Grote Prijs van Sunshine Tour afgelast door extreme regenval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Grote Prijs van Sunshine Tour afgelast door extreme regenval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 08:53

www.dehoefslag.nl

Op 16 februari startte de 16e editie van de Sunshine Tour in het Spaanse Vejer de la Frontera. Inmiddels is de tour een begrip en niet meer enig in zijn soort. Veel ruiters gebruiken dit soort meerweekse wedstrijden om hun paarden in vorm te brengen voor het zomerseizoen, of om hun paarden in de etalage te zetten en wellicht te verkopen. Een goed weer garantie is er echter niet.

In Zuid-Spanje werd de eerste week gedomineerd door het slechte weer dat de streek teisterde. Door de overvloedige regenval werden de wedstrijden - waaronder de Grote Prijs - afgelopen zondag zelfs afgelast omdat het terrein compleet blank stond. In de voorafgaande dagen wist Yves Houtackers met Liza Minelli eenmaal zesde te worden in een 1.45m rubriek.

Springert

Re: Grote Prijs van Sunshine Tour afgelast door extreme regenval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:04

Ik was er afgelopen week, en op de dag dat dat gebeurde kon ik niet eens naar het concoursterrein komen omdat de wegen compleet onder lagen. De voorspellingen waren dat het nog erger zou worden, en ik ben als een haas er vandoor gegaan, want ik kreeg wel in de gaten dat er weing goeie sport meer mogelijk was daar. Dat blijkt nu inmiddels wel, inderdaad.

Biertabje

Re: Grote Prijs van Sunshine Tour afgelast door extreme regenval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:09

zonde zeg!!
ik had het in de De Wolden afgelopen jaar... Grote Prijs, plensbuien op mijn kop. ik kon geen fatsoenlijk rondje rijden... hebben ze toen ook afgelast

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:11

Ik ben er enkele jaren geleden geweest en toen hadden we ook al enkele dagen een serieuze zondvloed...maar blijkbaar was dat normaal daar :-)
De stallen staan op een beton van zeker 30cm zodat ze niet onder water liepen als het eens stortregende...
Gesprongen is er toen wel niet die dagen...