er psygisch niet echt zwaar onder geleden te hebben, dus dat valt dan ook weer mee! :)

LvA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:38

goh, hebben de paardjes van Nederland voortaan afgesproken te water te springen bij schrik ;)
nou gelukkig is het ook bij jou goed afgelopen! Met onze Promis gaat het gelukkig ook goed!

Wat betreft het er achter aan springen...je overweegt het echt wel een moment,
maar gelukkig zegt je verstand meteen nee!
Dat de brandweer bij ons arriveerde (iets voor de duikers) was de eerste afspraak
dat er niemand, maar dan ook niemand, te water ging voor de duikers er waren, wat er ook gebeurde,
de brandweer was juist zo blij dat ik nog op het droge stond,
binnen 10 minuten schijn je compleet onderkoeld te zijn, en kun je zelfs je bewustzijn verliezen.

Gelukkig waren ook bij ons de duikers snel ter plaatse,
want ik zeg het eerlijk...ik denk dat ik de afspraak verbroken zou hebben als Promis koppie onder had gegaan...

Tja, en de spullen...mijn zadel en hoofdstel heb ik zondag meteen afgespoeld met lauw water,
daarna heb ik het rustig verder laten drogen in de badkamer
(geen kachel aan, en altijd ietwat vochtig zodat het leer niet te hard droogt),
vanavond met de zadelzeep, de olie en het vet aan de gang en dan maar hopen dat ook daar de schade beperkt is.
De martingaal hebben wij losgesneden dus die moet ik wel even vervangen...maar als dat alles is...ben ik allang blij!

Succes met je paardje en je spulletjes!

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:07

ja, al duurt de brandweer altijd te lang voor je idee, gelukkig kwam er toevallig een brandweerman langs die haar prioriteit had verhoogd, ze stond natuurlijk helemaal te trillen: ze had net een half uur gereden in een binnenbak.. nu haar ontstekingsremmers gaan geven, bedankt voor alle steun! :)