Nederlandse draver Russel November vijfde in Prix d'Amerique

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nederlandse draver Russel November vijfde in Prix d'Amerique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 18:05

www.horses.nl

De Nederlandse topdraver Russel November eindigde vandaag met zijn pikeur Hugo Langeweg jr. als vijfde in de Prix d'Amerique in het Franse Vincennes. Een bijzondere prestatie, want het is een zeldzaamheid dat er een Nederlandse draver meedoet aan deze zware koers.

Russel November klokte een tijd van 1:12.4. De zege ging naar de Fransman Sebastien Ernault met Oyonnax. De winnaar draafde de laatste kilometer in 1:12.4. De zege van de achtjarige hengst bracht de eigenaar Manuel Ahres, een slordige 500.000 euro op.

De Prix D'Amerique is de meest prestigieuze harddraverij ter wereld. De race werd vandaag voor de 89e keer gehouden.

knooopje

Re: Nederlandse draver Russel November vijfde in Prix d'Amerique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:38

was een spannende koers om te zien!
sussel kwam hard af voor de laatste bocht!

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:38

super netjes!!!!

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:58

Eventjes de koers erbij gepakt
Nummer 13 rood met zwart met amsterdams logo( 3 witte xxx op de rug)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:16

mooi heh!!!
als hij een wat mooier koersverloop had gehad was hij zeker 1 of 2 geweest denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:21

5 is ook niet verkeerd. Jammer van de slechte start, wat zal die witte gebaald hebben zeg!

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:02

1
6
Oyonnax
S. Ernault
1'12''4

2
1
Quaker Jet
P. Vercruysse
1'12''4

3
18
Meaulnes du Corta
P. Levesque
1'12''5

4
14
Nouba du Saptel
Y. Dreux
1'12''7

5
13
Russel November
H. W. Langeweg Jr.
1'12''7

hij liep 12,7

hij heeft top gelopen ;) mooie spannende koers!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:50

En hij had supporters ter plaatste!!

Ik zelf ben belg en was fan voor Ready Cash (helaas gegalopeerd..).

Het was voor mij de eerste keer dat ik in het echt ging kijken! Super sfeer!! Er was een fanclubje voor Russel November.. natuurlijk allemaal nederlanders:D

Ik ben smorgens naar Grosbois gegaan.. Daar worden de paarden getraind.. echt paradijs voor paarden! Zelf de verkeersregels gaan als volgt: paarden krijgen altijd voorrang

Was aangenaam verbaasd door het grote aantal paardjes dat een zeer simpel hoofdstel om had.. De meesten hadden het simpele hoofstel zonder neusriem aan, dus eigenlijk gewoon het bit.. Super relax..

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:05

er liep er ook 1 in de koers zonder opzet.
grosbois is mooi heh!ben er ook geweest is echt een apart paarden dorp met alles er op en eraan.

crazygirl1 schreef:
En hij had supporters ter plaatste!!

Ik zelf ben belg en was fan voor Ready Cash (helaas gegalopeerd..).

Het was voor mij de eerste keer dat ik in het echt ging kijken! Super sfeer!! Er was een fanclubje voor Russel November.. natuurlijk allemaal nederlanders:D

Ik ben smorgens naar Grosbois gegaan.. Daar worden de paarden getraind.. echt paradijs voor paarden! Zelf de verkeersregels gaan als volgt: paarden krijgen altijd voorrang

Was aangenaam verbaasd door het grote aantal paardjes dat een zeer simpel hoofdstel om had.. De meesten hadden het simpele hoofstel zonder neusriem aan, dus eigenlijk gewoon het bit.. Super relax..

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:55

Hoe bedoel je? met je eerste zin??

Ik ben fotos van mijn gsm aan het uploaden, zal ze straks (eerder morgen) op het forum zetten. En zo toch hopelijk wat helpen aan een beter imago van de drafsport!! Mensen overtuigen dat het echt wel super en relax kan zijn, dat het niet enkel om geld draait..

knooopje schreef:
grosbois is mooi heh!ben er ook geweest is echt een apart paarden dorp met alles er op en eraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:08

crazygirl1 schreef:
Hoe bedoel je? met je eerste zin??

Ik ben fotos van mijn gsm aan het uploaden, zal ze straks (eerder morgen) op het forum zetten. En zo toch hopelijk wat helpen aan een beter imago van de drafsport!! Mensen overtuigen dat het echt wel super en relax kan zijn, dat het niet enkel om geld draait..

knooopje schreef:

Haha ze bedoelt niet in de zin van dat ie daar niet opzettelijk liep ofzo :')

En opzet, ofdewel chack (hoedehelschrijfjedat) is een hulpstuk dat van het hoofd(onder kin door of bitje, tussen de oren) naar de schoft gaat.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:33

Citaat:
Haha ze bedoelt niet in de zin van dat ie daar niet opzettelijk liep ofzo :')

En opzet, ofdewel chack (hoedehelschrijfjedat) is een hulpstuk dat van het hoofd(onder kin door of bitje, tussen de oren) naar de schoft gaat.

Haha ok ik dacht al.. bij ons wordt altijd chack gebruikt :D (weet ook niet hoe je het shrijft:D)

Ondertussen staan de fotos op mijn pc.. Morgenavond zal ik er enkele op zetten.. Ik moet morgen vroeg op en moet nog douche en dan men bedje inkruipen:D

Hier nog een mooi filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=WNnoNceNhAg (helaas in het Frans:D maar het komt er op neer dat alles mooi is aan deze koers.. )