Harrie Smolders heeft luxeprobleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Harrie Smolders heeft luxeprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 16:56

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

“Nederland is de afgelopen maanden onderhand een compleet team kwijt geraakt”, sprak Jos Lansink vorige week. Maar terwijl veel ruiters op zoek blijven naar een topper, heeft Harrie Smolders keus te over. Zo lijkt het tenminste. “Je kunt wel stellen dat ik veel paarden op stal heb, maar als je de kalender bekijkt is dat ook wel nodig. Als je alle vijfsterrenwedstrijden wilt rijden, heb je wel zeven of acht Grand Prix-paarden nodig en die heeft gewoon niemand”, reageert Smolders nuchter.

“Walnut de Muze (v. Nabab de Rêve) heeft na Mechelen 2,5 maanden rust gekregen en ook Oliver Q (v. Quattro B) mag het de komende weken rustig aandoen”, vertelt Smolders. Aan paarden zal het Smolders de komende weken en maanden desondanks niet ontbreken. Met Powerfee (v. Fedor), Riovanna (v. Animo) en Queros de Bioagrico (v. Eros Platiere) heeft de stalruiter van Axel Verlooy nog altijd het één en ander achter de hand. In het Spaanse Vigo debuteerde Regina Z (v. Rex Z) bovendien met een tweede plaats in een 1,50 m-proef.

Na Den Bosch gaat Smolders met Rob Ehrens om de tafel zitten en wordt de planning voor het buitenseizoen en de eerste landenwedstrijden gemaakt. “Als je het mij vraagt, zijn Walnut en Oliver Q de eerste keus voor de landenwedstrijden, maar ook Queros begint lekker te lopen. Mijn ambitie is duidelijk: ik wil naar de Wereldruiterspelen toe.”

nowornever

Re: Harrie Smolders heeft luxeprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:03

Zou wel leuk zijn voor hem als hij uiteindelijk mee kan naar de wereldruiterspelen. Het is een fijne ruiter met veel gevoel.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:05

hopen dat hij er 1 heeft waar hij dan mooi mee in het team past

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:34

Geen twijfel over mogelijk dat Harrie dit jaar mee gaat.
Tenzij hij zelf een blessure oploopt.
Momenteel is hij, vind ik, nummer 1 van de Nederlandse springruiters. Wel bewonderenswaardig dat Axel al die paarden aanhoudt voor hem.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:56

zegt wel wat over Smolders denk ik dan maar.