Vrijspringen en hengstenerkenning Hannover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Vrijspringen en hengstenerkenning Hannover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:48

http://www.dehoefslag.nl / http://www.horseweb.de

Solero MS (Silvio x Espri) is de winnaar van het vrijspringenkampioenschap voor vierjarigen. Deze competitie is opengesteld voor paarden die deelnemen aan het springpaardenfokprogramma van het Hannoveraner Verband. De jury gaf Solero 26,3 punten. ‘De winnaar sprong met zeer veel kracht en heeft een elastische manier van bewegen. Een zeer waardevol sportpaard in de dop’, klonk het commentaar. Plek twee met 26,0 punten ging naar staatspremiemerrie Cantara (Contendro I x Espri). Halfbroer Corelli (Contendro I x Silvio I) moest het doen met 25,3 punten en plek drie.

Naast het vrijspringenkampioenschap hield het Duitse stamboek vorige week ook een hengstenerkenning. Zes hengsten voldeden in de ogen van de commissie. Hieronder de recentelijk ook al in Holstein erkende KWPN-hengst Vainqueur (Lordanos x Levantos I). Gezien de keuze van de commissie is men in Hannover op zoek naar bloedversterking. Met de internationaal springende Bonaparte AA, Duke of Hearts xx en Is Orlow ox werden respectievelijk een Anglo-Arabier en een Engelse en Arabische volbloed erkend.

Cil_

Re: Vrijspringen en hengstenerkenning Hannover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:38

Welke Silvio is de winnaar van de kampioen? 1 of 2 of is er een Silvio zonder achtervoegsel?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:14

De vader van de kampioen bedoel je? (van Solero MS) ? Er is wel een Silvio, maar die is Oldenburg ggk. Ik heb even gezocht, maar ik kan zo even niet vinden of het deze is of toch een andere.

Aangezien er bij Corelli wel Silvio I staat zal het waarschijnlijk niet die zijn :)

PantykousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:36

Het lijkt me dat het wel die Silvio is, gezien het feit dat Corelli een halfbroer is ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:51

Dat is een halfbroer van Cantara, want die hebben dezelfde vader :j (al zou ik zelf dan niet zo snel het woord halfbroer gebruiken)

PantykousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:41

Oh hallo, begrijpend lezen is ook een vak. :oo