Ruitertjes van Manege Den Goubergh zijn opeens "dakloos"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ruitertjes van Manege Den Goubergh zijn opeens "dakloos"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 08:09

http://www.bndestem.nl

Manege Den Goubergh tussen Roosendaal en Rucphen gaat zich toeleggen op het organiseren van grootschalige, nationale en internationale paardensportevenementen. "Op alle niveaus", zegt de nieuwe eigenaar, schoenenhandelaar Van der Pluijm.
De overname van de grote manege heeft nare gevolgen voor twee- tot driehonderd veelal jonge ruiters, die er rijles hadden. De aangekondigde beëindiging van de paardrijlessen heeft dan ook tot onsteltenis geleid bij de kinderen en hun ouders.

In een rondschrijven aan de ruitertjes en hun ouders heeft eigenaar Jan Willem André de la Porte de overdracht aan Van der Pluijm bekendgemaakt. Ook maakt hij melding van het stopzetten van de lessen per 27 februari.

De berichten zijn bij veel van de kinderen en hun ouders als een bom ingeslagen. Via schoolpleinen en internetplatforms als hyves verspreidde het nieuws zich als een lopend vuurtje.

Een anonieme ouder meldt zelf niet op de hoogte gesteld te zijn van de overname en de beëindiging van de lessen, maar er via-via achter te zijn gekomen. "We hebben daarna maar enkele ouders kort kunnen spreken. Iedereen is enorm teleurgesteld. Vooral omdat de termijn van een paar weken wel erg kort is. Ik denk dat iedereen ermee had kunnen leven als de lessen tot de zomervakantie waren doorgegaan. Dan had iedereen veel meer gelegenheid gehad zich te oriënteren. Andere maneges in de buurt hadden er dan misschien beter op kunnen inspelen. Van de instructeurs op Den Goubergh kregen we het advies om snel op zoek te gaan naar een andere manege, want de spoeling is dun en op Den Goubergh hadden veel kinderen les. Die kunnen niet zo maar op de andere maneges in de buurt worden ondergebracht."

Van der Pluijm: "We willen Roosendaal op de kaart zetten als hippisch centrum. Als je daarvoor kiest, kun je het lesprogramma niet handhaven. We hebben maneges in de buurt nog ons klantenbestand aangeboden, en zelfs de lespaarden en pony's, maar daar is niet op ingegaan. De paarden gaan naar een manege in Rotterdam."

EllyC

Re: Ruitertjes van Manege Den Goubergh zijn opeens "dakloos"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:23

Als dit verhaal niet eenzijdig opgeschreven is (leer mij journalisten kennen, zielige kindertjes verkopen beter dan ondernemer), dan maakt deze ondernemer een valse start denk ik.

Nu staat roosendaal op de kaart als kindonvriendelijk.
Maar is natuurlijki goed recht van de ondernemer om dit te doen.

Weet iemand naar welke manege in Rotterdam de paarden gaan?

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:25

tsja, misschien is het allemaal snel gegaan, maar deze dingen gebeuren nou eenmaal.
je kan het niet tegenhouden.

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:29

Ik vindt dat de "oude" eigenaar de lesklanten, zowel de kinders als hun ouders, eerder op de hoogte had mogen stellen van eventuele overname van de manege.
De nieuwe eigenaar heeft het goed recht om de lessen te stoppen als hij andere plannen heeft. Het is een mooie accomodatie, dus daar snap ik hem volledig in.
En het korte termijn.... ja 2 weken is kort!!
Gelukkig zijn er in de regio (dan praat ik dus ook over bergen op zoom, hoogerheide, etten-leur en alles ertussen) genoeg andere manege's, maar als die ook van niets weten, en ineens heel veel aanmeldingen krijgen, ja dan ontstaat er een wachtlijst.

Ik wens echter Van der Pluijm heel veel succes met het bedrijf en de nieuwe opzet, en de kinderen wens ik succes met de zoektocht naar een leuke manege.

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:37

Ik mis even de datum waarop het schrijven van de oude eigenaar gestuurd/ontvangen is ivm de genoemde 'korte termijn' waarin de lesklanten het nieuws gehoord hebben?
Kan hier nu niet over oordelen.
Laatst bijgewerkt door incaro op 10-02-10 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:39

Bij deze wil ik de familie V/D Pluijm veel succes en plezier wensen van hun nieuwe toplocatie! :)

Jammer dat de termijn zo kort was, maar dit zat er aan te komen. Het is al een keer verkocht geweest maar dat was niet zo'n succes, dat is al zeker een half jaar geleden. Ook ging er met het kerstconcours (half December dus) al een roddel rond dat V/D Pluijm het (ging) kopen. Dus volgens mij hadden de kinderen, voornamelijk ouders, vanaf toen al naar een andere manege kunnen gaan kijken. Maar maneges zijn er hier meer dan genoeg, dus dat komt vanzelf wel weer goed.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:40

Die had ik ook al gemist geloof ik, vanaf vandaag is het nog maar 2 weken, maar misschien is de brief al eerder verzonden.
Daarbij, dit soort dingen gebeuren en dat is toch het goed recht van de nieuwe eigenaar. Ik snap niet wat het doel is van de ouders/kinderen met deze acties? Blijven rijden op deze locatie of wat?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:41

Hmm, ik ben toch wat sceptisch. Allemaal goed en wel om er een hippisch centrum ala zilveren spoor in Moorsele van te maken maar die hebben in het begin ook gewone manegelessen en pension stalling gehad. Die zijn geleidelijk aan volledig overgeschakeld naar het huidige hippisch centrum. volgens mij was het verstandiger geweest om geleidelijk aan over te schakelen. Lijkt me nu niet bepaald gunstig om de manege lessen en pensionstalling te stoppen met onmiddellijke ingang. Zo'n complex is dan niet rendabel.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:42

Aangezien het nieuws zich al verspreid heeft zal het iets langer bekend zijn dan 2weken. Vind het termijn ook kort, maar het is de man zn goed recht.

Hoop dat hij er wat moois van gaat maken, dan kan ik daar in de toekomst misschien nog gebruik van maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:45

karlijn1985 schreef:
Aangezien het nieuws zich al verspreid heeft zal het iets langer bekend zijn dan 2weken. Vind het termijn ook kort, maar het is de man zn goed recht.

Hoop dat hij er wat moois van gaat maken, dan kan ik daar in de toekomst misschien nog gebruik van maken..

Dat laatste hoop ik vooral, het is zo'n mooie locatie en in de winter worden daar de mooiste wedstrijden gehouden (in de zomer trouwens ook haha). Ik hoop dat deze door blijven gaan maar ik verwacht van wel.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:51

Ik begon vroeger op een manege in Roosendaal. Een gezellige manege, met huiskamer gevoel. Het werd overgenomen en een nieuwe manege voor in de plaats gezet: Den Goubergh.
Wat een kouwe kak ineens! Ik heb er nog een paar jaar gereden, omdat ik een leuke instructrische had, maar toen zij ermee stopte ben ik weg gegaan.
Nee, Den Goubergh is niet mijn ding :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:01

Den Goubergh staat al zo'n tijd te koop dat je als ouder natuurlijk ook wel van te voren kunt anticiperen en rondkijken waar je evt. naartoe wilt als de nieuwe eigenaar geen manege meer wil.

Ik ben zelf wel blij dat Den Goubergh als wedstrijdlocatie blijft bestaan, de kans zat er ook in dat een nieuwe eigenaar geen zin had in dat aspect en dan was kring West-Brabant imo zijn mooiste locatie kwijt.

Hopelijk wordt het contact met omliggende verenigingen ook weer een beetje hersteld, want er is het nodige op de wedstrijdkalender verplaatst van Den Goubergh naar Reigershof.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:29

__Marloes schreef:
Ook ging er met het kerstconcours (half December dus) al een roddel rond dat V/D Pluijm het (ging) kopen. Dus volgens mij hadden de kinderen, voornamelijk ouders, vanaf toen al naar een andere manege kunnen gaan kijken. Maar maneges zijn er hier meer dan genoeg, dus dat komt vanzelf wel weer goed.

Moeten ouders en kinderen dan afgaan op een roddel om een nieuwe manege te gaan zoeken, dat lijkt me nogal een risico. Roddels en waarheid liggen vaak erg ver uit elkaar. Maar zoals Urielle zegt: het staat al lang te koop, dan weet je wel dat er iets aankomt, maar niet concreet wanneer.
Ik vind het niet erg netjes dat dhr. de la Porte zijn klanten zo kort van tevoren informeert over het stoppen van de lessen, maar daar zal de man zijn redenen voor hebben. Ik hoop dat de kinders snel een andere plek kunnen vinden om te blijven rijden, succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:32

Nadia schreef:
__Marloes schreef:
Ook ging er met het kerstconcours (half December dus) al een roddel rond dat V/D Pluijm het (ging) kopen. Dus volgens mij hadden de kinderen, voornamelijk ouders, vanaf toen al naar een andere manege kunnen gaan kijken. Maar maneges zijn er hier meer dan genoeg, dus dat komt vanzelf wel weer goed.

Moeten ouders en kinderen dan afgaan op een roddel om een nieuwe manege te gaan zoeken, dat lijkt me nogal een risico. Roddels en waarheid liggen vaak erg ver uit elkaar. Maar zoals Urielle zegt: het staat al lang te koop, dan weet je wel dat er iets aankomt, maar niet concreet wanneer.
Ik vind het niet erg netjes dat dhr. de la Porte zijn klanten zo kort van tevoren informeert over het stoppen van de lessen, maar daar zal de man zijn redenen voor hebben. Ik hoop dat de kinders snel een andere plek kunnen vinden om te blijven rijden, succes!!

Als hij een half jaar geleden al verkocht was, maar door omstandigheden de oude eigenaar er weer terug in is gekomen zegt toch meer dan genoeg? ;) En als er zo'n roddel nog bij komt zou ik toch al naar een nieuwe manege durven gaan kijken.

Edit; volgens mij is het ook niet Dhr. de la Porte die zijn klanten wegstuurt, maar de nieuwe eigenaar.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:44

Dat het een half jaar geleden verkocht was, dat lees ik niet in de OP terug, dus dat weet ik dan niet.
En in deze quote lees ik dat dhr. de la Porte de overdracht bekend heeft gemaakt en dat hij melding maakt van het stoppen van de lessen. Of ik moet het verkeerd lezen hoor ;)

Cayenne schreef:
In een rondschrijven aan de ruitertjes en hun ouders heeft eigenaar Jan Willem André de la Porte de overdracht aan Van der Pluijm bekendgemaakt. Ook maakt hij melding van het stopzetten van de lessen per 27 februari.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:51

Volgens mij (zoals ik het snap) werd afgelopen weekend alles wat betreft de manege (dus niet de organisatie van de wedstrijd) geregelt door de nieuwe eigenaar. Dus mij lijkt het dat die hebben gezegt dat de lessen stoppen vanaf 27 februari, maar dat de oude eigenaar het misschien had gemeld aan de manegekinderen.

Ik vraag me trouwens meer af wat er gaat gebeuren met de pensionklanten, moeten die ook weg zijn voor 27 februari of blijven die er wel?

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:56

het is nu een week bekend bij de meeste manegeruiters!!
dus ze hadden toen 3 weken om iets anders te zoeken! ik vind dit heel erg kort. vooral omdat de meeste maneges hier in de buurt redelijk vol zitten.

de instructice gaat naar de vijfsprong in ruchpen en zal een aantal lesklanten meenemen maar ze kan geen 300 kinderen mee nemen!!! ik ben benieuwd waar al die kids blijven.

de lessen stoppen trouwens per 14 februari heb ik gehoord!!! dus dat is deze week al.
iedereen heeft het over de laatste les deze week, dus ik geloof dat ze de 27e omgezet hebben naar de 14e!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:25

oei, dat is helemaal kort om iets anders te zoeken.

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:29

petraaken schreef:
Hmm, ik ben toch wat sceptisch. Allemaal goed en wel om er een hippisch centrum ala zilveren spoor in Moorsele van te maken maar die hebben in het begin ook gewone manegelessen en pension stalling gehad. Die zijn geleidelijk aan volledig overgeschakeld naar het huidige hippisch centrum. volgens mij was het verstandiger geweest om geleidelijk aan over te schakelen. Lijkt me nu niet bepaald gunstig om de manege lessen en pensionstalling te stoppen met onmiddellijke ingang. Zo'n complex is dan niet rendabel.

__Marloes schreef:
Ik vraag me trouwens meer af wat er gaat gebeuren met de pensionklanten, moeten die ook weg zijn voor 27 februari of blijven die er wel?

Over de pensionklanten wordt niets gezegt, kan me voorstellen dat die voorlopig nog mogen blijven, dat ze de tijd krijgen om wat anders te zoeken, of dat er toch een deel pension blijft, je moet toch je vaste inkomen hebben ;)

En daarbij, naast een top wedstrijdlocatie kan makkelijk een deel pension blijven.
maar goede vraag wat de nieuwe eigenaar wilt.

Ik vindt niet dat de nieuwe eigenaar erop aangekeken mag worden! Eerder de oude eigenaar!!

Nadia schreef:
Dat het een half jaar geleden verkocht was, dat lees ik niet in de OP terug, dus dat weet ik dan niet.
En in deze quote lees ik dat dhr. de la Porte de overdracht bekend heeft gemaakt en dat hij melding maakt van het stoppen van de lessen. Of ik moet het verkeerd lezen hoor ;)

Dat was toen aan iemand anders verkocht, en dat was geen succes ;)

Nieuwe ronden nieuwe kansen :Y) :+ *D

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:29

ja dat is zeker kort!!

gisteren bij ons op de manege 2 kinderen gehad die van den goubergh af kwamen, dus ik heb goed geluisterd:P

heb er zelf ook 7/8 jaar gereden dus was wel ff het luisteren waard.
mijn nichtje rijd daar nu nog, en die had net een nieuwe kaart gekocht, die moeten nu maar hopen dat ze hun geld terug kunnen krijgen!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:01

als verkopende partij niet failliet is, dan mag je aannemen dat je je geld terug krijgt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:43

Ik denk dat de wedstrijden juist de insteek gaan worden. Stonden er ook pensionklanten? Mogen die wel blijven of gaat dat ook over?

Zonde hoor voor de lesklanten, manegelessen zijn toch een vaste bron van inkomen, terwijl wedstrijden toch meer grilleriger zijn.
Tenzij de gemeente er een bestemmingsplan 'manege' heeft mag de nieuwe eigenaar doen wat hij wil. Blijft niettemin erg jammer voor de kinderen die daar met enorm veel plezier lesten op hun favoriete pony of paard (die ze nu ook moeten missen).

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:46

Ik ben erg benieuwd of de kinderen die op Den Goubergh leste allemaal een nieuwe manege kunnen vinden in de omgeving. Geef zelf les op een manege een 10minuten bij Roosendaal vandaan, maar daar is al een wachtlijst van ruim een jaar, dus tegen de tijd dat die kinderen weer aan het rijden gaan...ok op de manege hier in Klundert geld hetzelfde..Geloof dat er overal overvolle wachtlijsten zijn..

Vind het ook echt niet netjes dat ze zo een korte termijn hebben om iets nieuws te zoeken...Go nieuwe eigenaar/oude eigenaar, scoor je punten mee...:n

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:23

Cayenne schreef:
We hebben maneges in de buurt nog ons klantenbestand aangeboden, en zelfs de lespaarden en pony's, maar daar is niet op ingegaan."

Wij hebben niets vernomen, we zitten namelijk maar 15 minuten van roosendaal af.

Het is jammer voor iedereen die er lest dat ze ineens weg moeten... Je hoopt als klant natuurlijk dat het een manege blijft.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:36

Ik vind het nogal raar dat er op de site van hunzelf niks vermeld staat. Ik denk dat omliggende maneges nu dus ook een ruime wachtlijst zullen hebben. Het is alleen geen goede start van zo'n bedrijf om ieneens iedereen op straat te zetten.