In zijn rubriek aan de hand moest Kantje’s Appart (v. Berkhof’s Higgledy Piggledy) genoegen nemen met de laatste plaats. In de gebruikspresentatie echter voerde de hengst onder Suzanne van Vugt de ereronde aan. De valkhengst liet zien met een goede techniek te springen, super voorzichtig te zijn en veel aanleg te hebben als springpony.
Met ingang van dit jaar dienen de hengsten die het verrichtingsonderzoek hebben afgelegd verplicht deel te nemen aan de gebruikspresentatie op de hengstenkeuring in februari. Voorheen waren zij verplicht zich tweemaal te tonen tijdens de nationale New Forest sportdag. Vrijwillige presentatie is uiteraard altijd mogelijk. Twaalf hengsten namen zaterdag deel aan de gebruikspresentatie, die bestond uit het tonen van de basisgangen en het springen van een parcoursje. Emmelie Scholtens en Tamara Danning gaven de deelnemende hengsten punten voor diverse onderdelen. De hengst met de meeste punten wint de rubriek.
Met 81,5 punten was de overwinning voor Kantje’s Appart (Berkhof’s Higgledy Piggledy x Kantje’s Ronaldo) van P.G.B. Wolken te Nieuw Schoonebeek. Hij werd voorgesteld door Suzanne van Vugt. De combinatie kreeg een 8,5 voor het gaan tussen de hindernissen en het temperament/werkwilligheid en een 9 voor de springtechniek. Als tweede eindigde met 80,5 punten Holthausen Frodo II (Orlando x Jasper) onder Josine Blommestijn. Hoppenhof’s James (v. Woodrow Carisbrooke) met Thomas Arendsen-Raedt en Orchid’s Romario II (v. Brandy XIII) met Jeroen de Winter deelden de derde plaats met 79 punten.
wat super voor suzanne !!! ben echt blij voor haar
Armanie
Geplaatst: 26-02-10 16:02
Suzanne, heb je echt weer goed gedaan meis, dat geeft je misschien weer een beetje troost.
trishvm
Geplaatst: 26-02-10 16:49
heb ze gezien...echt apart!!!vindt het mooi voor zijn eigenaar peter wolken,klasse!!
Janneke_Tri
Geplaatst: 26-02-10 17:17
goed pony met veel talent! super goed gedaan! ik vind dat t trouwens wel erg laat op bokt staat! misschein biedt dit toch n beetje troost met t verlies van de 2 paarden bij jullie. nu op de brabantse dit weekend ook zo goed doen!!!
Ligt het nou aan mij dat ik het in de bron (de website van het stamboek) totaal niet kan vinden?
tiffclaus
Geplaatst: 27-02-10 13:44
jawel hoor, heel donkere valk is het. Hij moet vandaag naar de brabantse toe! En volgende week mag Suzanne toch dresssuren op t NK!
Amiigo
Geplaatst: 28-02-10 00:30
lisannee93 schreef:
Super leuk voor ze!
Maar Kantje's Appart is toch geen valk?
Ja, ik ben ook benieuwd waarom hij zo slecht presteerde aan de hand?
weet nie maar Izzy de Bois rijdt zij ook en dat is een valk
supertammy
Geplaatst: 28-02-10 00:56
Ik vond het heel erg leuk dat Appart de gebruiksrubriek gewonnen heeft! Hadden vast niet veel mensen verwacht van te voren. Aan de hand vond ik hem ook niet heel bijzonder, hij kwam wat simpel over en toonde niet zo. Onder het zadel waardeerde hij zichzelf enorm op. Hij was wel heel correct en werd netjes voorgesteld. Z´n springmanieren waren inderdaad top!