Pony's keren weer terug op Ponypark Slagharen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pony's keren weer terug op Ponypark Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 08:28

www.destentor.nl

Pony's en westernshow keren dit jaar terug in Attractie- en Vakantiepark Slagharen. Het gaat niet om de kenmerkende en beeldbepalende Shetland pony's, maar mini-pony's. Ze kunnen niet bereden worden.
De dieren krijgen dit jaar een plek in een knuffelweide. In vroegere jaren was bij de huur van een vakantiewoning een Shetland pony als vakantievriend inbegrepen. Dat gebeurt nu niet.

Voor de nieuwe wildwest stuntshow is afgelopen winter een theater gebouwd met achthonderd zitplaatsen. En die staat op de plek waar vroeger de pony's bereden konden worden in een overdekte hal. De show wordt drie keer per dag opgevoerd.

Begin jaren negentig werd in Slagharen een Westerntheater geopend met daarin het stadje OK Corral City, waar ook shows werden opgevoerd. Het theater werd later omgebouwd tot een indoorattractie met de naam Wild West Adventure en een deel van de acteurs ging zelfstandig verder als showgroep Never Say Die met voorstellingen in Rheezerveen.

Bij de nieuwe shows halen tien cowboys en indianen te paard stunts uit. De shows hebben een verhaallijn.

bosmonster

Re: Pony's keren weer terug op Ponypark Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:33

hopelijk een knuffelweide onder toezicht.... als er allemaal kindertjes op de pony's afstuiven, zie ik dat nog wel misgaan...

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:42

Ik las het al in de folder.. eindelijk halen ze de show weer terug..
Toch nog 1 lichtpuntje als de verplichte familiedag er weer naartoe lijdt haha! :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:50

Klinkt wel leuk en gezellig, een knuffel weide!
Inderdaad wel wat bosmonster zegt: ik hoop onder toezicht.
Want je hebt er ook altijd ouders bij die hun kindje dan toch op zo'n pony willen zetten voor de foto. Als er iemand voor controle bij is, is het harstikke leuk. Anders voorzie ik nog wel enige problemen...

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:50

Leuk, maar blijven ze het wel doen bij de huisjes in Collendoorn?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:52

Dus als ik het nu goed begrijp, worden er geen pony's meer aan huisjes uitgeleend?
Dat zou een hele verbetering zijn!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 08:53

Likemaaike schreef:
Leuk, maar blijven ze het wel doen bij de huisjes in Collendoorn?

Wat heeft Collendoorn met Slagharen te maken? :?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:00

De vakantiehuisjes e.d. van slagharen heet collendoorn, en van wat ik hieruit begreep is dat dat niet meer gebeurd, dus dat zou heel mooi zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:01

Cayenne schreef:

Ik koppel collendoorn ook altijd aan slagharen vast...

In "mijn" tijd kon je namelijk in collendoorn een huisje huren met een pony erbij.
Zoals dat vroeger in slagharen het geval was.
Terwijl je als kampeerder van Collendoorn altijd lekker naar slagharen ging voor 't pretpark.

Voor mij zijn die 2 echt onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

Geen idee of het 't zelfde bedrijf is, of niet... Maar vroeger had je huisjes met pony's in slagharen, en dat is toen gestopt, en collendoorn is daar mee verder gegaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 09:01

Oh zo, ik dacht dat het een heel ander park was :D
De pony's bij de huisjes gebeurt inderdaad niet meer.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:02

ik was als kind eens op vakantie in pony park slagharen.
toen mocht je een pony uitzoeken om overdag mee rond te hobbelen.Dat waren pony's in alle maten.
Als je dan een pony eenmaal bij je huisje had staan kreeg je die met geen "geweld" meer van het veldje af hihihi.
Dat was toen in de 70tiger jaren.Wel leuk als ik de beelden terug kijk,echt hilarisch al dat gestuntel en een moeder die je soms zag weg spurten(zie je die ineens door het beeld vliegen) omdat de pony 1 stapje verzette hahaha

En de pony's?Nou die wisten precies bij wie ze de baas konden spelen en bij wie niet hahaha(bij ons toen dus wel hahaha)

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:05

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:09

Miss_Petit schreef:
Het lijkt erop dat Collendoorn gewoon hetzelfde blijft:

http://www.ponyparkcity.nl/

:\ ik hoop dat ze daar ook eens naar gaan kijken....

Cracker_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:21

Vroeger hoorden Collendoorn en Slagharen bij elkaar. Sinds een aantal jaar is Collendoorn (wat nu Ponyparkcity heet) zelfstandig en zijn het dus 2 aparte parken. Bij Ponyparkcity krijg je nog steeds een pony bij je huisje en kun je ook gratis naar Attractiepark Slagharen (en dus niet Ponypark Slagharen). ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:31

Hypofocus schreef:
Cayenne schreef:

Ik koppel collendoorn ook altijd aan slagharen vast...

In "mijn" tijd kon je namelijk in collendoorn een huisje huren met een pony erbij.
Zoals dat vroeger in slagharen het geval was.
Terwijl je als kampeerder van Collendoorn altijd lekker naar slagharen ging voor 't pretpark.

Voor mij zijn die 2 echt onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

Geen idee of het 't zelfde bedrijf is, of niet... Maar vroeger had je huisjes met pony's in slagharen, en dat is toen gestopt, en collendoorn is daar mee verder gegaan.

:j is van dezelfde eigenaar, Benboom ;) Niet de oude meer maar een van z'n zoons (of meerdere) hebben het overgenomen.
Er staat trouwens wel een flinke fout in := Het is geen Ponypark Slagharen meer maar Attractiepark Slagharen. Ze hebben het Ponypark eruit gehaald omdat Slagharen weinig tot niks meer met paarden/pony's te maken had.
Ontzettend leuk dat die shows terugkomen! Ik vond het als klein meisje altijd fantastisch en spannend om te zien! Jammer dat het vorige zomer nog niet was, dan had m'n moeder het ook nog een allerlaatste keer kunnen zien.. Y;(

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:06

Geen idee of het 't zelfde bedrijf is, of niet... Maar vroeger had je huisjes met pony's in slagharen, en dat is toen gestopt, en collendoorn is daar mee verder gegaan.[/quote]

:j is van dezelfde eigenaar, Benboom ;) Niet de oude meer maar een van z'n zoons (of meerdere) hebben het overgenomen.
Er staat trouwens wel een flinke fout in := Het is geen Ponypark Slagharen meer maar Attractiepark Slagharen. Ze hebben het Ponypark eruit gehaald omdat Slagharen weinig tot niks meer met paarden/pony's te maken had.
Ontzettend leuk dat die shows terugkomen! Ik vond het als klein meisje altijd fantastisch en spannend om te zien! Jammer dat het vorige zomer nog niet was, dan had m'n moeder het ook nog een allerlaatste keer kunnen zien.. Y;([/quote]

@Leanee: Even vreselijk offtopic,heb je reactie niet eens gelezen, maar ik krijg ineens een vreselijke brok in mijn keel om jou onderschrift.. Weet niet waarom maar het pakt me..

willieby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:52

Leuk dat er wel weer pony's zijn. Dat hoort er toch echt bij!
Voor veel kinderen de aanleiding om te gaan ponyrijden...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:52

willieby schreef:
Leuk dat er wel weer pony's zijn. Dat hoort er toch echt bij!
Voor veel kinderen de aanleiding om te gaan ponyrijden...

Ik denk dat er wel begeleiding bij zal zijn dus dat het niet zo snel zal gebeuren :j

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:57

haha ik weet nog dat ik daar vroeger altijd met zo'n grote grijns wegkwam omdat ze ook in die hal pony's hadden waar je op mocht rijden, en die zijn nu geloof ik mechanisch dus de lol was er vanaf!
maar met die Show word het natuurlijk wel weer leuker en is beter voor de pony's.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:59

Leuk zo'n knuffelweitje mits toezicht! :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:01

Rajaniii schreef:
haha ik weet nog dat ik daar vroeger altijd met zo'n grote grijns wegkwam omdat ze ook in die hal pony's hadden waar je op mocht rijden, en die zijn nu geloof ik mechanisch dus de lol was er vanaf!
maar met die Show word het natuurlijk wel weer leuker en is beter voor de pony's.

Klopt ja :j Pony's vanuit collendoorn (tegenwoordig ponypark city) werden daar neergezet (meestal de oudere of niet geschikte). Maar dit vonden ze sneu voor de beestjes omdat ze alleen maar stapten (in een kleine baan met telkens andere kinderen erop) dus daar zijn ze toen mee gestopt.
Een knuffelweide is een veel beter idee! Misschien dat ze daar de oude -lieve- pony's neerzetten die vanuit collendoorn (ppc) komen en niet meer geschikt zijn om te rijden..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:51

De oude western show is destijds opgezet door arc Gregoire, hij reed toen de shows en paradeerde door het dorp. De shows werden toen stopgezet en Hij is daarna een western stal begonnen in Amstelveen.Helaas is hi inmiddel overleden maar ik heb nog fotos gezien van hem daar in het western dorpje.... erg leuk.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:05

Maar..... dan is er toch niets veranderd? Bij Attractiepark Slagharen kon je volgens mij al geen pony meer huren, wilde je dat wel dan moest je huisje met pony bij Pony Park City huren.... en dat gebeurd volgens mij nog steeds....

Maar goed het is een stap in de goede richting, hoop dat ze de pony's bij ponyparkcity ook snel gaan afschaffen, of in iedergeval, het huren van en rijden op die pony's. Als ik er ook maar foto's of filmpjes van zie op inet kan ik het gewoon níet aanzien.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:07

Ik vond die shows altijd geweldig :o

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:11

JoyCiej007 schreef:
Maar..... dan is er toch niets veranderd? Bij Attractiepark Slagharen kon je volgens mij al geen pony meer huren, wilde je dat wel dan moest je huisje met pony bij Pony Park City huren.... en dat gebeurd volgens mij nog steeds....

Maar goed het is een stap in de goede richting, hoop dat ze de pony's bij ponyparkcity ook snel gaan afschaffen, of in iedergeval, het huren van en rijden op die pony's. Als ik er ook maar foto's of filmpjes van zie op inet kan ik het gewoon níet aanzien.

Afschaffen hoeft nog niet eens, maar laat ze er beter toezicht op houden. En ze gewoon afstraffen als het niet goed gaat.. Ik geloof dat -godzijdank- de bitten wel van de hoofdstellen zijn afgehaald.
Er veranderd degelijk wel iets :j De westernshows waren al enige jaren niet meer te zien in Slagharen en die komen terug, én er komt een knuffelwei. Misschien zodat het Slagharen toch weer wat op het "oude" Slagharen gaat lijken. :)