De achtjarige Amerikaanse Misty die begin dit jaar met vier pijlen werd doorboord is langzaam op weg naar herstel. Ze staat nog steeds onder dagelijkse toezicht, volgens de eigenaresse Nacy Padovano (69) zal het volledig herstel nog wel even duren. Inmiddels staat Misty samen met een ouder volbloedpaardje.
Misty werd met vier jachtpijlen geraakt. Het koste de chirurg vier uren om de pijlen te verwijderen. Daarna kwamen er rond de 100 hechtingen aan te pas om de wonden dicht te maken. Een van de pijlen is door de nek van de merrie gegaan. Een andere pijl raakte haar in de schoft, en door de hoek waarin de merrie werd geraakt door de weerhaken van de pijl, is de pijl dwars door een bot gegaan. De derde pijl zat vast in haar slaap, waardoor de sinusopeningen van de merrie doorboord werden.
Afgelopen weekend had de merrie een terugval, ze at niet meer. Misty kreeg last van uitdrogingen en plaste bloed. Ze kreeg extra calcium en electrolyten. Er was gevaar voor koliek, maar dat heeft zich niet doorgezet. Door het hele gebeuren en de stress die erbij komt is de merrie vermagerd. De ergste wond van Misty is niet geheel dichtgemaakt, dit zal uit zichzelf moeten gebeuren. De wond is acht tot tien centimeter diep, het genezingsproces is langzaam. De wond in de nek geneest goed, het is nog niet duidelijk of ook de zenuwen beschadigd zijn. Het been dat geraakt werd gaat Misty ook steeds meer gebruiken.
Volgens de eigenaresse lijkt het alsof Misty’s vertrouwen in mensen niet is beschadigd door de aanval. Ook nu laat ze zich goed behandelen. De locale gemeenschap heeft 900 Amerikaanse dollars ingezameld om zo de medische kosten van Misty te betalen.
Een zeventienjarige jongen die in de buurt woont van de eigenaresse is inmiddels aangeklaagd voor ernstige dierenmishandeling en daarmee officieel verdachte van de aanval. Vermoedelijk wordt hij ook verdacht van het onrechtmatig neerschieten van wildleven, omdat hij zich niet hield aan de geldende jachtregels. Op dit moment is hij op borg vrij en hij verblijft bij zijn moeder op zo’n 15 kilometer afstand van Nancy Padovano’s huis.
Foto’s kunnen als licht schokkend worden ervaren Kijk hier voor foto’s
Doet me denken aan de pony van het topic over de natuurlijke dekking die misging, met die vreselijke wonden. Als ik deze wonden zo zie dan komt dat wel goed als ik naar dat andere topic kijk! Misschien kan diegene tips geven of die instantie inseinen die toen spul had gedoneerd ofzo?
Ik vraag me af waarom dit soort topics niet gewoon meteen gesloten worden gezien er toch grotendeels dezelfde reacties gaan komen. Enfin, hopelijk hersteld het dier toch nog relatief snel.
Ik hoop dat ze er goed doorheen komt..is niets niks zulke verwondingen! fijn dat de mensen geld ingezameld hebben voor de behandelingskosten.
Sassy4barrel
Geplaatst: 11-02-10 17:51
Arm dier. ik hoop dat ze snel opknapt en dat het gemene monster de straf krijgt die hij verdiend. iemand die een dier zoiets aandoet is voor de hele samenleving gevaarlijk
Riandalala
Geplaatst: 11-02-10 18:53
wat erg wie doet nou zo iets?
funnyhorses
Geplaatst: 11-02-10 19:04
hoeveel geluk kan een dier hebben zeg! Niet normaal meer,wat bezielt zo'n mens om dat te doen. Oppakken die handel en vooruit laten lopen in oorlogsgebieden,kunnen ze lekker bermbommen tot ontploffing brengen.
ow ik hoop heel erg dat ze goed opknapt!! ik heb het vorige topic met pijn in mijn hart en tranen over mijn wangen gelezen!! de goedheid van een dier nog steeds zulk vetrouwen in de mens dat kun je van mensen niet zeggen! van dieren kunnen wij nog een hoop leren... ik ga een e mail sturen naar de site van ze
Nathalie83
Geplaatst: 11-02-10 19:12
Ik heb 'in mijn beste engels' net een mailtje gestuurd.. vind dit echt TE vreselijk voor woorden.. gewoon niet normaal meer!!
vond haar mail via de link Mistyhorse@rocketmail.com Ik zou zeggen, allemaal een steunmailtje sturen!
Arme meid , hoop dat ze d`r eigen snel weer wat beter gaat voelen . Vind dat ze er in vergelijking met de 1e reeks foto`s naar omstandigheden er goed uit ziet .
Respect voor haar baasje en de mensen die hun steunen !
MMeijer
Geplaatst: 17-02-10 16:36
Toen ik de foto's bekeeek kreeg ik tranen in mn ogen ik snap niet dat iemand zo iets aan kan doen, bij zo mooi lief beest wat niets kwaad doet