Frank Schuttert wint GP Gorssel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Frank Schuttert wint GP Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 12:47

http://www.dehoefslag.nl

De goedgevulde startlijsten van het ZZ en 1.35m-1.40m rubrieken zorgden afgelopen weekend voor mooie sport in de Prinsenhallen in Gorssel. Vanwege te weinig sponsorgeld was de organisatie genoodzaakt het prijzengeld te verlagen, maar de deelnemers waren allang blij een fijne wedstrijd te kunnen rijden. Frank Schuttert was goed in vorm. De Grote Prijs over 1.40m sloot hij winnend af met de tienjarige merrie Superstar (v. No Limit): ‘Ik rijd Superstar bij de Junioren, maar ik merk dat ik steeds sneller barrage kan rijden en ik startte als achtste. Ik had de eerste drie ruiters zien rijden en wist waar ik tijdwinst kon boeken. Een paar lijntjes heb ik heel kort gedraaid en het tempo er goed ingehouden.’ Het was voor Schuttert de tweede overwinning van die dag, want ook in het 1.35m met ingebouwde barrage was hij het snelst: ‘Ik ben er gewoon voor gegaan en heb heel snel en heel kort gedraaid, schuin over de steilsprong, maar ik wist dat Uno Kinston het kon. De bodem was super, dus ik kon wel het een en ander wagen.’