www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
De Zuid-Duitse stamboeken hebben een nieuwe voorzitter in de 27-jarige Thomas Münch. Per 1 april neemt Münch de taken over van Jacob Schmid, tot op heden directeur van de samenwerkende stamboeken Beieren, Baden-Württemberg, Rheinland-Pfalz-Saar, Sachsen-Thüringen en Brandenburg-Anhalt. Hij gaat met pensioen.
Münch is nog jong, maar heeft toch al veel ervaring. Hij rondde op de universiteit van Göttingen een Master af in Equine Science en studeerde agrarische wetenschappen. Daarnaast deed Münch ruim twee jaar ervaring op bij Paul Schockemöhle’s Gestüt Lewitz, waar hij leiding gaf aan een groot team. Münch ziet uit naar zijn nieuwe baan: “Het wordt een grote uitdaging. Ik weet dat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden, maar ik hoop er wel aan bij te dragen dat het nog iets sneller gaat draaien. Ik ben geïnteresseerd in sport en fokkerij en kan dat in deze baan goed combineren.”
De afdeling verkoop blijft overigens nog tot 1 oktober in handen van Jacob Schmid, die Münch in die tijd zal begeleiden en inwerken.