Bange momenten voor hengstenhouder Eric Levallois afgelopen weekend in het Franse Saînt-Lô. Zijn populaire dekhengst Rock ’n Roll de Semilly (v. Diamant de Semilly) moest voor een operatie naar de kliniek. De operatie is geslaagd en de hengst lijkt goed te herstellen.
“Het was toch even schrikken. De hengst landde ongelukkig op het voorterrein maar het zag er allemaal prima uit en hij kon dus z’n proef lopen. Maar na afloop liep hij wel mank en bovendien waren er complicaties. Koliek, zo bleek. Gelukkig hoefde hij niet gecastreerd te worden. Hij zal in elk geval maanden buiten strijd zijn”, zegt Richard Levallois.
Rock ’n Roll de Semilly is een van de populairste Franse dekhengsten. Vorig jaar bediende hij meer dan driehonderd merries.
Waar is hij nou aan geopereerd, aan de koliek of aan een ongeluk aan het been (zoals ik het lees)? En hij heeft dus wel kreupel zijn proef gelopen? Apart bericht.
MarloesRixt
Geplaatst: 23-02-10 13:48
Zoals ik het lees is hij geopereerd aan het been, en liep hij tijdens zijn proef niet kreupel maar pas na de proef. In ieder geval is het fijn dat zijn herstel goed lijkt te gaan!
beetje verward bericht.... Dan nog bijna gecastreerd er nog bij. gelukkig komt hij er door. Er verschijnen hier al genoeg overlijdensberichten de laatste tijd.
Romy18
Geplaatst: 23-02-10 14:17
Ik vind het ook zo maar een raar bericht... hier wordt je dus echt niets wijzer van, en zo komen de onwaarheden de wereld in. Het ´gelukkig hoefde hij niet gecastreerd te worden´ in combinatie met ´complicatie´s koliek´doet mij denken aan een liesbreuk. Maar wat dat been er dan weer te maken heeft... ik vind het vreemd, en heb geen idee waarom de hengst nu in de kliniek heeft gestaan. Hoop dat we nog een beetje verduidelijking krijgen.
besita
Geplaatst: 23-02-10 14:55
Rock'n Roll Semilly had an inguinal hernia during Saint-Lô stallion show this weekend. He have been operated quickly and he is OK now, but we have to stop his semen exportation for a while.
Romy18
Geplaatst: 23-02-10 15:20
liesbreuk dus, ok das duidelijk!
Kendra
Geplaatst: 23-02-10 16:34
Beklemde liesbreuk denk ik, meestal is éénzijdige castratie dan nodig - en dan is er minder sperma te vangen en is zo'n hengst ook niet meer bij alle stamboeken welkom. Vandaar de opluchting waarschijnlijk.
mimeslosydy
Geplaatst: 23-02-10 20:19
vervelend, kan die een tijd niet de sport in. gelukkig is de operatie goed verlopen