Jeroen Devroe: "de gezondheid van mijn paard gaat voor"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jeroen Devroe: "de gezondheid van mijn paard gaat voor"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 09:57

http://www.nieuwsblad.be

Het verlies van Paganini was een indirect gevolg van een wedstrijdje teveel.

Dressuurruiter Jeroen Devroe uit Nieuwrode heeft in de sterk bezette jumping van Amsterdam een sterke prestatie neergezet. Het zal er hem niet van weerhouden spaarzaam om te springen met zijn paard Apollo van het Vijverhof.

Je moest daar in Amsterdam opboksen tegen een sterke tegenstand?

Jeroen Devroe: 'Zeg dat wel, we kunnen inderdaad spreken van een zware bezetting. We naderen het einde van de wedstrijden voor de Wereldbeker en iedereen wil gauw nog wat punten sprokkelen. Toch konden wij een achtste plaats in de Grote Prijs en een negende in de Kür uit de brand slepen. Het stemt me des te meer tevreden omdat ik in de Grote Prijs de beste score ooit haalde. Mijn paard bewees nogmaals inhoud en niveau te hebben. Er ligt bovendien ook een constante lijn in zijn prestaties.'

'Tijdens de Kerstjumping van Mechelen werd hij soms nog afgeleid door het publiek, maar in Amsterdam was hij braaf en heeft hij naar niets of niemand gekeken. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen.'

Dat belooft voor de toekomst?

'Inderdaad, te beginnen met Neumunster, in de buurt van Hamburg, waar over een maand voor de Wereldbeker wordt gestreden. In de laatste proef, in Kopenhagen, zullen ze mij niet zien. Voor mij is die wedstrijd er een teveel. Ik rijd geen wedstrijd extra om de finale in Den Bosch te bereiken. De gezondheid van mijn paard gaat voor.
Nog niet zo lang geleden heb ik een bittere les gekregen toen ik mijn paard Paganini verloor. Dat was een indirect gevolg van zo'n wedstrijdje te veel.'

'Overigens denk ik dat ik ook zonder Kopenhagen Den Bosch wel haal. Er worden tien ruiters afgevaardigd en er mogen er maximaal drie per land meedoen. Dat wil zeggen dat er een drietal Nederlanders zullen sneuvelen. Vermits ik momenteel dertiende sta, zal ik erbij zijn in de finale voor de Wereldbeker, maar dat is voor mij niet het allerbelangrijkste.'

Wat dan wel?

'Er staan twee competities donkerrood aangekruist in mijn agenda: de Wereldspelen in het najaar in het Amerikaanse Kentucky en de Olympische Spelen van 2012 in Londen.
Alle andere wedstrijden moeten daarvoor wijken.'

Verwant artikel:

[VN] Paganini van Jeroen Devroe overleden

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:18

Ik vond zijn rijden er op JA zo netjes & vriendelijk uitzien! :j Ik hoop voor hem dat hij bereikt, wat hij wílt bereiken (OS)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:12

Hij's de man naar mijn hart. *D

Jammer er niet veel mensen als hij zijn op hoog niveau.

Elisa2

Re: Jeroen Devroe: "de gezondheid van mijn paard gaat voor"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:43

Hij rijd zijn paarden inderdaad super sympatiek! heel fijn dat ie meer aan zijn paard{en} denkt dan aan z"n eigen ambitieus,alleen wel sneu dat ie daar op zo'n manier een les in heeft geleerd zeg maar.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:46

Heb laatst een livestream gezien, weet niet meer wanneer maar toen reed ie niet echt vriendelijk. Getrek en gedoe...

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:56

Thomas schreef:
Heb laatst een livestream gezien, weet niet meer wanneer maar toen reed ie niet echt vriendelijk. Getrek en gedoe...

altijd het zelfde liedje.... topruiters die niet goed rijden...
en volgens andere juist wel!
Je kan natuurlijk ook een leuke reactie plaatsten of gewoon niks zeggen als je toch negatief ben t en het hem niet gunt!

Jeroen, knap gedaan!
Zeker voor een belg! (grapje) haha
nee echt knap in dit sterke veld!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:25

Zijn rijstel daar gelaten, vind het knap dat hij toch wel belangrijke wedstrijden schrapt voor de gezondheid van zijn paard, velen zullen het niet toegeven, maar hoe vaak krijgt een paard nog gauw een "opkikker" voor hij vertrekt, en dan niet alleen op topniveau...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:27

Heb Jeroen in het echt mogen aanschouwen en als er een ruiter vriendelijk rijd... Daar kan menig ruiter uit de top 3 nog wat van leren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:32

Ach, elke ruiter heeft zijn betere en mindere momenten. Ik ken hem ook als hele vriendelijke ruiter, ik hoor ook veel van anderen dat hij juist erg bruut is met africhten. De waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen, maar leuk om te lezen hoe hij zijn planningen opstelt. Rondom die topwedstrijden komt toch een hele planning en management kijken.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:12

Urielle schreef:
Ach, elke ruiter heeft zijn betere en mindere momenten. Ik ken hem ook als hele vriendelijke ruiter, ik hoor ook veel van anderen dat hij juist erg bruut is met africhten. De waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen, maar leuk om te lezen hoe hij zijn planningen opstelt. Rondom die topwedstrijden komt toch een hele planning en management kijken.

helemaal met u eens

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:25

Die 'wedstrijd teveel' voor Paganini was niets anders den de schuld van de KBRSF (Koninklijke Belgische Ruitersport Federatie)...
Ik krijg er les van, dus ik zal mss niet de meest aangewezen persoon zijn om dit te zeggen, maar ik vind dat Jeroen z'n paarden streng maar correct opleert. Er mag weinig van het lijntje afgeweken worden van hem, maar kijk eens bij Gal en HP bv en daar zal je net hetzelfde zien...
Geef Jeroen de paarden die onder Nederlanders aan de top lopen en hij doet ook aan de echte top mee, maar dat zal wel bij redelijk wat ruiters zo zijn...

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:35

Oakland1990 schreef:
Zijn rijstel daar gelaten, vind het knap dat hij toch wel belangrijke wedstrijden schrapt voor de gezondheid van zijn paard, velen zullen het niet toegeven, maar hoe vaak krijgt een paard nog gauw een "opkikker" voor hij vertrekt, en dan niet alleen op topniveau...

Hier ga ik in mee, zijn rijstijl kan mij absoluut niet bekoren ook de manier waarop hij les geeft niet.
Maar fijn dat hij zijn wedstrijdkalender zorgvuldig opstelt om zijn paard zo te sparen. Bijzonder sneu wat hij heeft meegemaakt met Paganini, zoiets wens je echt niemand toe :n