Jo Heijen: "Kampioenschap Chandini is een geweldige droom"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Jo Heijen: "Kampioenschap Chandini is een geweldige droom"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 21:01

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

“Toen bekend werd dat Chandini kampioen werd hebben Bennie en ik elkaar aangekeken met tranen in de ogen. Het voelde als het winnen van de Elfstedentocht”, lacht Jo Heijnen, die samen met Bennie Buter de kersverse tuigpaardkampioen fokte. Heijnen is ‘enorm trots’ op de prestatie van de opvallende blonde vos die afgelopen zaterdag in Den Bosch won. “Dit is echt een geweldige droom.”

Bennie Buter en Jo Heijnen zijn al jaren heel goede vrienden. Ze delen de liefde voor het Nederlandse tuigpaard. “Bennie en ik gingen altijd samen naar concoursen kijken en met hem kocht ik tien jaar geleden mijn eerste merrie, Landini.” Deze ster-preferente vos van Fortissimo x Renovo is de moeder van Chandini (v. Wodka HBC). “Landini verwacht een veulen van Victory HBC. Ik heb op de hengstenkeuring heel veel leuke reacties gehad op het kampioenschap. Alleen maar positief. Er was zelfs als iemand die het ongeboren veulen wilde kopen. Maar ik ga eerst maar eens kijken wat eruit komt”, is Heijnen nuchter.

De fokker verwacht dit jaar vijf tuigpaardveulens. Hij kijkt er naar uit om Chandini mogelijk in de toekomst in te zetten op zijn eigen merries. “Wie ik dan laat dekken? Ik denk allemaal. Als je zelf een hengst heb gefokt, kun je het niet maken om hem niet te gebruiken”, lacht Jo Heijnen.

stoffel

Re: Jo Heijen: "Kampioenschap Chandini is een geweldige droom"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:08

Ik zou eerst het verichtings onderzoek maar even afwachten.
Verder had hij mooi mazzel dat de Waldemar afwezig was vanwege een hoefzweer

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:23

stoffel schreef:
Ik zou eerst het verichtings onderzoek maar even afwachten.
Verder had hij mooi mazzel dat de Waldemar afwezig was vanwege een hoefzweer

wat lekker positief.
hij heeft gewoon een goeie hengst bedoel je en of er iets wel of niet aanwezig is maakt niks uit voor het moment.