Herten, runderen en Konikpaarden in de Oostvaardersplassen krijgen geen hap voer extra van de Tweede Kamer.
Leken CDA en SP twee weken geleden, toen er een dik pak sneeuw in het Flevolandse natuurgebied lag, nog een motie van PVV-Kamerlid Graus te zullen steunen, donderdag bleef van de Kamermeerderheid voor bijvoeren van de hongerige en verkleumde dieren niets over. Zelfs de Partij voor de Dieren weigert.
Graus begrijpt er helemaal niets van. “Waar staat die D in de PvdD eigenlijk voor” De VVD blijft de motie wel steunen, omdat er volgens VVD-Kamerlid Snijder “nu veel te veel dieren rondlopen om eten te kunnen vinden in zo’n klein gebied”.
Opmerking Nieuwsredactie deze tekst, afkomstig van http://www.telegraaf.nl , is niet volledig in overeenstemming met de tekst van het gisteren gevoerde spoeddebat zoals hier te raadplegen.
Belachelijk, in tijden van nood horen ze de paarden gewoon een handje te helpen!
Regallie
Geplaatst: 29-01-10 13:50
De partij voor de dieren?.... maar gewoon laten verhongeren..
Goed bezig jongens.. +:)
Tis toch te triets voor woorden..
Ik snap wel dat de dieren liever niet bijgevoerd worden, maar nu kan het toch gewoon niet meer anders..
bosmonster
Geplaatst: 29-01-10 13:50
en weg is mijn stem voor de PvdD.. tsjongejonge, ik snap hier niks van!! de oppervlakte van het leefgebied voor deze dieren is veel te klein om voldoende voedsel te vinden. tis hier geen eindeloze prairie waar ze heen en weer kunnen trekken voor voedsel.
Cassidy
Geplaatst: 29-01-10 13:51
PvdD zet zich zo wel heel erg in de kijkert hoor....maakt ze ook een stuk minder geloofwaardig.
E_Nalanta
Geplaatst: 29-01-10 13:52
Mee eens. Een natuurlijke leefomgeving nabootsen vind ik een goede zet, maar omdat ons kikkerlandje gewoon niet dát kan bieden dat deze paarden met z'n allen nodig hebben, vind ik dat wij mensen bést even kunnen helpen, zéker de partij van de dieren.
Opmerking Nieuwsredactie deze tekst, afkomstig van http://www.telegraaf.nl , is niet volledig in overeenstemming met de tekst van het gisteren gevoerde spoeddebat zoals hier te raadplegen.
Op VN staat een samenvatting die door de nieuwsredactie is geschreven.