De Zweedse dressuuramazone Tinne Vilhelmson - Silven liet gisteren, op de dag van de Wereldbekerkwalificatie Kur op Muziek in Goteborg, haar toppaard Solos Carex met pensioen gaan.
De zeventien jaar oude Solos Carex (Castro x Lagano) kwam zaterdag niet aan start. Tinne reedt haar kur op muziek op de elfjarige Favourit (Fidermark x Worldchamp) en behaalde een achtste plaats. De amazone besloot Solos Carex afscheid te laten nemen van zijn publiek tijdens dit thuisconcours. De ruin kwam in spaanse pas de grote Scandinavium arena binnen en maakte ter afsluiting ene buiging voor de toeschouwers.
Tinne: "Ik heb met Solos Carex een lang en succesvol carriere achter de rug, maar nu moet ik vooruit kijken en ik heb nog een aantal jonge paarden staan die de fakkel kunnen overnemen. Het leek me een ontzettend leuk idee om hem hier afscheid te laten nemen. Zijn zoon Scandic liep vandaag mee tijdens de kur op muziek en werd tweede. Een beter afscheidscadeau kan ik me niet wensen en ik weet zeker dat dit de juiste beslissing is."
Enkele hoogtepunten uit de carriere van Solos Carex zijn onder andere de individueel twaalfde plek tijdens de Olympische Spelen in Hong Kong, en de bronzen teammedaille tijdens de Europese Kampioenschappen dressuur in Turijn van 2007.
"Solos Carex heeft ontzettend veel betekend voor mij en mijn carriere. Hij mag nu verdiend gaan genieten van een pensioen in de wei."
Wat leuk dat hij ook andere kunstjes kan! En wat een leuke foto van die buiging!
Ik heb m vorig jaar nog op Indoor Brabant gezien.
Irene18
Geplaatst: 28-02-10 12:25
Ik vind het goed dat ie met pensioen gaat! 17 jaar vind ik best een leeftijd,, niet voor een recreatiepaardje, maar voor zo'n sportpaard vind ik het prima