Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 20:32

http://w5.boschtion.nl

Afbeelding
Anky en Salinero
foto: www.sjoert.com

De lobby voor een vierde startplek voor een Nederlander bij de wereldbekerfinale dressuur tijdens Indoor Brabant heeft geen succes opgeleverd. Anky van Grunsven is buiten de boot gevallen.

Voorzitter Gerrit-Jan Swinkels geeft echter nog niet op. "Iedereen bij de wereldbond weet nu dat wij er ongelooflijk de pest in hebben dat ze er niet bij is. En misschien is er nog wel iets te regelen als er onverwacht iemand niet mee kan doen. Je wilt toch de beste ruiters hebben. Ik heb iedereen gevraagd of als er een gaatje komt, Anky kan worden ingeschoven. Er werd uiteraard heel voorzichtig gereageerd, maar nood breekt wet, toch?" Mogelijk komt Van Grunsven tijdens Indoor Brabant nog wel in de Zware Tour in actie. Daar hoopt Swinkels op. "Het publiek ziet haar heel graag rijden."

Van 25 tot en met 28 maart staan de Brabanthallen in het teken van de paardensport. Vier dagen lang demonstreren de beste ruiters uit de hele wereld hun kunnen tijdens de 43e editie van Indoor Brabant.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:35

Ik hoop het heel erg! Hoe kan op de Wereldbeker nu de kampioen ontbreken? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:39

Joscaa schreef:

Kampioen? :? De regels zijn toch duidelijk.. Vorig jaar heeft ze niet gewonnen in de finale en dit jaar tijdens de selecties niet genoeg pnt gehaald.. Helaas..

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:45

Relaxed schreef:
Joscaa schreef:

Kampioen? :? De regels zijn toch duidelijk.. Vorig jaar heeft ze niet gewonnen in de finale en dit jaar tijdens de selecties niet genoeg pnt gehaald.. Helaas..

Maar dat neemt niet weg dat zij wel degelijk thuis hoort op een wedstrijd als deze. Reglementair mag ze niet starten, maar goed, hoeveel mensen worden wel niet voorgetrokken in de dressuurwereld? Anky hoort in mijn ogen wel degelijk thuis in een finale als deze, helemaal op eigen bodem!

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:46

doen ze dat ook voor ruiters die misschien geen anky heten?
sven krijgt toch ook geen herkansing op goud?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:47

robbedoes schreef:
doen ze dat ook voor ruiters die misschien geen anky heten?
sven krijgt toch ook geen herkansing op goud?

Anky is ook niet gediskwalificeerd :)

Jasmijn76

Re: Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:49

ANKY, ANKY, ANKY!.....ik hoop het zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:49

Talented, dan start ze toch in een andere GP rubriek? Ze heeft zich niet geplaatst, dus hoort ze imo ook niet in die finale.. Moet wel zeggen dat ik het wel eens was met het artikel van Adelinde, dat ze niet een maximum per land in moeten stellen, maar goed, dat is (nog) niet zo..

Robbedoes, dat doen ze idd vast niet voor mensen die geen Anky heten nee ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:53

Ik zou het wel leuk vinden als ze toch kon komen... Maar vermoedelijk gaat ze sowieso niet in de kür starten dus we zullen haar toch moeten missen... Mijn vriend en ik gaan naar de küren kijken en vind het erg jammer dat Anky er niet bij zal zijn. Maar het is niet anders. :) Tis de sport!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:54

Relaxed schreef:
Joscaa schreef:

Mee eens. Dan kan elke favoriet wel de wereldbeker binnenrollen zonder zich er voor te kwalificeren, als er maar een achterban is die hem/haar mist op een concours. Niet geplaatst = jammer maar helaas. Ook voor Anky :roll: Plus, het spijt me om te zeggen, het is ook wel eens leuk om de concurrentie van Anky te missen in een grote wedstrijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:55

Ja want Anky heeft de laatste wedstrijden alles gewonnen he :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:58

Ayasha schreef:
Ja want Anky heeft de laatste wedstrijden alles gewonnen he :+

Dus, omdat ze de laatste grote wedstrijden niet gewonnen heeft (en niet gekwalificeerd voor de WB finale) mag ze toch meerijden omdat ze dan misschien toch geen gevreesde tegenstander meer is?

Regels zijn regels. Of je nu Obama, de Vries of van Grunsven heet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:01

Neen, dat zeg ik nergens. Maar dan is je opmerking dat de concurentie van Anky er wel eens uit mag een beetje onzin denk je zelf niet? :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:02

Anky staat zelfs niet op de reservelijst, dus ik denk dat de kans klein is dat ze in de wb zal starten. Dat feest ging vorig jaar met Salinero ook niet door. Ik ben benieuwd wat Anky erzelf van vindt. Ze wist dat de kans klein was, ookal ging ze er wel voor. Als ik haar was zou ik gewoon op de WEG concentreren en daarvoor gaan. Grote kans dat ze ook doet. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:04

Ik denk dat Anky zelf zich er niet zo druk om maakt, uit haar columns komt ze altijd over als een nuchter mens vind ik. Ze gaf toen inderdaad al aan dat ze die kans klein inschatte en dat ze dat aan niemand anders dan zichzelf wijt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:05

Ze zal het vast jammer vinden, maar ze is ook wel sportief daarin denk ik.. Weet iemand trouwens waarom ze Salinero niet heeft gestart in de WB wedstrijden? Alleen de 1e 2 volgens mij..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:06

Ik geloof dat dat was omdat ze hem volledig wilt voorbereiden op de Wereld ruiterspelen. Ik meen dat ze daar afscheid gaan nemen...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-03-10 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:06

Ayasha schreef:
Neen, dat zeg ik nergens. Maar dan is je opmerking dat de concurentie van Anky er wel eens uit mag een beetje onzin denk je zelf niet? :=

Waarom nis dat onzin? Ik vind het persoonlijk leuk om ook eens een paar grote wedstrijden te zien zonder het verpletterende duo Anky en Salinero of PB :) en wat "gevarieerdere" namen. Om even duidelijk te maken; ik heb niets tegen Anky, alleen ik vind niet dat er omdat het om Anky gaat en het Indoor Brabant publiek haar graag in de kür finale wil zien rijden, uitzonderingen op kwalificatie reglementen gemaakt zouden moeten worden.

Plus, inderdaad Sammie; WEG is misschien een veel mooiere focus :)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:07

Relaxed schreef:
Ze zal het vast jammer vinden, maar ze is ook wel sportief daarin denk ik.. Weet iemand trouwens waarom ze Salinero niet heeft gestart in de WB wedstrijden? Alleen de 1e 2 volgens mij..

dat vraag ik me nu dus ook al af!..alleen Lyon en Odense is ze met hem gestart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:08

Ayasha schreef:
Ik geloof dat dat was omdat ze hem volledig wilt voorbereiden op de Wereld ruiterspelen. Ik meen dat ze daar afscheid gaan nemen...

Serieus? Gaat Salinero dan helemaal uit de sport al? Hoe oud is ie nu dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:09

Ik zie Anky graag aan het werk en had haar graag nog een keer gezien maar het is niet anders. Verpletterend zou ik het niet meer noemen nu Totilas mee loopt... Vind eerder zonde dat je er eigenlijk al van uit mag gaan dat hij sowieso wint, de spanning is er wel enigszins uit zo. :+

Relaxed: Salinero wordt 17 oid dit jaar? Ik weet niet of ze volledig afscheid neemt, maar ik dacht dat ze geen grote wedstrijden meer met hem wilde rijden... Dat ze verder gaat met Painted black. Op de OS wilt ze salinero sowieso niet meer meenemen in elk geval. :) Zal effe zoeken naar dat stukje, het heeft op bokt gestaan maar al een tijdje terug!

Dioxide

Ayasha schreef:

Oh, dat is nieuws hier :) Geloof dat ze London 2012 wel met PB wilde gaan rijden toch?

PolleMaster

ik las ook ergens dat ze zich er bij neer had gelegd.
misschien vind ze het wel leuk op haar "thuis" concours met de familie te kijken??

ofzo.

desondanks ben ik het idd met adelinde verhaaltje eens! ze hoort er zeker thuis..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:10

Relaxed schreef:
Ayasha schreef:

Serieus? Gaat Salinero dan helemaal uit de sport al? Hoe oud is ie nu dan?

dat heb ik ook begrepen....jaartje of 16 toch?..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:10

Ayasha schreef:
Ik zie Anky graag aan het werk en had haar graag nog een keer gezien maar het is niet anders. Verpletterend zou ik het niet meer noemen nu Totilas mee loopt... Vind eerder zonde dat je er eigenlijk al van uit mag gaan dat hij sowieso wint, de spanning is er wel enigszins uit zo. :+

[...]

En dat was mijn hele punt dus ook altijd, hahaha. Maar je hebt ook over Toot gelijk ;)