Het lekkere zondagsritje op Promise liep zondagmiddag voor de eigenaresse en het paard even anders dan verwacht. Op de Genieweg in Assendelft kwamen paard en ruiter een bestelbusje tegen en hoewel Promise absoluut verkeersmak is, ging het nu fout.
De 17-jarige hengst schrok en de berijdster deed verwoede pogingen om het paard onder controle te krijgen, maar dit was echter tevergeefs. Net voordat Promise te water raakte wist de berijdster er af te springen en bleef zo droog.
Om het paard uit het water te krijgen werd de hulp van de brandweer gevraagd. Na enige tijd lukte het de brandweer om het dier uit de sloot te trekken en gingen ruiter en paard na het uitgebreid bedanken van de hulpverleners richting stal.
Jeetje, dat is hier om de hoek! Ik reed vanochtend nog met de auto vanochtend. Toen kwamen we wel een paard daar in de buurt... Arm beest.
Laatst bijgewerkt door Lauura op 07-03-10 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Lynn_Nikita
Geplaatst: 07-03-10 17:21
hoezo raar? band achter de billen zie ik liever dan dat ze alleen aan het hoofd gaan trekken waarom de voorbenen ook vastzitten snap ik ook niet, ik denk om te voorkomen dat deze rare bewegingen maken gelukkig niks ernstigs gebeurd
Captain
Geplaatst: 07-03-10 17:21
Jeetje! Dat is schrikken! Gelukkig is 't goedgekomen!
Ja als ze dat bij mijn paard zo om de voorbenen zouden binden en ze zou inmiddels aan wal zijn dan belande ze wss zo weer de sloot in van schrik. ("Aaah het moet van m'n voorbenen af!!" waarna ze angstig achteruit loopt en weer terug de sloot in belandt. )
De kant is daar nogal steil, denk dat ze daarom zijn zijn voorbenen zo hebben, ook met een band achter zijn kont kon hij niet met zijn voorbenen op de kant komen. (Ik kwam bij de Zwart Markt vandaan en heb daar met auto even aan de kant gestaan omdat ik er niet door kon).
LvA
Geplaatst: 08-03-10 13:17
Hallo allemaal,
helaas was het mijn paard en was ik de ruiter...
Ook wij hadden het misschien anders gedaan, maar wat waren we blij dat de brandweer en de duikploeg zo snel ter plaatse waren, want je 17 jarige paard tussen de ijsschotsen zien liggen is niet fijn...
Ook ons petje af voor onze manege eigenaar, en vele mensen op stal, de hulp die wij gekregen hebben, ter plaatse, en bij aankomst op De Delft, ik weet even niet meer van wie alle dekens zijn, maar super dat we er zoveel in ons handen gedrukt kregen!
Een kleine rectificatie...Promis is geen hengst, maar een ruin...
En uiteraard het allerbelangrijkste het gaat gelukkig uitstekend met Promis, de arts is er vanmorgen nog even bij geweest, en op een schaafwondje en wat stijvigheid na is er niets met hem aan de hand, zelfs geen verkoudheid opgelopen, hij staat gewassen en wel weer schoon op stal, dus gelukkig is al het leed weer geleden zonder ernstige schade...schrikken was het wel...