Edwina Alexander wint wereldbekerkwalificatie in Vigo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Edwina Alexander wint wereldbekerkwalificatie in Vigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 09:23

http://www.anp.nl

Edwina Alexander heeft zaterdagavond op het concours hippique van Vigo de kwalificatiewedstrijd voor de wereldbeker gewonnen. De Australische amazone, die in Valkenswaard woont bij haar Nederlandse vriend Jan Tops, was met de ruin Cevo Socrates ook foutloos in de barrage en met een eindtijd van 48,75 ruim anderhalve seconde sneller dan de Zwitser Beat Mändli op de rug van Louis.

De overwinning kwam vrij onverwacht voor Alexander. "Socrates heeft een fantastische carrière op zijn naam staan, maar hij kwam voor het eerst in acht maanden weer in actie, dus ik wist niet wat ik kon verwachten", legt de amazone uit. Ter voorbereiding keek voor de wedstrijd een twee jaar oude video op YouTube. ,,Ik werd vanmorgen om zeven uur wakker en toen heb ik de video bekeken van de overwinning die ik met Socrates behaalde in de Grote Prijs van Zurich. Hij is heel anders dan mijn andere paard Itot. Ik vind Socrates niet altijd makkelijk te rijden. Hij is bijna te voorzichtig. Ik moet hem tijdens het rijden veel meer been geven dan Itot. De video herinnerde me eraan hoe ik hem moet rijden en ik denk dat het werkte!", vertelt Alexander volgens horses.nl.

Alexander verdiende met haar zege 31.500 euro en 20 WB-punten. De Belgische Judy-Ann Melchior eindigde met de merrie Cha Cha Z als derde. Beste Nederlander was Harrie Smolders met Exquis Oliver Q. Hij maakte in de beslissende omloop een springfout en werd zevende, nog altijd goed voor 9500 euro. Leon Thijssen (Tinky Winky) kreeg voor de negende plaats 6500 euro toegestopt.

Gerco Schröder (Eurocommerce Seattle) maakte in het eerste parcours twee springfouten.
Leopold van Asten (VDL Groep Santana) gaf op.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:25

Jan Tops is echt DE MASTER!
Bijna alles wat ik weet waar je bij een springpaard naar moet kijken, heb ik van hem geleerd.
Zoveel verstand van een springpaard dat het eigenlijk verboden moest worden!