FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:41

Janine: dan heb ik je verkeerd begrepen en ben ik het helemaal met je eens. :) Zonder specifieke definities van deze termen stelt deze hele 'uitkomst' geen donder voor.

ThePast03: dat de regels niet meer belangrijk zijn, verbaas ik mij al vaker over.
Zoals dat ontspanning de basis is van de dressuur: hoe kunnen dan paarden, met een vaste rug/kaak/whatever zo hoog eindigen?
Hoe kan het dat je nooit een 6 zou mogen krijgen als je de basis niet voor elkaar hebt en hoe kan het dan dat een paard dat niet nagevelijk is zulke hoge punten krijgt?
Hoe kan het dat je als je middendraf toont uit het boekje, namelijk met dezelfde takt als je arbeidsdraf, je een 5 krijgt met het commentaar dat het paard niet sneller gaat?

Marcel, ik hoop echt met al mijn hart dat je gelijk hebt, maar helaas ben ik het vertrouwen kwijt om dat te geloven, aangezien dezelfden volgens reglementen van de FEI al niet eens zulke hoge punten mogen scoren voor bijv. een middendraf, aangezien een paard dan zijn achterhand zo zou moeten gebruiken dat hij overstapt en dan maakt het voorbeenzwaaien ook niet meer zoveel uit.
Laatst bijgewerkt door Judje op 09-02-10 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:42

aha........ nieuwe term gaat geboren worden.........

LDRderderder :D

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:43

MarcelDufour schreef:
Dan sturen we gewoon massaal mailtjes naar de media en Partij voor de Dieren!
Met foto's. filmpjes en alles er op en er aan!



Kan jij ook achter het gehele beleid van de PvdD staan dan?

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:47

MarcelDufour schreef:
Renza schreef:
Het lijkt mij dat als Marcel gelijk zou hebben, het ook wel zo op de site van de FEI zou staan?

Rest ons dus niets dan de komende dagen af te wachten. Dan zal precies duidelijk worden hoe het zit.
Maar ik garandeer dat er geen paarden meer ongestraft met de kin op de borst te zien zullen zijn!
En mocht het wel zo zijn, dan gaan we het protest toch naar een hoger plan tillen!
Dan sturen we gewoon massaal mailtjes naar de media en Partij voor de Dieren!
Met foto's. filmpjes en alles er op en er aan!

Dr. Gerd Heuschmann was tevreden over de uitkomst, en dan weet ik wel hoe het zit, want hij was een zeer fel tegenstander!
Dat de FEI het nu zo formuleert is wel logisch, op deze manier is er geen gezichtsverlies.


Daar zou ik maar even mee wachten want als het aan de partij vd dieren lag dan zit jij straks zonder brood.

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:51

Janine1990 schreef:
MarcelDufour schreef:
Dan sturen we gewoon massaal mailtjes naar de media en Partij voor de Dieren!
Met foto's. filmpjes en alles er op en er aan!



Kan jij ook achter het gehele beleid van de PvdD staan dan?


Dat hoeft toch ook niet?
Maar ik roep gewoon iedereen op om vooral foto's en filmpjes te blijven maken op concoursen want het is gebleken dat dat toch het sterkste wapen is geweest in deze strijd. En als er nog steeds met de kin op de borst gereden wordt, dan zal deze discussie ook echt niet verstommen. Mensen zijn niet stom, en hen kan het niks schelen hoe het heet, ze weten alleen dat ze het beeld van die hele diepe paarden niet kunnen accepteren.
Dr. Gerd Heuschmann is inmiddels bezig met op zijn site een verslag te schrijven van wat hij vindt van de wijziging in de regels zoals vandaag tot stand gekomen. Voor mij gaat dat bepalend zijn.
Laatst bijgewerkt door Springert op 09-02-10 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:53

Citaat:
Daar zou ik maar even mee wachten want als het aan de partij vd dieren lag dan zit jij straks zonder brood.


Als het doorgaat zoals nu, dan zitten er straks veel meer zonder brood, want sponsors zullen massaal afhaken als de publieke opinie tegen blijft!

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:56

FEI is in de leer gegaan bij de Belgische politiek : veel woorden gebruiken om weinig te zeggen en dat dan op zo een wijze dat iedereen het op zijn manierkan uitleggen en dat alle achterpoortjes open blijven.
En dan zijn ze verwonderd dat het op termijn volledig in de soep draait.
Dierenwelzijn en geldgewin zijn twee dingen die zelden samengaan.

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:00

weet je wat ik er uit opmaak?

niks.

Ldr kan in zijn 'diepste' vorm ook rk zijn of hyperflexie of ldr.

Ik maak er uit op dat ze geen benuld hebben van wat nou goed is en wat niet, behalve het: mits goed gebruikt...

En dat geld met alles, mits goed gebruikt en niet verkregen dmv agressie. maw: er veranderd niets (waar ik blij toe ben ook) en de zwart makerij zal doorgaan, ook zoals altijd gebeurd is.

prima ze doen maar

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:01

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:
wel grappig dat tot een paar minuten geleden, iedereen maar riep dat hyperflexie en LDR hetzelfde was.

Weet je nog dat ik al vanaf het begin zei dat dat 2 verschillende dingen waren?
We zullen nu nooit meer paarden op de borst zien met de kin, en daar ging het om.



ja jij wel maar jij bent geen gemiddelde bokker hahaha


er gaan wel degelijk dingen veranderen, alleen is dat niet goed op te maken uit het stukje.

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:05

Afwachten wat er gebeuren gaat. En anders blijven de discussies en petities plaats vinden.

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:09

Michael1104 schreef:
ja jij wel maar jij bent geen gemiddelde bokker hahaha
er gaan wel degelijk dingen veranderen, alleen is dat niet goed op te maken uit het stukje.


Ik begrijp het ook wel. Het moet voor de FEI al heel wat geweest zijn om vanwege publiek protest regels te moeten aanpassen.
Uiteraard verpakken ze het nu op een manier die voor hen ook acceptabel is.
Doet me heel erg denken aan wat hier in Nederland nu speelt omtrent dat Davids rapport en Balkenende.
En je ziet, ook hij heeft toch moeten inbinden, maar blij is hij er zeker niet mee.
In dat geval was Balkenende de FEI, en de PVDA de publieke opinie.
haha...nooit gedacht dat ik nog eens blij zou zijn met de PVDA!!!

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:17

Dr Gerd Heuschmann heeft aan de voorzitster van de FEI 41.000!!! handtekeningen overhandigd van mensen die tegen de Rollkur waren. Wat een giga hoeveelheid zeg!!

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:22

MarcelDufour schreef:
Citaat:
Nah, wat ik eruit haal, is dat ldr gewoon hetzelfde is, maar dan zonder agressie :? DWZ geen gezaag, strakke stangen, zwaar spoorgebruik, kortom het ruk en pluk werk.
Of zouden ze werkelijk kin op borst opzich verbieden?
De definitie van agressie is in dit geval niet duidelijk. De dingen die jij opnoemt waren altijd al verboden.
Het is gewoon een heel suf bericht waarin staat dat er niets veranderd.
Maar meneer Janssen is tevreden dus iedereen kan weer met een gerust hart gaan slapen. :+


Hij was helemaal niet zo tevreden, en dat heb ik uit de mond van iemand die er bij was, want hij heeft gepleit als brugman om ook hyperflexy/Rollkur NIET te verbieden, en dat is wel degelijk gebeurd!
Maar schijnbaar is hij op de weg naar huis wel tevreden geworden?!?!

Ik wil wel duidelijk stellen dat ik dit niet persoonlijk gehoord heb uit zijn mond, maar uit de mond van iemand die bij de vergadering aanwezig was!!!


Hyperflexi buiten wedstrijdterrein en ldr op wedstrijdterrein zal het dan wel worden, om aan de regels te voldoen en toch de hollandse school voort te zetten.

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:24

MarcelDufour schreef:
Renza schreef:
Het lijkt mij dat als Marcel gelijk zou hebben, het ook wel zo op de site van de FEI zou staan?

Rest ons dus niets dan de komende dagen af te wachten. Dan zal precies duidelijk worden hoe het zit.
Maar ik garandeer dat er geen paarden meer ongestraft met de kin op de borst te zien zullen zijn!
En mocht het wel zo zijn, dan gaan we het protest toch naar een hoger plan tillen!
[b]Dan sturen we gewoon massaal mailtjes naar de media en Partij voor de Dieren!
Met foto's. filmpjes en alles er op en er aan!
[/b]
Dr. Gerd Heuschmann was tevreden over de uitkomst, en dan weet ik wel hoe het zit, want hij was een zeer fel tegenstander!
Dat de FEI het nu zo formuleert is wel logisch, op deze manier is er geen gezichtsverlies.


Daar hou ik u aan.

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:26

FaberSmid schreef:
Hyperflexi buiten wedstrijdterrein en ldr op wedstrijdterrein zal het dan wel worden, om aan de regels te voldoen en toch de hollandse school voort te zetten.


Ja, maar dat hou je toch altijd. Bij mensen gebeuren achter hun voordeur ook vele zaken die door de wet verboden zijn.
In ieder geval is het ook niet meer mogelijk om de Rollkur/Hyperflexie filosofie in brede kring uit te dragen.
Dus lesgeven op deze manier is ook niet meer mogelijk.

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:27

MarcelDufour schreef:
Dr Gerd Heuschmann heeft aan de voorzitster van de FEI 41.000!!! handtekeningen overhandigd van mensen die tegen de Rollkur waren. Wat een giga hoeveelheid zeg!!


Als de paarden konden tekenen, zouden het er vele malen meer zijn.

koetje10
Berichten: 360
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Vlakbij het grote, grote bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:29

dit blijft ook echt een eindeloze discussie he... ze komen er toch nooit uit, iedereen kan op deze manier toch de hele boel op eigen wijze interpreteren en toepassen? alsof die stewards er nu wel wat van gaan zeggen...

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:31

MarcelDufour schreef:
FaberSmid schreef:
Hyperflexi buiten wedstrijdterrein en ldr op wedstrijdterrein zal het dan wel worden, om aan de regels te voldoen en toch de hollandse school voort te zetten.


Ja, maar dat hou je toch altijd. Bij mensen gebeuren achter hun voordeur ook vele zaken die door de wet verboden zijn.
In ieder geval is het ook niet meer mogelijk om de Rollkur/Hyperflexie filosofie in brede kring uit te dragen.
Dus lesgeven op deze manier is ook niet meer mogelijk.


Hoezo niet meer mogelijks, de regels zijn nu alleen van toepassing op het wedstrijdterrein? Waarom zou de hollandse school er dan mee ophouden.
Als de hollandse school er daadwerkelijk afstand van neemt, en correct modern klassieke dressuur gaat trainen en rijden. Dan ben ik benieuwd hoe de dressuursport er dan uit zal gaan zien. Dat zal weer vooruitgang zijn vooruit in de tijd na al die achteruitgang terug in de tijd.

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:32

koetje10 schreef:
dit blijft ook echt een eindeloze discussie he... ze komen er toch nooit uit, iedereen kan op deze manier toch de hele boel op eigen wijze interpreteren en toepassen? alsof die stewards er nu wel wat van gaan zeggen...


Het is niet alleen aan de stewards, ook aan de ruiters. Ook u kan er dan melding van maken, bij western riding niet vreemd. Klacht indienen kan ook, natuurlijk wel zeker zijn van de zaak anders keert het tegen de klager (terecht).

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:37

koetje10 schreef:
dit blijft ook echt een eindeloze discussie he... ze komen er toch nooit uit, iedereen kan op deze manier toch de hele boel op eigen wijze interpreteren en toepassen? alsof die stewards er nu wel wat van gaan zeggen...

Vergis je niet. Nu het verboden is mag je als toeschouwer gewoon naar een steward gaan en zeggen dat wat je ziet, verboden is.
En als je dan foto's/video maakt van wat je ziet, dan wordt de steward die er niets aan doet, op den duur toch vervangen. Ook onder de stewards zijn er die deze kin-op-de-borst trekkerij verafschuwen, en die zullen nu eindelijk, met de nieuwe regels in de hand, een mogelijkheid hebben om er iets van te zeggen.
persoonlijk zal ik dat op ieder concours doen, keer op keer, of het nu spring- of dressuurruiters zijn, daar zal ik geen onderscheid in maken.
Laatst bijgewerkt door Springert op 09-02-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:38

we zullen het wel merken volgende maand in den bosch, benieuwd hoeveel waarschuwingen eruit gedeeld gaan worden aan alle springers en dressuur prikkers.

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:40

Michael1104 schreef:
we zullen het wel merken volgende maand in den bosch, benieuwd hoeveel waarschuwingen eruit gedeeld gaan worden aan alle springers en dressuur prikkers.

Ik denk geen een, want nieuwe bezems vegen schoon, dus denk ik dat de ruiters zich daar bewust in zullen houden.
De waarschuwingen gaan wat later in het jaar volgen, als ze denken dat het alweer een vergeten zaak is. Ik ken dat wel, heb dat vaker meegemaakt.
Maar jij bent ook een behoorlijk insider. Heb jij al wat meegekregen in de wandelgang, of is het nog te vers?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:41

FaberSmid schreef:
MarcelDufour schreef:
Dr Gerd Heuschmann heeft aan de voorzitster van de FEI 41.000!!! handtekeningen overhandigd van mensen die tegen de Rollkur waren. Wat een giga hoeveelheid zeg!!


Als de paarden konden tekenen, zouden het er vele malen meer zijn.

wereldwijd nog niet 1 % van de ruiters :D

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:44

Dus met een slofteugel een paard diep rijden, dat valt alvast onder de rubriek dwang. Dat gaat nog wat worden, zeg!
Daar had ik nog niet aan gedacht, tot nu.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:46

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:
we zullen het wel merken volgende maand in den bosch, benieuwd hoeveel waarschuwingen eruit gedeeld gaan worden aan alle springers en dressuur prikkers.

Ik denk geen een, want nieuwe bezems vegen schoon, dus denk ik dat de ruiters zich daar bewust in zullen houden.
De waarschuwingen gaan wat later in het jaar volgen, als ze denken dat het alweer een vergeten zaak is. Ik ken dat wel, heb dat vaker meegemaakt.
Maar jij bent ook een behoorlijk insider. Heb jij al wat meegekregen in de wandelgang, of is het nog te vers?



alles meegekregen uiteraard, denk wel dat beide partijen tevreden zullen zijn.