Drie keer is scheepsrecht voor Fell-hengst King de Knip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Drie keer is scheepsrecht voor Fell-hengst King de Knip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:31

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Melanie Brevink

Vier nieuw te keuren hengsten kwamen afgelopen zaterdag in Wenum Wiesel voor de Fellponyjury. Miranda Sauter, Jan Haarsma en Herman van Hemert beoordeelden ze en verstrekten één deklicentie. Deze was voor King de Knip (v. Waverhead Monty), gefokt en in eigendom van Frans Verlouw uit Ammerzoden. In de algemene titelstrijd kwam de titel voor de derde keer terecht bij Klompjes Ivanhoe van familie Sterk uit Sneek.

Frans Verlouw was blij met de goedkeuring van zijn fokproduct. “Het mocht ook wel een keertje”, zegt hij lachend. “In het geval van King was het echt drie keer is scheepsrecht. Ik bood de hengst namelijk al twee keer eerder aan op de hengstenkeuring.” Verlouw wil de komende jaren alleen maar eigen merries gebruiken bij King de Knip. “Ik wil precies weten hoe hij fokt en alles zelf in de hand houden.”

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:58

Ik ben ook bij de keuring geweest :). Was weer erg gezellig. Het aanbod van nieuwe hengsten (4) was helaas zeer laag, hopelijk volgend jaar weer wat meer. Wel fijn dat er in ieder geval weer één nieuwe hengst aangenomen is, aangezien er niet veel goedgekeurde hengsten met NL-licentie zijn. Helaas heeft King de Knip wel een behoorlijk hoge inteeltcoëfficient, dus niet iedere merrie zal geschikt zijn om te matchen met hem. Misschien dat dat ook meespeelt in de beslissing van de eigenaar om hem vooralsnog alleen voor eigen merries te gebruiken - ik verwacht dat er niet veel mensen in deze hengst geïnteresseerd zullen zijn ;)

frankiej

Re: Drie keer is scheepsrecht voor Fell-hengst King de Knip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:19

goh, familie op bokt. is een oom van me. we schelen ook maar één letter. heel mooi spul heeft ie overigens lopen hoor.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:35

@frankiej: klopt, deze fokker heeft inderdaad mooie (en veel!) pony's lopen! Ik heb mijn merrie in 2007 laten dekken door 1 van zijn andere hengsten (Waverhead Monty II), echt een superbeest :~

devon04

Re: Drie keer is scheepsrecht voor Fell-hengst King de Knip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:35

Gefeliciteerd voor Fokkerij de knip, het is ze gegund!
Jammer dat de opkomst van nieuwe hengsten idd weer erg laag was, gelukkig wel weer 1 nieuwe door.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:37

De keuring was idd erg gezellig, weer ben ik met Dhr. Verlouw mee geweest.
Jammer was wel dat Keesie niet was aangenomen, maar volgende keer misschien meer geluk.

@ Roadracer: Volgens mij heb jij King nog op de foto gezet terwijl ik hem vast had voor Frans ;).