Jochen Munsterhuis wil hoogst haalbare

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Jochen Munsterhuis wil hoogst haalbare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 20:58

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Jochen Munsterhuis mocht op Jumping Indoor Zuidlaren langs de kassa. Hij won twee internationale proeven met Munsterhuis Sportscars Infinity (v. Quidam de Revel) en Woody (v. Karandasj), reed deze paarden in andere proeven nog eens in de prijzen en verdiende met zijn vierde plaats in een 1,50 m-parcours op Peanuts 2.000 euro. Niet slecht voor een autohandelaar die niet elke dag tijd heeft om in het zadel te zitten.

Een flink deel van zijn tijd wordt in het dagelijks leven opgeslokt door Autobedrijf Munsterhuis, waar Jochen met zijn broer klinkende merken als Ferrari, Maserati en Jaguar verkoopt. “Een leuke combinatie met de paarden. Het vult elkaar aan. Door te rijden kan ik het bedrijf promoten en op de werkvloer wordt regelmatig over de paardensport gesproken.” Desalniettemin is het plannen als hij zijn paarden wil trainen. “Als ik op internationaal concours ga, kan ik het meest intensief met de paarden bezig zijn, namelijk van donderdag tot en met zondag. Door de week kan ik minder vaak komen trainen en dan rijdt Rom Vermunt. Hij is dressuurmatig heel sterk, terwijl Natascha Daalmans goed kan longeren, Mijn vaste dagen op stal zijn in elk geval woensdag en zaterdag”, vertelt Munsterhuis.

Op dit moment staan er achttien paarden op stal. Munsterhuis heeft er aardigheid aan om jonge paarden naar het hoogste niveau te rijden. ,,Mijn ambities reiken ver. Ik wil het hoogst haalbare, maar ik moet wel eens wat verkopen om de sport aan de gang te houden.” Munsterhuis verkocht om die reden BMC Okometa (Mr. Blue x Wolfgang) en de door zijn vader gefokte Obelix (Libero H x Zeus). ,,Ik ben nu weer op het niveau van twee jaar geleden. Peanuts heeft de fakkel overgenomen, en Infinity (v. Baloubet du Rouet) ontwikkelt zich nu ook goed.”

TeeGee

Re: Jochen Munsterhuis wil hoogst haalbare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:41

Van welke hengst is infinity nou een nakomeling?