In Lancashire, Groot Brittannië, is een man vrijgesproken nadat hij tegenover de rechtbank verklaarde dat de vraag ‘Krijg ik een kusje?’ (give us a kiss) niet gericht was aan een politieagente, maar aan haar viervoeter.
De negenveertigjarige Anthony Pritchard was op 20 januari opgepakt omdat er gereden vermoeden bestond dat hij dronken was. Dit uitte zich onder andere in zwalken over de straat. Eerder op de avond was hij door een buschauffeur al geweigerd. Deze buschauffeur seinde naar de bereden politie die nabij was.
Toen de bewuste politieagente en haar elfjarige ruin Lancon Pritchard benaderde begroette hij het stel met de vraag ‘Krijg ik een kusje?’. De politieagente verklaarde tegenover de rechter dat de verdachte erg onstabiel op zijn voeten stond en erg naar alcohol stonk. “Toen ik tegenover meneer Pritchard verklaarde dat hij onder arrest stond, zei hij ‘Krijg ik een kusje?’.”, aldus de politieagente.
Anthony Pritchard verklaarde schuldig te zijn aan openbaar dronkenschap, maar verklaarde dat de opmerking 'krijg ik een kusje?' gericht was naar het paard en niet naar de politieagente. “Ik vertelde tegen de agente dat het een mooi paard was, ik heb zelf ook paarden gehad toen ik klein was”, aldus Pritchard, “Toen ik om een kus vroeg, had ik het tegen het paard.”
De rechtbank accepteerde Pritchard’s uitleg omtrent de gestelde beschuldiging. Voor het openbaar dronkenschap en het daarbij vertoonde gedrag kreeg Pritchard zes maanden voorwaardelijk.
goh mevrouw de politieagent voelde zich wel erg aangesproken door de dronken meneer tegenwoordig kan ook niks meer ik had het niet eens serieus genomen
toch heb ik zon vermoeden dat hij het niet tegen het peerd had.. maar goed.. als ze daar mee akoord gaan in engeland, weet ik wat ik tegen een dienstdoende politie agent moet zeggen op een paard