Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Idioot toch hoe zulke oude kunstenaars nog voor dom aan worden gezien...
Hebben de Grieken zich niet bewezen met hun prachtige gebouwen? En de Romeinen, met hun wereldwonder?
Kendra schreef:Janine1990 schreef:Idioot toch hoe zulke oude kunstenaars nog voor dom aan worden gezien...
Hebben de Grieken zich niet bewezen met hun prachtige gebouwen? En de Romeinen, met hun wereldwonder?
Ik denk niet dat wie dan ook LdV ooit voor dom heeft aangezien, hij wordt algemeen erkend als één van de grootste en vooral veelzijdigste wetenschappers die ooit heeft bestaan. Ook al in zijn eigen tijd (rond 1500) was hij erg beroemd. Veel mensen zijn nu nog volledig in de ban van zijn werk en proberen te duiden wat hij allemaal heeft opgeschreven en bedacht.
Kendra schreef:Dan moet je even wat meer lezen over deze bijzondere man. Zijn geschriften zijn moeilijk toegankelijk en het is juist een eerbetoon dat zoveel wetenschappers er nu (nog steeds) mee bezig zijn. Het respect voor zijn genialiteit groeit nog steeds, dat heeft niets met controle te maken.
janine1990 schreef:Ik kon zo even geen ander woord vinden.
Maar hij is duidelijk niet serieus genomen met dit grootse werk... Anders zou men het niet gaan controleren, ronduit onbeschoft.
Abeltje77 schreef:janine1990 schreef:Ik kon zo even geen ander woord vinden.
Maar hij is duidelijk niet serieus genomen met dit grootse werk... Anders zou men het niet gaan controleren, ronduit onbeschoft.
Wat is er onbeschoft? Wie heeft het over controleren? Zijn werken zijn bekeken op haalbaarheid, dat is toch heel iets anders?
Weet je wat pas onbeschoft zou zijn geweest, als ze NIET de moeite hadden genomen om dit werk serieus te interpreteren.
Citaat:“Maar hij (Da Vinci, red.) had de positie van de benen wel los moeten laten, omdat een twintig meter diep gat om brons in te gieten niet veilig was,” meent onderzoeker Paolo Galluzzi.