Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BPVS schreef:Is die maf. heb je een raspaard, zet je er een ander ras op. Is dat fokken? Denk het niet, een fokker gooit niet zomaar een hengst op een merrie?
suus_elviera schreef:wat is er mis met een ras op een andre ras doen niks
ik laat mijn haflinger merrie met goede stamboek toch ook dekken door een tinker (veulen hou ik dan wel zelf hoor ()
BPVS schreef:Haflingers met tinkers en friezen met kwpn is fokken voor de slacht. Kans dat er een lelijkerd van komt is groter dan dat er wat moois uit komt. Karakters zijn ook onvoorspelbaar en gebreken nog meer.
BPVS schreef:Hoeft niet. Een kruising is een eindprodukt. en fokken binnen een ras is dat niet. vergeet niet dat meeste kruisingen toch snel bij de slager liggen. ik overdrijf niet, ik vertel hoe het in de praktijk gaat. er is al een groot paarden overschot. fok dan een paard met papier of fok niet, zo simpel is dat. Voor de gemiddelde kruising is geen afnemer.
Klaasje schreef:*Hoopt dat er nu éindelijk eens fokkers zijn die hier toch ook aan denken*
Best wel triest eigenlijk...Dit is al zólang gaande, maar nu wordt men pas wakker geschudt? Eigenlijk zou het stamboek paarden met inteelt niet toe moeten laten..Of ligt dit nou aan mij?
Romyv schreef:het is maar 1 lijn die voor inteeltproblemen zorgt en dat zijn de afstammelingen van Wessel!!! Kortom, mijden die lijn en verder op dat wat wel goed is!
Citaat:dan blijft het bloed tetmanvrij!
Citaat:Hoeft niet. Een kruising is een eindprodukt. en fokken binnen een ras is dat niet. vergeet niet dat meeste kruisingen toch snel bij de slager liggen. ik overdrijf niet, ik vertel hoe het in de praktijk gaat. er is al een groot paarden overschot. fok dan een paard met papier of fok niet, zo simpel is dat. Voor de gemiddelde kruising is geen afnemer.
Citaat:Als ik zoiets wilde dan kocht ik mezelf straks wel een Totilas veulentje.