Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karlijn1985 schreef:Aangezien het nieuws zich al verspreid heeft zal het iets langer bekend zijn dan 2weken. Vind het termijn ook kort, maar het is de man zn goed recht.
Hoop dat hij er wat moois van gaat maken, dan kan ik daar in de toekomst misschien nog gebruik van maken..
__Marloes schreef:Ook ging er met het kerstconcours (half December dus) al een roddel rond dat V/D Pluijm het (ging) kopen. Dus volgens mij hadden de kinderen, voornamelijk ouders, vanaf toen al naar een andere manege kunnen gaan kijken. Maar maneges zijn er hier meer dan genoeg, dus dat komt vanzelf wel weer goed.
Nadia schreef:__Marloes schreef:Ook ging er met het kerstconcours (half December dus) al een roddel rond dat V/D Pluijm het (ging) kopen. Dus volgens mij hadden de kinderen, voornamelijk ouders, vanaf toen al naar een andere manege kunnen gaan kijken. Maar maneges zijn er hier meer dan genoeg, dus dat komt vanzelf wel weer goed.
Moeten ouders en kinderen dan afgaan op een roddel om een nieuwe manege te gaan zoeken, dat lijkt me nogal een risico. Roddels en waarheid liggen vaak erg ver uit elkaar. Maar zoals Urielle zegt: het staat al lang te koop, dan weet je wel dat er iets aankomt, maar niet concreet wanneer.
Ik vind het niet erg netjes dat dhr. de la Porte zijn klanten zo kort van tevoren informeert over het stoppen van de lessen, maar daar zal de man zijn redenen voor hebben. Ik hoop dat de kinders snel een andere plek kunnen vinden om te blijven rijden, succes!!
En als er zo'n roddel nog bij komt zou ik toch al naar een nieuwe manege durven gaan kijken.
Cayenne schreef:In een rondschrijven aan de ruitertjes en hun ouders heeft eigenaar Jan Willem André de la Porte de overdracht aan Van der Pluijm bekendgemaakt. Ook maakt hij melding van het stopzetten van de lessen per 27 februari.
petraaken schreef:Hmm, ik ben toch wat sceptisch. Allemaal goed en wel om er een hippisch centrum ala zilveren spoor in Moorsele van te maken maar die hebben in het begin ook gewone manegelessen en pension stalling gehad. Die zijn geleidelijk aan volledig overgeschakeld naar het huidige hippisch centrum. volgens mij was het verstandiger geweest om geleidelijk aan over te schakelen. Lijkt me nu niet bepaald gunstig om de manege lessen en pensionstalling te stoppen met onmiddellijke ingang. Zo'n complex is dan niet rendabel.
__Marloes schreef:Ik vraag me trouwens meer af wat er gaat gebeuren met de pensionklanten, moeten die ook weg zijn voor 27 februari of blijven die er wel?

Nadia schreef:Dat het een half jaar geleden verkocht was, dat lees ik niet in de OP terug, dus dat weet ik dan niet.
En in deze quote lees ik dat dhr. de la Porte de overdracht bekend heeft gemaakt en dat hij melding maakt van het stoppen van de lessen. Of ik moet het verkeerd lezen hoor

Cayenne schreef:We hebben maneges in de buurt nog ons klantenbestand aangeboden, en zelfs de lespaarden en pony's, maar daar is niet op ingegaan."