Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye

Moderators: EvelijnS, ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna

Bizzybijtje

Re: Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:32

Pff hoop dat het snel goed komt...
Wat moet dat een nare val geweest zijn!
Bewijst helaas maar weer hoe belangrijk een cap is...

If you like pina coladas
And getting songs stuck in your head

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:34

Girl In The Mirror schreef:
Ik geloof dat jullie mijn sarcastische ondertoon missen. Daarnaast is het ook mogelijk dat iemand zijn visie bijsteld - iemand die vroeger vaak zonder cap rijdt en nu wel een cap draagt is toch ook niet meteen hypocriet?

Enigszins als deze ruiter altijd een cap op heeft normaal en nu eens niet. ;) Om dan meteen te gaan roepen "had je maar met cap moeten rijden"..... :=

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:00

Kunnen jullie niet gewoon een ander topic starten over het wel of niet dragen van een CAP en het hier even buiten laten :(

Laat nu eindelijk eens blijken dat er ook wat fatsoen in jullie schuilt :(

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:07

Jeetje wat erg! Hopen dat ze er snel weer bovenop komt.
Snap alleen niet waarom Palm Beach Dressage Derby een fonds op heeft gericht om de familie in de medische kosten te steunen.
Ik neem aan dat zij wel een zorgverzekering heeft toch??

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:32

Pebblesther schreef:
Jeetje wat erg! Hopen dat ze er snel weer bovenop komt.
Snap alleen niet waarom Palm Beach Dressage Derby een fonds op heeft gericht om de familie in de medische kosten te steunen.
Ik neem aan dat zij wel een zorgverzekering heeft toch??

Dat heeft Amerika helaas niet... Wil je jezelf verzekeren betaal je je scheel...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:41

Moderatoropmerking:
Graag terug ontopic :)

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:46

jeetje, wat vreselijk!
En heel herkenbaar verhaal! Mijn zusje had de 13 februari wedstrijd in de L2. Voor dat ze zou starten viel er sneeuw van het dak, haar pony schrok, kwam niet meer op de benen terecht en klapten samen op de grond. M'n zusje heeft van 14 tot 20uur die dag in coma gelegen, ze had een zware hersenkneuzing, meerdere bloedingen gehad in de hersenen en uitvallingsverschijnselen op rechts. Nu met fysio gaat alles stapje voor stapje beter!

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:59

Wat zijn dit soort berichten toch altijd naar om te lezen :\
Ik hoop dat ze gauw bijkomt en uiteindelijk goed zal herstellen!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:46

Bah wat een naar bericht zeg!
Ik vind het een GEWELDIG initiatief om een fonds op te starten!
Dat is echt wat in Amerika! Er zijn mensen die een 2e hypotheek moeten nemen ivm chronisch ziek zijn!

En dan zitten ze hier in NL te zeuren over die paar centen die we moeten betalen...

Maar ik hoop voor dr dat ze straks snel weer bij mag komen!

Profiel bijgewerkt

balance
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:36

Janine1990 schreef:
petraaken schreef:
Ja hij wil dat veranderen maar krijgt zeer veel tegenwind door de republikeinen (en de verzekeringsmaatschappijen ook natuurlijk). Hij krijgt die wet er nog niet echt door.

Moeten die eens even hier in Nederland komen kijken...
Het is toch belachelijk dat die mensen zo koppig zijn. Totdat het ze zelf overkomt...

Dat is een beetje kort door de bocht. Er is in amerika namelijk geen geld voor. Health care willen veel mensen. Maar het kost heeel erg veel geld en dat is er op het moment niet helaas.
Het dragen van een cap, had haar misschien geholpen. Maar ook dat kan weleens anders uitpakken. Ik wil er niet over discusieren want het gaat om de val, die heel naar is afgelopen tot nu toe. Hopelijk herstelt ze snel.

“You are my sunshine, my only sunshine” juli 2017.
Niet hopen maar doen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:41

Daarom zeg ik dat ze even een kijkje in Nederland moeten nemen. Ook met het oog op het belastingsysteem, het verschil tussen arm en rijk is daar idioot... Je bent of rij, of arm... Er is nauwelijks een middenweg.
Amerika heeft het voor de crisis ver weten te schoppen, met meer dan 300 miljoen inwoners heb je toch zeker genoeg knappe koppen om een goed plan op te zetten?
Even terugkijken in de Nederlandse geschiedenis, zolang kennen wij het begrip ziekenfonds ook nog niet hoor... :n
Implementatie ervan duurt nu eenmaal lang en het is echt nog niet perfect hier. Maarja, dat is de commercie eromheen...

Edit: Amerika kent al een soort ziekenfonds, dit komt volgens mij vanuit de werkgever. Dus geen werk, geen ziektekosten vergoeding bij ziekte. Er lopen gigantisch veel Amerikanen onverzekerd of onderverzekerd rond. Veel kunnen een verzekering ook gewoon niet betalen. Verbeteren van een slecht systeem is in ieder geval de mogelijkheid die Amerika heeft en moet grijpen, ze mogen zich zo onderhand wel eens achter de oren gaan krabben, met Azië in de wereldhandel....
Ben nog even verder aan het uitzoeken hoe het daar zit. :)
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 05-03-10 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:49

Jeetje zeg.
Wat een pech, net dié keer geen cap op.
Zo zie je maar dat je paard niet eens gek hoeft te doen... Haar paard struikelde waarschijnlijk.

Zelf heb ik nog nooit zonder cap op een paard gezeten eigenlijk.
Ik heb er geen last van, op stal is het hier overigens ook verplicht om een cap te dragen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 07:31

Jullie weten helemaal de reden niet voor de oprichting van het fonds, dus ik vind het een beetje raar om het maar gelijk op het Amerikaanse ziektekostensysteem te gooien. Misschien is dit wel om extra kosten te betalen en ik kan jullie vertellen dat ik in Nederland zo al een paar fondsen kan noemen die opgericht zijn om mensen ook uit de medische kosten te halen voor bv. aanpassing van huis e.d. Hier bestaat het dus net zo goed, ik denk dat het een mooi gebaar is van haar collega-ruiters waarbij helemaal niet gezegd is dat ze dat ook echt nodig hebben.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 08:10

Fitzroy schreef:
Jullie weten helemaal de reden niet voor de oprichting van het fonds, dus ik vind het een beetje raar om het maar gelijk op het Amerikaanse ziektekostensysteem te gooien. Misschien is dit wel om extra kosten te betalen en ik kan jullie vertellen dat ik in Nederland zo al een paar fondsen kan noemen die opgericht zijn om mensen ook uit de medische kosten te halen voor bv. aanpassing van huis e.d. Hier bestaat het dus net zo goed, ik denk dat het een mooi gebaar is van haar collega-ruiters waarbij helemaal niet gezegd is dat ze dat ook echt nodig hebben.

Quote uit bericht: "We gaan alle opbrengsten van ons internationale evenement doneren om haar de vereiste medische zorg te kunnen bieden. Ik denk dat dit heel moeilijk zal worden voor haar familie," aldus Mary Anne.
Dat kan van alles zijn: de behandeling in het ziekenhuis, de revalidatie, aanpassingen in huis of elders, noem maar op.
Misschien komt ze er ongeschonden uit. Misschien niet.
Het Amerikaanse zorgstelsel is niet zoals in Nederland, met een verplichte verzekering.
Misschien heeft ze wel geen eigen verzekering of een beperkte en dan is alle (geldelijke) hulp welkom. ;)

Vooruit is niet altijd rechtdoor

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:51

Anne_GTI schreef:
Hmmm, als ik het zo lees lijkt het wel weer goed te komen.

Ik weet het niet..... zo positief klinkt het anders niet. Maar goed, aan die speculaties hebben we niet zoveel vrees ik.

If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:52

SpeTTerDesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:38

Idd hopen dat ze er boven op komt!

M2 + 2 :)