Paraequestrian Grade IV amazone Ineke de Groot heeft dankzij Coby en Marlies van Baalen een nieuwe troef onder het zadel. Van Baalen stelt de elitemerrie L'Espri DVB (Beaujolais x Zeoliet) beschikbaar aan de Noordwijkse amazone. De Groot, die deelnam aan de Paralympics van Hong-Kong, was al enige tijd op zoek naar een paard sinds haar Paralympisch paard Indy van zijn pensioen geniet. Coby weet als geen ander succesvolle combinaties samen te brengen en naar haar verwachting voelde De Groot zich direct thuis op de zwartbruine merrie. De Groot mist haar linkeronderarm en rijdt eenhandig met aangepaste teugels.
L'Espri DVB was eerder succesvol onder amazone Mara de Vries. Die combinatie maakte in 2007 deel uit van het junioren A-kader en werd met het Nederlands team uitgezonden naar het Europees Kampioenschap Junioren/Young Riders in Nussloch vanwaar teamzilver mee naar huis werd gebracht. Ook bij de Young Riders werd L'Espri DVB succesvol uitgebracht door De Vries.
Ineke de Groot was al vele jaren een vaste waarde binnen het Paralympisch Dressuurteam en heeft meerdere kampioenstitels en Paralympische successen op haar naam staan. Met L'Espri DVB zal de amazone opnieuw streven naar het hoogste niveau. Nog een beetje beduusd van het bijzondere aanbod vertelt De Groot: "Toen ik hoorde dat ik bij Coby een paard mocht proberen, was ik direct al enthousiast. Eenmaal in het zadel van L'Espri voelde het meteen al heel vertrouwd, het is een heerlijk paard om mee te gaan werken. Ik ben enorm blij Coby me deze kans geeft."
We zijn superblij met deze aanwinst!! L'Espri DVB laat zich al direct heel makkelijk met één hand rijden. Een heel fijn paard om mee te werken. Heel veel dank aan Coby en Marlies!
1Loesje
Geplaatst: 31-01-10 19:43
Wat gaaf dat er een paard beschikbaar wordt gesteld! Ik hoop dat Ineke de Groot en L'Espri uitgroeien tot een succesvolle combinatie. In ieder geval gefeliciteerd!
StableEnable
Geplaatst: 31-01-10 19:50
Hier Ineke pas voor de tweede keer op L' Espri DVB!