Amerikaanse man sterft na bizarre aanval van eigen hengst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Amerikaanse man sterft na bizarre aanval van eigen hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:28

Nieuwsredactie / http://www.horseandhound.co.uk

Amerika is al enkele dagen in de ban van een bizarre gebeurtenis waarbij een paard een man aanviel en zodanig toetakelde dat de man het met de dood moest bekopen.

Een man uit Tennessee stierf nadat hij werd aangevallen door zijn hengst. De 68-jarige Travis Oliver Beard stierf eind januari door verwondingen die werden toegebracht door het paard.

Travis werd aangevallen in het weiland waar de hengst op dat moment in verbleef. Hij had zijn zoon William en diens vriend Bruce Higgins laten weten dat hij thuis bleef "om de dieren te voeren", maar toen de twee thuis kwamen zagen zij dat het paard iets in zijn mond had. In eerste instantie dachten ze dat het een grote voerzak was, maar toen ze de Travis hoorden schreeuwen, wisten ze dat de hengst de man had aangevallen.

De vriend van de zoon, Bruce Higgins, sloeg het paard met een steen tegen het hoofd, waardoor het paard de man los liet. Hierop viel het paard de drie mannen opnieuw aan. Bruce bleef bij Travis, terwijl William naar het woonhuis rende om een geweer te halen. De zoon schoot het paard vervolgens dood om zichzelf en de andere twee mannen te beschermen.

Travis liep zeer ernstige verwondingen op aan zijn borst, onderbuik en zijn been. Hij verloor ook een arm door de aanval van de hengst. De arm werd later gevonden in het weiland. De man was nog bij bewustzijn toen hij werd gevonden en met een traumahelicopter naar een ziekenhuis in Nashville bracht, waar hij later stierf aan zijn verwondingen. Travis kon nog wel duidelijk maken dat het paard hem in de rug had aangevallen toen hij zich omdraaide om het hek van het weiland te sluiten. Hij omschreef het paard als "door de duivel bezeten".

Het hoofd van het paard werd naar een gezondheidsdepartement in Tennessee gestuurd voor een hondsdolheidstest. Afgelopen week werd echter duidelijk dat het paard niet hondsdol was.

Volgens de zoon van Travis had zijn vader altijd een stok bij zich om het paard bij zich vandaan te houden wanneer hij de hengst ging voeren, omdat het paard volgens zijn vader en hijzelf ontzettend gemeen zou zijn.

Hoofdagent Kennith Barnes van Houston County vertelde aan de pers: "Het is goed dat William het paard heeft gedood. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Het moet afschuwelijk zijn geweest. Ze dachten dat het paard een voerzak in zijn mond had, maar dat bleek Travis te zijn.
Het is een verschrikkelijke tragedie. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Dit paard was absoluut compleet gestoord."

RaichuHollow

Re: Amerikaanse man sterft na bizarre aanval van eigen hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:30

Bizar verhaal zeg! Kan me herinneren dat er een tijd terug ook al eens een verhaal rond ging van een hengst die een oude man had aangevallen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:31

Jemig zeg. Wat een verhaal.

Als het echt zo is dat die hengst zo link was dan denk ik dat het maar goed is dat hij niet meer leeft.
Ben toch benieuwd waar die agressie dan vandaan komt.
Aanvallen ok...maar echt een arm er af....geen woorden voor.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:31

Wow dat is een bizar verhaal zeg!
Wat verschrikkelijk voor de nabestaande, het zou je maar gebeuren.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:33

Toch vreemd. Paarden vallen niet zomaar aan..
Maar wel een misselijk verhaal zeg..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:34

jeetje wat verbijsterend, eng zeg.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:36

Brrrrrrrrrrrr, wat een verhaal, moet er niet aan denken.

We zullen nu altijd wel in het gewisse blijven waar die aanval vandaan kwam. :o

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:37

bizar verhaal, vreselijk. het zal je vader maar zijn die je zo aantreft...

-ben weer eens heel erg blij met mijn doodbrave ruin, die zoiets nooit zou doen-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:38

wat een bizar verhaal, zoiets hoop je toch nooit mee te maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:39

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar als het paard ZO gevaarlijk was begrijp ik niet dat ze z'n koppie niet eerder hebben laten onderzoeken en aan de hand daarvan wel of niet hadden laten afmaken!!!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:40

Apart verhaal. Zo'n dier wordt niet zo gestoord geboren :n

Super erg voor alle fam en vrienden van Travis, dat hoop je nooit mee te maken zeg!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:41

Waarschijnlijk iets van een kronkel. Of te weinig voeding(stoffen).

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:42

ik heb een hengst zadelmak gemaakt, super braaf beest alles ging heel makkelijk 3 maanden later begon hij ook met aanvallen in het weilend en vervolgens ook op stal en aan de hand, hij was inderdaad zo gevaarlijk als het paard in dit verhaal, hij bleek een hersentumor te hebben, en hij is ingeslapen.

Elisa2

Je hoopt dat inderdaad nooit mee te maken,maar ik vraag me af waarom ze zo'n gemeen dier dan hengst hebben gelaten.En hoe hij zo gemeen komt,veel hengsten raken gefrustreerd door de manier waarop ze gehouden worden.{en niet geheel onterecht} Dus als het geen dekhengst was,waarom dan hengst laten?

Ir111

Sisco4life schreef:
Apart verhaal. Zo'n dier wordt niet zo gestoord geboren :n

Hoe weet je dat? :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:43

Uhmmm een voerzak of een volwassen man?

Arm paard, zal niet zo n beste opvoeding hebben genoten en inderdaad, als eerder bleek dat hij zo was...afmaken...hoe erg het ook is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:44

Vanuit de verte is dat misschien niet goed zichtbaar geweest voor die jongens, en je verwacht natuurlijk niet dat een paard opeens met je vader in zijn mond rondloopt.
Er zijn ook hele grote voerzakken :j

imo kun je trouwens niet concluderen dat het paard wel een slechte opvoeding gehad zal hebben. Er zijn ook paarden die goed zijn opgevoed maar toch op de een of andere manier naar de verkeerde kant doorschieten, net als met mensen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:46

Het feit dat die man al elke keer met een stok de wei in gaat roept bij mij al vraagtekens op.. Ik heb zo het idee dat ze dat paard gewoon totaal verkeerd hebben opgevoed. Een paard wordt niet vanzelf zo aggressief. Als jij een paard zijn hele leven lang met stokken bewerkt dan kun je er zeker van zijn dat die op een gegeven moment uitflipt..

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:47

Jemig, die hebben geluk gehad dat het daar normaler is een geweer bij huis te hebben! Vreselijk voor de nabestaanden om door zo'n aanval afscheid te moeten nemen.

Net als avalonnancy zegt; dieren kunnen een hersentumer of kleine bloeding krijgen. Zo weet ik een voorbeeld van een hele goede reu, uit goede jachtwerklijnen, die heel zacht van karakter was maar ineens zijn baas begon aan te vallen tijdens het uitlaten. Zij naar het ziekenhuis, hond afgemaakt, bleek ook zoiets te hebben. Kan dus heel plotseling gaan en het is maar goed dat ze hem snel hebben geschoten!
Laatst bijgewerkt door Casca op 03-02-10 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:49

MysticTinker schreef:
Het feit dat die man al elke keer met een stok de wei in gaat roept bij mij al vraagtekens op.. Ik heb zo het idee dat ze dat paard gewoon totaal verkeerd hebben opgevoed. Een paard wordt niet vanzelf zo aggressief. Als jij een paard zijn hele leven lang met stokken bewerkt dan kun je er zeker van zijn dat die op een gegeven moment uitflipt..

Idd..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:49

Lisann__ schreef:
Toch vreemd. Paarden vallen niet zomaar aan..
Maar wel een misselijk verhaal zeg..

Mhh heb ALTIJD geleerd NOOIT een hengst de rug toe te keren.

Ik deed een kleine hackney hengst en daarbij deed dat dat 1x en nooit meer. Hij sprong gelijk tegen mij aan kan je zeggen dat die ijzers niet fijn voelt.

Ik heb toch altijd mijn twijfels bij dit soort verhalen uit Amerika.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:49

MysticTinker schreef:

Wie zegt dat dit paard zijn hele leven lang met stokken is bewerkt? :?
Er zit een verschil tussen een stok meenemen om een paard op afstand te houden zoals in dit geval, of een stok meenemen om er mee te slaan.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:50

vreselijk!
heb hier gewoon geen woorden voor :n

ilse86

Maar Cayenne, het feit dat je al een stok nodig dénkt te hebben, is in mijn ogen al verontrustend genoeg.

Koekje_

Wat een ontzettend triest verhaal! Vreselijk om je vader zo te zien :(:)

MysticTinker schreef:
Als jij een paard zijn hele leven lang met stokken bewerkt...

Maar wie zegt dat dit het geval was? Dit maak jij ervan ;)