Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Navidad schreef:ik zie de mensen niet met 4 man voor 400 paarden zorgen, in iedergeval.
Lalidan schreef:Waarom nou weer belachelijk? En waarom zouden die mensen die daar werken niet gewoon een huis/kamer in de buurt kunnen huren? Dat doet toch iedereen? Niemand slaapt toch op zijn werk? Kom op zeg. En dan gaan zitten mieren dat de olympische spelen in gevaar komen. Hoezo chantage.
Bovendien kan ik me best voorstellen dat de gemeente, nadat het illegaal is aangetroffen, niet wil meewerken. Hadden ze er zelf maar mee moeten komen, en wel vóórdat ze het maakten. Je weet gewoon dat dit soort dingen in Nederland niet zomaar mogen.
weule schreef:volgens de regels is de gemeente 'verplicht' om te onderzoeken of iets kan worden gelegaliseerd wanneer er daarvoor geen 'vergunning' voor was, ook al is de betreffende situatie er al langere tijd, sterker nog, hoe langer iets er al is, hoe meer druk er is om het ook te legaliseren. Dit gebeurd 10-tallen keren per jaar in gemeenten.
Lalidan schreef:weule schreef:volgens de regels is de gemeente 'verplicht' om te onderzoeken of iets kan worden gelegaliseerd wanneer er daarvoor geen 'vergunning' voor was, ook al is de betreffende situatie er al langere tijd, sterker nog, hoe langer iets er al is, hoe meer druk er is om het ook te legaliseren. Dit gebeurd 10-tallen keren per jaar in gemeenten.
Wie zegt dat ze dat niet gedaan hebben? Alleen, als jij het netjes via de normale weg aanvraagd, zijn ze wat meer bereid het welwillend te onderzoeken dan in dit geval. Alks het bestemmingsplan er niet bij past, dan willen ze die misschien nog aanpassen als het via de officiele weg gegaan was, terwijl ze dat nu niet meer doen. Ik weet niet of het zo is, maar zo werkt het vaak wel.
RhealLover schreef:Navidad schreef:ik zie de mensen niet met 4 man voor 400 paarden zorgen, in iedergeval.
Dan zou ik toch maar verder kijken, gezien wij met 5 man voor een groep van 250 paarden staan, en wij slapen ook gewoon thuis, gezien de eigenaren aan stal wonen. Wij hebben daarnaast 3 slaapvertrekken en geen aparte gebouwen. Daarnaast als er al 2 vertrekken zijn, lijkt me groot genoeg voor aantal man te huisvesten.
bigone schreef:Waarom zou er voor Nijhof andere regels moeten gelden dan voor de "gewone" burger, gewoon vergunningen aanvragen net als iedereen. Gezien de veiligheid lijkt het me zowiezo verstandig dat de grooms niet ergens slapen met een in- en uitgang door het lab, wat doe je als er daar brand uitbreekt?
Dit is niks meer dan een goedkope manier van personeel huisvesten en dan zoveel van het salaris afhalen voor huisvesting, niks mis mee maar zorg dan wel dat het aan alle eisen voldoet.
Concorde schreef:Joh, die hebben gewoon een paar van die kamertjes zodat ze stagiaires kwijt kunnen enzo. Ik vind ook dat zoiets op een dergelijk bedrijf niet zo'n groot probleem moet wezen. Iedereen die in de paarden heeft gewerkt weet wat voor tijden je dan draait, intern is dan helemaal zo gek nog niet! Ik heb zelf ook veel intern gezeten, is heel normaal in de paardenwereld.