Duitse springruiter Max Kühner verkoopt toppaard Acantus GK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Duitse springruiter Max Kühner verkoopt toppaard Acantus GK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 11:16

Nieuwsredactie

Afbeelding
Max Kühner en Acantus GK.
foto: Remco Veurink / FEI

De Duitse springruiter Max Kühner heeft zijn toppaard Acantus GK verkocht. De twaalf jaar oude hengst wordt voortaan onder het zadel uitgebracht door de achttienjarige Spanjaard Manuel Annon. De onderhandelingen namen twee dagen in beslag, maar uiteindelijk werden de twee het eens over de prijs.

Max Kühner: "Manuel is een jong talent. Hij was al twee keer aanwezig tijdens de Europese Kampioenschappen. Hij is professioneel bezig in Madrid en wil met Acantus gaan voor een plek in het Spaanse A-kader. Hij hoopt erbij te zijn tijdens de Olympische Spelen van 2012 in Londen."

Ondanks dat hij ervan overtuigd is dat Acantus in goede handen zal zijn, moet Kühner wel even een traan wegpinken. "Natuurlijk doet het pijn. De afgelopen zeven jaar ben ik de enige geweest die Acantus heeft gereden. Acantus was echt mijn vriend."

Hoe het nu verder moet met de dekverplichtingen van Acantus weet hij niet. De zesendertig jarige ruiter is nu aangewezen op zijn tweede paard, de tienjarige Coeur de Lion, en wil zich gaan richten op het aankomende nationale kampioenschap. De verkoop van Acantus ging in goed overleg met bondscoach Otto Becker.

Samy

Re: Duitse springruiter Max Kühner verkoopt toppaard Acantus GK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:25

En daar gaat er weer 1 ....

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:29

Inderdaad, weer eentje weg..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:48

ja zo gaat het steeds :( maar die mensen moeten natuurlijk ook zien te overleven.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:51

renatevb schreef:
ja zo gaat het steeds :( maar die mensen moeten natuurlijk ook zien te overleven.

overleven is een beetje overdreven niet? die mensen komen prima rond lijkt mij :)
wel jammer dat er steeds toppaarden uit onze landen naar spanje enzo gaan, als er maar wel weer nieuw talent in de stallen terecht komt klaag ik niet ;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:14

Tja, je moet toch een boterham verdienen.
Want prima rondkomen in en van de sport valt tegen hoor, bijna alle ruiters moeten het van de handel hebben.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:19

Odetje92 schreef:
renatevb schreef:

overleven is een beetje overdreven niet? die mensen komen prima rond lijkt mij :)
wel jammer dat er steeds toppaarden uit onze landen naar spanje enzo gaan, als er maar wel weer nieuw talent in de stallen terecht komt klaag ik niet ;)

Dit is een Duitse springruiter geen Nederlandse he ;) Al blijft het jammer dat de toppers verkocht worden.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:00

Als Coeur de Lion zijn 2de beste was, dan is gaan we er toch nog van horen hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:11

Wat ik me af vraag eigenlijk, deze topppaarden worden verkocht aan andere internationale ruiters.
Is het wel een uitdaging voor een internationaal ruiter om al een 'kant en klaar' paard te rijden.
Gebeurt dit bij de nederlandse ruiters ook veel of rijden zij vaker een paard naar niveau en verkopen dan, ipv een paard op niveau te kopen om je eigen prestaties op te schroeven.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:53

Mindim schreef:
Wat ik me af vraag eigenlijk, deze topppaarden worden verkocht aan andere internationale ruiters.
Is het wel een uitdaging voor een internationaal ruiter om al een 'kant en klaar' paard te rijden.
Gebeurt dit bij de nederlandse ruiters ook veel of rijden zij vaker een paard naar niveau en verkopen dan, ipv een paard op niveau te kopen om je eigen prestaties op te schroeven.

Volgens mij heb je gelijk! Het lijkt er in mijn ogen ook op dat Nederlanders een jong paard opleiden en op een hoog niveau verkopen. Ik hoor minder vaak dat een 'topper' naar nederland gaat... Eigenlijk is dat gunstig voor de portemonee (sorry, ik weet niet hoe je dat schrijft) van de Nederlanders maar ongunstig voor het niveau van Nederland. Stel je eens voor dat er in Nederland meer van die rijk-aards waren die zoiets kochten.... Dan hadden we meer kans! En waren we nog sterker. Ik vraag me af of dit komt doordat er in andere landen, doordat ze groter zijn, ook meer rijken wonen? Of hebben zij meer drang o iets kant-en-klaars te kopen omdat zij nog in de illusie zijn dat je dan direct kan winnen? Vaak valt dit nogal tegen, de ruiter of amazone moet ook talent hebben op dit niveau.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:34

Spanje is toch al een land dat enorm aan de weg timmert. En laten we eerlijk zijn, van sport hebben ze in dat land echt wel verstand. Kijk maar naar het voetbal, formule 1 (Alonso), tennis (Nadal), basketbal (Gazol) etc..

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:51

De Nederlanders hebben dan nog het geluk dat de bond hen ondersteunt, dat er een sportpaardenfonds is, en dergerlijke.

Da's in België nog véél minder het geval. Daar worden de toppers verkocht voor ze aan aan hun limiet zitten, vb Ultra Boy nu, van Lamaze.

Maar ja, de ruiters moeten ergens hun centen halen, en verkoop/handel is de enige regelmatige manier om brood op de plank te brengen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:57

plus dat het de gewoonte is dat de stalruiters van de dikke handelsstallen hier in Belgie ook nog een keer buitenlanders zijn ...anders hadden we bvb Harry smolders , Nina fagerstorm en straks mischien Christian Ahlmann in ons kader 8-)
ik vind het enorm jammer van Accantus ..vooral dat ie naar zo'n jonge onbekende spanjaard gaat ...ik heb verleden jaar een gratis insiminatie gewonnen en zal daar maar eens achter aan bellen ...want die laatste alinea in de openingspost voorspelt niet veel goeds :Y)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:11

Zo he, de toppaarden gaan tegenwoordig ook al als warme broodjes over de toonbank... zonde.