De paardenbegeleiders en de chauffeur van de vrachtwagen van de Zwitserse springruiters Pius Schwizer en Steve Guerdat moesten maandag snel ingrijpen om ernstige ongelukken te voorkomen. Guerdat en Schwizer hadden hun paarden samen op transport gezet vanuit Bordeaux naar Vigo. De vrachtwagen kreeg onderweg een lekke band die bovendien vlam vatte.
De zes springpaarden op de vrachtwagen moesten in allerijl in veiligheid gebracht worden. Er kwamen enkele telefoontjes aan te pas om nieuw vervoer te regelen. Dinsdagmorgen kon de reis naar Vigo hervat worden.
jeetje schrikken! wij hebben het ook gehad met de trailer,stond ik met 2 paarden aan de hand in de berm langs de snelweg,politie die met zwaailampen aan komt rijden vervolgens uit stappen en met een zaklamp op de paarden gaan schijnen,een zaklamp ik het donker vinden ze best eng..... gelukkig liep het bij hun ook goed af,met zes paarden langs de weg staan is echt eng!wie weet hadden ze er ook wel een hengst tussen staan.
jeetje die heeft geen geluk! Ben erg blij dat die paarden er optijd af waren en er geen mensen gewond zijn geraakt. Dat moet echt vreselijk schrikken zijn.. Sta je daar met 6 paarden, wat doe je dan?!
Springert
Geplaatst: 11-02-10 14:34
Daar hebben ze een spreekwoord voor dat vaak gebruikt wordt; In de brand, uit de brand
Elk nadeel heeft een voordeel, hij kan binnenkort gaan genieten van zijn nieuwe huis en nieuwe vrachtwagen. Naar ik had begrepen woonde hij toch de laatste tijd in die wagen? Dan is hij nu dakloos!