FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:55

ThePast03 schreef:
Michael1104 schreef:
omdat ik 100% zeker weet dat er mensen zijn die zo'n petitie getekend hebben, maar over een paar weken wel edward en alle andere ruiters een staande applaus geven in Den Bosch


Bij Edward wil ik mijn twijfels plaatsen, die lest niet meer bij Sjef en Anky en heeft ook nergens getekend.

Verder ben ik dan gelukkig niet hypocriet. Ik kan allang niet meer genieten van sommige ruiters omdat ik teveel dingen met eigen ogen heb gezien.



alsof dit alleen betrekking heeft op mensen die bij S&A lessen...
Laatst bijgewerkt door Michael1104 op 09-02-10 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:56

FaberSmid schreef:
De dierenbescherming moet zich diep schamen, tegen hyperflexi zijn zogenaamd maar mevrouw van grunsven als voorbeeld nemen. Wat hebben die nu werkelijk tegen de hyperflexi gedaan, niks natuurlijk die gaan zichzelf toch niet aanpakken en straffen.

Ik ga dat hier nu eens en voor altijd eens duidelijk stellen wat ik er van denk.
Langzamerhand heb ik de neus vol dat maar steeds Anky persoonlijk aangevallen wordt.
Dat vind ik echt geen pas hebben. Het gaat om een systeem, niet om personen.
Anky is niet de uitvinder hiervan, en ook niet de schuldige!
Ze doet wat de regels haar toestaan. Niets meer, en niets minder.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:56

ThePast03 schreef:
geerke schreef:
http://www.horsemagazine.com/ARTICLES/H ... ition.html

tweede foto is LDR...gewoon vriendelijk naar beneden rijden,paard loopt niet op de voorhand
(wel iets achter de loodlijn)
Hier heb ik dus geen moeite mee,met de rollkur wel...

De foto's van de rollkur zijn bekend,paard wordt in de krul getrokken en niet vergeten de sporen die er flinke druk opzetten ,remmen en gasgeven tegelijk


Het spijt me zeer, maar dit is nooit als LDR betiteld geweest en ik denk dat heel weinig mensen daar problemen mee hebben.
Dat is meer voorwaarts/neerwaarts.




vreemd, deze noemt het toch ook duidelijk LDR

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl



Ik ben trouwens heel blij wat er bereikt is....het begin is er!
En dat dankzij een aantal 'pit bulls' die hun tanden er in hebben gezet!

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:59

ThePast03 schreef:
Janine1990 schreef:
Speciaal voor ThePast03 gequote van pagina 1.... :)
Als er op of aanmerkingen zijn van de partijen die een stuk meer van deze dingen afweten, hoor en leer ik het graag :D


Ik had dat wel gelezen.
Maar in het begin heette het met de kop op de borst rijden gewoon LDR. Later zijn daar de termen rollkur en hyperflexie bijgekomen en nu worden er ineens allerlei betekenissen aangehangen die er eerder helemaal niet aanhingen.

Had niet gedacht dat er mensen waren die de uitleg van het FEI serieus namen, maar dat is dus blijkbaar wel het geval.
(is niet perse naar jou gericht hoor, gewoon algemeen.)


LDR is voor mij altijd een heel breed begrip geweest. Ik dacht dat LDR na Rollkur kwam??? Maar dat weet ik niet zeker....
Voor zijn het altijd verschillende begrippen geweest...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:59

geerke schreef:
vreemd, deze noemt het toch ook duidelijk LDR

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl



Ik ben trouwens heel blij wat er bereikt is....het begin is er!
En dat dankzij een aantal 'pit bulls' die hun tanden er in hebben gezet!


Dat is dus juist het probleem iedereen geeft een andere uitleg aan LDR, als dit nu LDR genoemd wordt ben ik meer dan tevreden.
Voordat de termen rollkur/hyperflexie in beeld kwamen werd het met de neus op de borst lopen LDR genoemd en tot vandaag werden de drie termen allemaal voor datzelfde gebruikt.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:00

het feit dat iedereen nu aan het gissen is, zegt eigenlijk al meer dan genoeg...

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:01

FaberSmid schreef:
Is bijna stalken zoals u het beschrijft, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Persoonlijk ben ik voor het belonen voor die zich er aan houden en straffen voor die overtreden. Dus niet alleen maar negatief in de aandacht brengen, maar ook juist het positieve in de spotlight brengen. Waarom niet een prijs voor paardvriendelijke paardenwelzijn "ruiters"?

Op concours foto's en video's nemen heeft niets met stalken te maken. Dat gebeurt al sinds er wedstrijden zijn!
Negatieve publiciteit is DE grootste straf. Dat heeft ook invloed op sponsors, leerlingen en kopers.

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:01

Michael1104 schreef:
omdat ik 100% zeker weet dat er mensen zijn die zo'n petitie getekend hebben, maar over een paar weken wel edward en alle andere ruiters een staande applaus geven in Den Bosch


Hoeveel verlaten de tribune en lopen weg? Hoeveel zeggen het een en doen het ander, zoals u beschrijft geven staande ovatie?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:01

Michael1104 schreef:
het feit dat iedereen nu aan het gissen is, zegt eigenlijk al meer dan genoeg...


Dat zegt dat het FEI heel slim geweest is.
Denk dat de meeste die geprotesteerd hebben wel heel donders goed weten waartegen hoor, wees maar niet bang. ;)
Genoeg met eigen ogen gezien wat dat betreft.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:02

FaberSmid schreef:
Michael1104 schreef:
omdat ik 100% zeker weet dat er mensen zijn die zo'n petitie getekend hebben, maar over een paar weken wel edward en alle andere ruiters een staande applaus geven in Den Bosch


Hoeveel verlaten de tribune en lopen weg? Hoeveel zeggen het een en doen het ander, zoals u beschrijft geven staande ovatie?


Niet veel, als ze tegen dit soort praktijken zijn, kunnen ze beter niet komen opdagen :P

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:02

FaberSmid schreef:
Michael1104 schreef:
omdat ik 100% zeker weet dat er mensen zijn die zo'n petitie getekend hebben, maar over een paar weken wel edward en alle andere ruiters een staande applaus geven in Den Bosch


Hoeveel verlaten de tribune en lopen weg? Hoeveel zeggen het een en doen het ander, zoals u beschrijft geven staande ovatie?



zeker niet in amsterdan geweest waarbij iedereen op de banken stond...
als je tegen bent, ga je geen 40 euro voor een kaartje betalen of wel?

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:04

MarcelDufour schreef:
FaberSmid schreef:
De dierenbescherming moet zich diep schamen, tegen hyperflexi zijn zogenaamd maar mevrouw van grunsven als voorbeeld nemen. Wat hebben die nu werkelijk tegen de hyperflexi gedaan, niks natuurlijk die gaan zichzelf toch niet aanpakken en straffen.

Ik ga dat hier nu eens en voor altijd eens duidelijk stellen wat ik er van denk.
Langzamerhand heb ik de neus vol dat maar steeds Anky persoonlijk aangevallen wordt.
Dat vind ik echt geen pas hebben. Het gaat om een systeem, niet om personen.
Anky is niet de uitvinder hiervan, en ook niet de schuldige!
Ze doet wat de regels haar toestaan. Niets meer, en niets minder.


U had het zelfde geschreven in uw woorden was het niet?
Het gaat niet om mevrouw van grunsven de schuld geven, dan heeft u dat verkeerd gelezen. Het gaat in dit geval om de dierenbescherming.
Mevrouw van grunsven reed in de tijd bij haar vader respectvol, net als u ook dat heeft geschreven. De rest schrijf ik niet, omdat we dan weer bij meneer janssen uit komen.

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:05

geerke schreef:
vreemd, deze noemt het toch ook duidelijk LDR

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl



Ik ben trouwens heel blij wat er bereikt is....het begin is er!
En dat dankzij een aantal 'pit bulls' die hun tanden er in hebben gezet!


Lijstje pitbull's opstellen?

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:08

MarcelDufour schreef:
FaberSmid schreef:
Is bijna stalken zoals u het beschrijft, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Persoonlijk ben ik voor het belonen voor die zich er aan houden en straffen voor die overtreden. Dus niet alleen maar negatief in de aandacht brengen, maar ook juist het positieve in de spotlight brengen. Waarom niet een prijs voor paardvriendelijke paardenwelzijn "ruiters"?

Op concours foto's en video's nemen heeft niets met stalken te maken. Dat gebeurt al sinds er wedstrijden zijn!
Negatieve publiciteit is DE grootste straf. Dat heeft ook invloed op sponsors, leerlingen en kopers.


Het moet niet overdreven worden, dat is wat ik beschreef. En niet alleen negatief, maar ook positief. Natuurlijk is het de grootste straf, maar de grootste beloning voor de paardvriendelijke paardenwelzijn ruiters mag ook. Net als bij paarden is het belonen belangrijker dan het straffen, met alleen maar straffen kan het tegen werken.

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:09

Michael1104 schreef:
het feit dat iedereen nu aan het gissen is, zegt eigenlijk al meer dan genoeg...

Frank Kemperman is nu bezig met een werkgroep samen te stellen die precies op papier gaan zetten wat wel en niet kan. Denk dat Frank wel een redelijk goeie is daarvoor, want hij is ook directeur van het CHIO Aken, en als er een volk is dat erg direct is om zn ongenoegen te laten blijken, dan zijn het de duitsers wel. Hij kan het zich ook niet echt permiteren om met een halfbakken oplossing te komen. Denk ik.

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:10

Michael1104 schreef:
zeker niet in amsterdan geweest waarbij iedereen op de banken stond...
als je tegen bent, ga je geen 40 euro voor een kaartje betalen of wel?


Ik behoef niks te betalen, maar dat is niet van toepassing. Stel ik heb wel betaald, dan loop ik weg.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:11

FaberSmid schreef:
Michael1104 schreef:
zeker niet in amsterdan geweest waarbij iedereen op de banken stond...
als je tegen bent, ga je geen 40 euro voor een kaartje betalen of wel?


Ik behoef niks te betalen, maar dat is niet van toepassing. Stel ik heb wel betaald, dan loop ik weg.


Maar je weet vooraf dat dergelijke ruiters aan bod komen... Neem aan dat je dan niet komt...

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:16

Janine1990 zoals ik schreef ik hoef niet te betalen dat heeft zijn rede die u wel kan raden. Niet alle ruiters over een kam scheren, niet heen gaan is zo en zo geen optie.

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:16

FaberSmid schreef:
Michael1104 schreef:
zeker niet in amsterdan geweest waarbij iedereen op de banken stond...
als je tegen bent, ga je geen 40 euro voor een kaartje betalen of wel?


Ik behoef niks te betalen, maar dat is niet van toepassing. Stel ik heb wel betaald, dan loop ik weg.



vantevoren is wel bekend wat je te zien gaat krijgen hoor.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:18

FaberSmid schreef:
Janine1990 zoals ik schreef ik hoef niet te betalen dat heeft zijn rede die u wel kan raden. Niet alle ruiters over een kam scheren, niet heen gaan is zo en zo geen optie.


Nou, je naam komt mij niet heel bekend voor... Ik zal me schamen als het me wel een belletje moet doen rinkelen... Dus ik heb geen flauw idee waarom je niet hoeft te betalen... :P

zo en zo?? Ik neem aan dat je bedoelt sowieso???

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:19

Ik denk dat je vanop je plekje in de tribune niet zal zien wat er achter de schermen gebeurd, los of dit te maken heeft met bvb een rollkur ofzo. In de piste zie je in de dressuur geen extreme en zijn het gewoon opgelegde oefeningen presenteren.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:23

Jammer dat deze discussie nu compleet offtopic gaat en het alleen nog maar over wel of niet hypocriete mensen gaat.

Als het zo is dat ze LDR tegenwoordig noemen zoals het paard in de link van Geerke erbij loopt is het een enorme vooruitgang en zullen we inderdaad geen paarden meer zien die met hun neus op de borst lopen.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:25

ThePast03 schreef:
Jammer dat deze discussie nu compleet offtopic gaat en het alleen nog maar over wel of niet hypocriete mensen gaat.

Als het zo is dat ze LDR tegenwoordig noemen zoals het paard in de link van Geerke erbij loopt is het een enorme vooruitgang en zullen we inderdaad geen paarden meer zien die met hun neus op de borst lopen.


Maar dat is al jaren zo hoor... LDR hangt bij de meeste mensen niet nauw samen met rollkur, hyperflexie e.d. omdat het waarschijnlijk veel vriendelijker klinkt... Laag, diep en rond, zo rijden we een jong paard toch ook????

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:27

Janine1990 schreef:
Maar dat is al jaren zo hoor... LDR hangt bij de meeste mensen niet nauw samen met rollkur, hyperflexie e.d. omdat het waarschijnlijk veel vriendelijker klinkt... Laag, diep en rond, zo rijden we een jong paard toch ook????


Ga een even op google kijken bij LDR en je ziet wat toch het merendeel onder LDR verstaat. Ook in de discussies over LDR wordt duidelijk elke keer weer aangegeven dat het om het rijden met het hoofd op de borst gaat, vaak zelfs met foto's als voorbeeld.

Nooit iemand tegengekomen die een foto plaatste zoals in de link van Geerke, dan was de discussie ook snel afgelopen. Ik denk dat er weinig mensen zijn die daar moeite mee hebben.

Springert

Berichten: 2358
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Baexem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:28

bulck schreef:
Ik denk dat je vanop je plekje in de tribune niet zal zien wat er achter de schermen gebeurd, los of dit te maken heeft met bvb een rollkur ofzo. In de piste zie je in de dressuur geen extreme en zijn het gewoon opgelegde oefeningen presenteren.

Publiek mag al geruime tijd ook op de opwarmpistes kijken. Daar gebeurt het.