Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marloez schreef:Ik vind brandmerken persoonlijk wel meevallen qua dierenleed. Geloof niet dat de paarden er trauma's aan over houden. Het is idd niet helemaal vriendelijk, en de pijn erna zal vast niet prettig zijn. Nu het ook anders kan moet daar idd gebruik van gemaakt worden en is het niet meer nodig.
Ik vind brandmerken overigens wel wat hebben.
Marloez schreef:Ik vind brandmerken persoonlijk wel meevallen qua dierenleed. Geloof niet dat de paarden er trauma's aan over houden. Het is idd niet helemaal vriendelijk, en de pijn erna zal vast niet prettig zijn. Nu het ook anders kan moet daar idd gebruik van gemaakt worden en is het niet meer nodig.
Yontheke schreef:Ergens hebben ze toch wel gelijk.
Er zijn tegenwoordig zoveel geavanceerde technieken en een chip lezen gaat tegenwoordig ook gewoon met een apparaatje.
Waarom de paarden nodeloos laten afzien?
IK vind trouwens dat zoon brandmerk er niet uitziet
Janine1990 schreef:Asyaa schreef:En een chip die aan de wandel gaat en in het hard eindigt is wel diervriendelijk?
HartMaakt je post iets makkelijker te begrijpen voor de mensen die de consequenties van een chip niet kennen.
Zit weer 3 dingen tegelijk te doen 
Asyaa schreef:paarden652 schreef:Brandmerken vind ik niet slecht. De plaats zelf wordt verdooft en het wordt ook altijd mooi ontsmet en naverzorgt. Een brand en vriesmerk krijg je niet weg, terwijl je een chip met een beetje kennis onklaar kunt maken.
Sterke magneet er langs en je bent nergens meer.
paarden652 schreef:Brandmerken vind ik niet slecht. De plaats zelf wordt verdooft en het wordt ook altijd mooi ontsmet en naverzorgt. Een brand en vriesmerk krijg je niet weg, terwijl je een chip met een beetje kennis onklaar kunt maken.
Asyaa schreef:paarden652 schreef:Brandmerken vind ik niet slecht. De plaats zelf wordt verdooft en het wordt ook altijd mooi ontsmet en naverzorgt. Een brand en vriesmerk krijg je niet weg, terwijl je een chip met een beetje kennis onklaar kunt maken.