Ongeval met auto en trailer op A1 bij Apeldoorn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ongeval met auto en trailer op A1 bij Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 12:29

www.omroepgelderland.nl

Bij een aanrijding op de A1 bij Apeldoorn zijn zaterdagochtend een automobilist en een paard gewond geraakt.

Het ongeluk gebeurde rond tien uur ter hoogte van afrit Kootwijk. Een busje sloeg over de kop nadat het bij het inhalen een paardentrailer raakte. De trailer kwam op zijn kant terecht.

De bestuurder van het over de kop geslagen busje is naar het ziekenhuis vervoerd. Het paard is ter plekke door een dierenarts behandeld. De weg was vanwege het ongeval afgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:35

Het gebeurd zo vaak dat men met inhalen of invoegen een trailer over het hoofd ziet. Ze kijken maar half en denken dan dat er alleen maar een auto rijdt en dan ineens komt er nog een trailer achter aan.

Wij zien het ook vaak als er een invoegstrook bij komt, je ziet de automobilist alleen maar net naast zich kijken....dat er nog een trailer aan hangt, zien ze dan al niet meer...

Wij hebben een zwarte trailer, maar die wordt als het droog weer is, in een opvallend verfje gezet en met goede reflectie aan de zijkant en achterkant en dan maar hopen....

Rampshellie

Re: Ongeval met auto en trailer op A1 bij Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:51

Paard + inzittenden zijn er 'goed' vanaf gekomen.. Niks aan overgehouden.. Gelukkig :)!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:02

Pfiew, het zal je maar gebeuren..
Ik denk dat die misschien wel op weg was naar de Gelderse Kampioenschappen, die werden in Kootwijk gehouden :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:37

Dat lijkt me niet, er zijn in Kootwijk geen accommodaties waar kampioenschappen gehouden kunnen worden, alleen outdoor ;)
Je bedoelt misschien Kootwijkerbroek?

Ik merk het met de trailer ook zo vaak. Mensen willen hem er net ff voorgooien want stel je voor dat je iets lager in moet voegen met zo'n irritante trailer voor je 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:39

RCHLLKE schreef:
Paard + inzittenden zijn er 'goed' vanaf gekomen.. Niks aan overgehouden.. Gelukkig :)!

Volgens Nu.nl is het paard ter plekke door een dierenarts behandeld en is de bestuurder van het bestelbusje met onbekend letsel naar het ziekenhuis vervoerd...

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:14

Ja er werd bij ons overgesproken op de club, zou een van de deelnemers zijn die vandaag zou starten op onze club.. Echt zo erg! Bij ons ging het de ronde dat er 2 paarden waren overleden?
Maar dat is dus niet waar. Gelukkig :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:15

_Memphis_ schreef:
Pfiew, het zal je maar gebeuren..
Ik denk dat die misschien wel op weg was naar de Gelderse Kampioenschappen, die werden in Kootwijk gehouden :j

Bij ons in Ermelo ook ;)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:16

Ja maar omdat het op de afrit van Kootwijk was ;)
Gelderse is verspreid over verschillende locaties ;)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:57

Via afrit kootwijk kom je vrij makkelijk in Ermelo..

Super erg, hoop dat het paard er niets aan overgehouden heeft!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:58

Oei lijkt me verschrikkelijk om mee te maken dat je trailer kanteld.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:18

Dat was Nick Groothuis, hij was onderweg naar de Gelderse Kampioenschappen. Er is een auto tegen de zijkant van de auto aangereden, de auto van deze persoon is 3 keer over de kop gegaan en belandde uiteindelijk in de berm. De auto en trailer kwamen tot stilstand op de weg en de trailer klapte om, met het paard erin.

Gelukkig waren de hulpdiensten snel ter plaatse en kon er actie worden ondernomen. De dierenarts heeft het paard verdoofd en kon toen worden bevrijd.

Het paard is voor observatie naar Gert van der Hoorn gebracht en volgens de dierenarts mankeerde het paard gelukkig niks!

Alle inzittenden zijn erg geschrokken!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:21

Ik heb het ooit een keer gehad op de ik meen A28 dat een vrachtwagen op volle snelheid wilde invoegen en zo wat de trailer van de weg drukte..

Heel erg eng.. Mijn chauffeur kon gelukkig nog gas geven en de vrachtwagen voorblijven..

Gelukkig is iedereen met de schrik en zonder ernstige schade vrij gekomen..

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:47

ik ben erbij geweest....

wij hebben een trailer gehaald bij gert van den hoorn en het paard daarheen gebracht.
paard had op een paar schaafwonden na zo op het eerste oog niks. op stal is hij daar nog nagekeken
door een dierenarts en paard is naar het blijktt met een paar schaafwonden ervanaf gekomen

ChiJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:05

mensen houden noooooit rekening met trailers word er zo sip van!!!!!

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:41

Het is inderdaad triest want het lijkt me echt een nachtmerrie als de trailer kantelt of zoiets

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:59

Gelukkig dat het nog zo goed afgelopen is. Ik snap niet dat automobilisten een trailer over het hoofd zien. Zo'n ding valt toch op!! Misschien moeten we alle trailers maar fluorescerend geel schilderen of zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:35

Gelukkig dat er niks ernstig is gebeurd, het zal je maar overkomen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:53

RCHLLKE schreef:
Dat was Nick Groothuis, hij was onderweg naar de Gelderse Kampioenschappen. Er is een auto tegen de zijkant van de auto aangereden, de auto van deze persoon is 3 keer over de kop gegaan en belandde uiteindelijk in de berm. De auto en trailer kwamen tot stilstand op de weg en de trailer klapte om, met het paard erin.

Gelukkig waren de hulpdiensten snel ter plaatse en kon er actie worden ondernomen. De dierenarts heeft het paard verdoofd en kon toen worden bevrijd.

Het paard is voor observatie naar Gert van der Hoorn gebracht en volgens de dierenarts mankeerde het paard gelukkig niks!

Alle inzittenden zijn erg geschrokken!

Het maakt niet uit wie het is wie het is overkomen, maar ik schrik toch wel van de naam omdat ik hem ook ken van de concoursen hier in de buurt. Vanuit Haaksbergen komen wij wel vaker in de achterhoek en zie hem wel vaker.

Gelukkig is alles redelijk goed afgelopen! Het had veel erger kunnen zijn.

Overigens gaan wij ook altijd via de A1 en dan afslag Kootwijk richting Ermelo.