Ludger Beerbaum runt voortaan zijn eigen dekstation

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Ludger Beerbaum runt voortaan zijn eigen dekstation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 13:29

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl
Rick Helmink


Ludger Beerbaum heeft er sinds kort een taak bij. Naast het runnen van zijn sportstal, is hij nu ook chef van zijn eigen dekstation. Goldfever, Champion du Lys, Montender, Con Chello, Couleur Rubin en de springkampioen van de NRW-keuring, Cristallo II, gaan op het station dekken. Bij andere paarden gaat de sportcarrière nog voor.

Ludger Beerbaum opende zijn dekstation, waarvan de dagelijkse leiding in handen is van zijn rechterhand Almuth Blaschke, om meerdere redenen. “Ten eerste willen we de hengsten die niet meer in de sport lopen niet zomaar op stal laten staan. Er was veel vraag naar ze”, vertelt Beerbaum. “Ten tweede was het voor ons altijd een logistiek probleem om de hengsten die nog wel in de sport lopen elke keer naar een dekstation te rijden."

Met de opening van zijn dekstation in Riesenbeck worden niet alle hengsten die Beerbaum onder het zadel heeft actief in de fokkerij. Coupe de Coeur en Cornet Obolensky, die beide in de hoogste regionen van de sport actief zijn, worden voorlopig alleen ingezet voor de sport. “De springsport op het hoogste niveau en de dekdienst laten zich in mijn ogen niet goed combineren. Je moet prioriteiten stellen en op dit moment is dat absoluut de sport.”

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Ludger Beerbaum runt voortaan zijn eigen dekstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:07

En gelijk heeft ie!! :)

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:11

Dat heeft vast en zeker te maken met Financiele Strategie. :D
Ik geef hem ook groot gelijk. Eigenlijk ben ik wel benieuwd waarom hij het niet eerder heeft gedaan omdat hij ook al met paardenartikelen (Eskadron) op de markt is gekomen.... :-)

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:34

Is Eskadron van hem?

Kimbey

Berichten: 1890
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:57

PaysBas schreef:
Is Eskadron van hem?

Volgens mij niet.

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:15

Hij heeft samenwerking gehad met Eskadron. (of heeft nog steeds die samenwerking, dat weet ik niet zeker)
Vooral de peesbeschermers Eskadron / Ludger Beerbaum ;-)

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Ludger Beerbaum runt voortaan zijn eigen dekstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:02

Daar zitten nogal wat hengsten tussen die de heer Schockemuhle verdeelde. Vraag me af of die dan nog in zijn aanbod zullen zitten.

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:37

petraaken schreef:
Daar zitten nogal wat hengsten tussen die de heer Schockemuhle verdeelde. Vraag me af of die dan nog in zijn aanbod zullen zitten.

:? volgens mij heeft enkel Champion daar ooit eens ter dekking gestaan ...de rest niet
jammer alleen dat je dan voor Goldfever en Cristallo weer via het landgestuet Celle moet ..en die zijn dan weer niet echt" makkelijk " voor het buitenland
en dat de 2 toppers op stal al helemaal niet beschikbaar zijn ..( ook niet diepvries ?)

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Ludger Beerbaum runt voortaan zijn eigen dekstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:49

Montender weet ik zeker, kan zijn dat ik me vergis wat betreft Couleur.