Deurne krijgt allereerste ruiterroutenetwerk van Brabant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Deurne krijgt allereerste ruiterroutenetwerk van Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 10:33

www.ed.nl

Het eerste ruiterroutenetwerk in Brabant is een feit. In Deurne komt naast een fiets- en wandelknooppunt ook een knooppuntennetwerk voor ruiters. In totaal 200 kilometer aan ruiterpaden worden met elkaar verbonden door middel van genummerde bordjes.

Het is het eerste ruiterroutenetwerk in Brabant. Het is de bedoeling het uit te breiden tot ruim 600 kilometer. Daarvoor zoekt Deurne samenwerking met de gemeenten Gemert-Bakel, Someren, Asten, Cranendonck en Meijel.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:48

Huzzahhh! Maar niet helemaal uitrijden hoor, anders krijgt je paard last van zijn hoefjes! Schitterend gedaan, Brabant! Als we dat nou ook in de rest van nederland doen! *\o/* *\o/* *\o/*

fienaaa

Re: Deurne krijgt allereerste ruiterroutenetwerk van Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:48

Goedzo ! Alleen nu de rest van Nl nog :)

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:53

waar is t begin van zo n route?
en ze mogen ook eens in zeeland komen timmeren hoor!!prachtige provincie maar paardrijden (veilig)ho maar!

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:33

Geweldig vind ik dit, nu kunnen we hier in de bossen lange tochten maken, zonder niet te weten waar je uit komt!! Deze dag begint goed, ondanks de regen.....

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:10

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 27-09-23 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:12

Goed nieuws!! Ook voor onze vakantiegasten, want ook wij rijden regelmatig via de routes van Gemert-Bakel-St.Anthonis. Nu verveelden ze zich toch al niet, maar hoe meer keuze aan ruiterroutes hoe beter *\o/*

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:14

fienaaa schreef:
Goedzo ! Alleen nu de rest van Nl nog :)

Drenthe heeft het al jaren en rondom Kootwijk heb je een vergelijkbaar systeem, ook al jaren.
Het zou wel fijn zijn als alles inderdaad eens aan elkaar wordt "geplakt" zodat je ook beter kloppende kaarten kunt krijgen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:39

Eindelijk!!!! Een ruiterroute bij ons in de buurt!
In de krant stond ook nog dat er verschillende dingen georganiseerd zouden worden, puzzeltochten enz...
Joepie!

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:37

Owh geweldig!!
Nog een leuk gebied om 's zomers een keer te gaan rijden met een grote groep... pichknicken.. relaxen...
K zie ons al gaan!!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:59

ColdstarZ schreef:
Owh geweldig!!
Nog een leuk gebied om 's zomers een keer te gaan rijden met een grote groep... pichknicken.. relaxen...
K zie ons al gaan!!

Vergeet niet te gaan zwemmen dan in het Peelven en lekker op het terras bij de Heksenboom in St.Anthonis ;)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:14

Noppert schreef:
ColdstarZ schreef:
Owh geweldig!!
K zie ons al gaan!!

Vergeet niet te gaan zwemmen dan in het Peelven en lekker op het terras bij de Heksenboom in St.Anthonis ;)

oooh, jammie de heksenboom:D

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:47

Laat ze maar een in z.holl.z. komen tot op een uur te-raileren is er geen ruiterpat te vinden.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:09

YES! :D :D Geweldig, echt fijn dit.
vooral als er ook tochten en dergelijke georganiseerd worden, is dat erg leuk!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:30

*\o/* Super!

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:13

Super! Moeten ze in heel nederland gaan doen!Kan je nog lekkerder buitenrijden

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:47

En is dat ook in kaart gebracht? Ik ben in Veghel en omstreken bezig geweest ruiterroutes te vinden die in kaart zijn gebracht, maar niemand die me kan helpen! Ik heb zeker wel 10 verschillende instanties aangeschreven, maar ze bleven me maar doorverwijzen.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:59

War wil je precies weten, er is een ruiterroutekaart waar Veghel in is opgenomen en volgens mij komt aan de zuid-oostkant van Veghel de eurregio route voorbij.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:51

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:01

Noppert schreef:
ColdstarZ schreef:
Owh geweldig!!
K zie ons al gaan!!

K stond vroeger van klein kind af aan op camping de bergen in wanroij, toen ik oud en ervaren genoeg was mocht ik vaak mee naar het sint anthonis bos.. weet de weg denk ik nog wel en die kant op met een groep stond dit jaar al op de planning...
Echt een geweldig gebied.. ben er vorig jaar nog wezen wandelen met me vriend en onze honden toen we terug kwamen van een weekendje center parcs..
Toen ik klein was zijn me ouders, ik en een camping vriendinnetje daar wezen wandelen en zijn we verdwaald in het donker.. was 6 of 7 jaar geloof ik...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:03

connie1964 schreef:
waar is t begin van zo n route?
en ze mogen ook eens in zeeland komen timmeren hoor!!prachtige provincie maar paardrijden (veilig)ho maar!

Ik wou net zeggen, kom maar op want ik ben het echt beu om langs de grote weg te moeten.... ;(

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:09

ColdstarZ schreef:
Noppert schreef:

K stond vroeger van klein kind af aan op camping de bergen in wanroij, toen ik oud en ervaren genoeg was mocht ik vaak mee naar het sint anthonis bos.. weet de weg denk ik nog wel en die kant op met een groep stond dit jaar al op de planning...
Echt een geweldig gebied.. ben er vorig jaar nog wezen wandelen met me vriend en onze honden toen we terug kwamen van een weekendje center parcs..
Toen ik klein was zijn me ouders, ik en een camping vriendinnetje daar wezen wandelen en zijn we verdwaald in het donker.. was 6 of 7 jaar geloof ik...

Dan ben je zeker bekend in het gebied, maar mocht je onverhoopt toch de weg kwijtraken, tegenwoordig zijn er prima kaarten en werkt de ruiterroute hetzelfde als de fietsknooppunten. Bovendien sluit de ruiterroute vandaar uit prima aan op de bossen van De Mortel en van daaruit weer naar Deurne, je kunt ook de andere kant op richting Mill, maar dan moet je over behoorlijk zitvlees beschikken want de route door het bos die wij regelmatig maken is toch ruim een uur of 4 a 5 :D

Bij de Heksenboom zijn ze nu aan het verbouwen en worden er voorzieningen gemaakt zodat je je paard daar kunt vastzetten en dan lekker op het terras iets kunt eten/drinken. Super!!

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:14

inderdaad k ben wel bekend in het gebied.. k ga zeker wel een kaart halen.. 2 jaar terug ging ik samen met een vriendin naar de veluwe bij arnhem bij t kruller moller museum, en zijn we verdwaald geraakt.. gelukkig hadden we zoveel gestapt met de paarden en gerust tussendoor dat ze door de 4 uur lange rit niet zo moe waren en we veel konden draven en galopperen, we beseften om 17.30 ongeveer dat we verdwaald waren.. 20.40 waren we terug bij de trailer... maar dat overkomt me niet in t bos daar, toen k er vorig jaar ging wandelen kon ik zo overal aanwijzen waar we altijd reden...
Kan je mij per PB wat meer vertellen over de peelhoven??

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:15

oooh daar ga ik van genieten! :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:57

maradhja schreef:
oooh daar ga ik van genieten! :D

Wie niet? Maar ik ben het wel mee eens dat ze de ruiterpaden in nederland aan elkaar moeten knopen om het kloppend te maken!