Geen vervolging voor Patrik Kittel na tongincident Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Geen vervolging voor Patrik Kittel na tongincident Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 21:03

Nieuwsredactie

Afbeelding
Patrik Kittel en Scandic tijdens de openbare training
op Jumping Amsterdam afgelopen week.

foto: http://www.sjoert.com

Na grondig onderzoek heeft het internationale paardensportorgaan FEI moeten toegeven dat zij geen grondig bewijs op tafel kunnen leggen om te kunnen concluderen dat Patrik Kittel zijn paard Watermill Scandic op een dieronvriendelijke manier heeft warmgereden tijdens de warmingup voor de Wereldbekerwedstrijd in Odense.
Dit zal betekenen dat de zaak niet voor het tribunaal komt, en Kittel zal ook geen officiele waarschuwing krijgen.

Kittel ontving wel van de FEI een brief met tips over het warmrijden van een paard. In deze brief werden ook voorbeelden gegeven over hoe het niet moet. De dressuurruiter uit Zweden zal voorlopig wel in de gaten worden gehouden tijdens officiele wedstrijden, omdat men er zeker van wil zijn dat het dierenwelzijn niet in het geding komt.

Verwant artikel:

[HK] Hier draait m'n maag echt van om...
[VN] Mogelijk onderzoek naar filmpje van Patrik Kittel en Scandic
[VN] FEI stelt opnieuw onderzoek in naar rollkur trainingsmethode
[VN] Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:07

Lachwekkend dat zo'n ruiter een brief krijgt hoe hij los moet rijden.

Al met al is het natuurlijk wel fijn voor Patrick dat een actie van zo'n filmende idioot geen verdere gevolgen heeft.

xAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:07

geen waarschuwing:O.
ik had die openbare training wel willen zien.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:09

_O- ik denk dat patrik erg blij is met zijn briefje :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:17

Vudress schreef:
Lachwekkend dat zo'n ruiter een brief krijgt hoe hij los moet rijden.

Al met al is het natuurlijk wel fijn voor Patrick dat een actie van zo'n filmende idioot geen verdere gevolgen heeft.

Inderdaad, wat mensen al niet bezighoudt...
Laat ze lekker eerst naar zichzelf kijken!

_Anneruth

Re: Geen vervolging voor Patrik Kittel na tongincident Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:19

Ik ben blij dat de FEI er serieus mee omspringt en wat er exact in die brief staat, weten we natuurlijk niet dus of dat lachwekkend is...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:19

ik vind het totaal idioot dat dit soort openbare dierenmishandeling zonder enige consequentie kan blijven

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:21

ik denk dat Patrick hem inlijst en op de WC hangt :D

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:29

Arabesk schreef:
ik vind het totaal idioot dat dit soort openbare dierenmishandeling zonder enige consequentie kan blijven

Jouw mening is wel bekend inmiddels hoor...

Fijn dat ze inzien dat Patrick een fantastische ruiter is! En idd, gelukkig geen gevolgen door 1 of andere filmende idioot!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:39

Cayenne schreef:
Na grondig onderzoek heeft het internationale paardensportorgaan FEI moeten concluderen dat zij geen grondig bewijs op tafel kunnen leggen om te kunnen concluderen dat Patrik Kittel zijn paard Watermill Scandic op een dieronvriendelijke manier heeft warmgereden tijdens de warmingup voor de Wereldbekerwedstrijd in Odense.

Ik vraag me af wat voor bewijs daar dan wél voor zou kunnen zorgen... :( 8)7

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:44

dierenmishandeling is wat ver gezocht.
fijn voor patrick dat hij er geen problemen aan over heeft gehouden

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:48

Denk dat hij die brief laat uitvergroten en in de binnenhal hangt zodat hij de tips kan lezen tijdens het warmrijden :P
Maar goed, wat een onzin weer zeg... Net of een ruiter express zo gaat rijden met de tong van zijn paard ui zijn mond :7 Wel grappig, ik werk hier met een ruiter uit estland en zelfs daar was het op het nieuws....

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:49

Jongens jongens, wat kunnen jullie toch overdrijven zeg.. Als je het mij vraagt is Kittel een van de sympathiekste ruiters in de top en vind de reactie op het filmpje ook echt overdreven.. Denk dat er veel ernstigere dingen tijdens een gemiddelde training van een top paard gebeuren, die dan toevallig niet door een of andere penny op film worden vast gelegd..

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:55

Ben verbaasd over alle reacties hier die zo positief geuit worden naar de ruiter.
@Mambobeach: Je zegt, laat ze lekker eerst naar zichzelf kijken. Eh.. Als ze net zo rijden dan moet daar inderdaad naar gekeken worden. En moet er iets aan gedaan worden.

Heel jammer dat hier niets aan gedaan is. Zo zijn ze goed bezig om het welzijn van de paarden te verbeteren. ... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:56

mijn vroegere bazin had ook een paard die beet op zn eigen tong totdat die blauw werd.. ook in de stal dusja ... wat je er verder over zeggen moet weet ik niet, ik sta ook niet achter dat superdiep rijden..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:56

Raggel schreef:
Denk dat er veel ernstigere dingen tijdens een gemiddelde training van een top paard gebeuren, die dan toevallig niet door een of andere penny op film worden vast gelegd..

Oh.. helemaal mooi. Doe maar gelijk afschaffen dan, uit met de blauwe tongen én al dat erger.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:57

Gottegot, krijgt Imke nu ook een briefje met losrijtips? En Adelinde? Die hebben immers ook paarden die dat durven te doen... Scandic mag blij zijn dat hij een ruiter heeft met zoveel gevoel en klasse als Patrik!

Ik mag toch verdikkeme hopen dat Patrik zo wijs is om zijn kont ermee af te vegen en zich hier niks van aan te trekken. FEI wordt ook nog een Pennybrigade straks... weet niet waarom ze zo gevoelig zijn voor het geleuter van een hoop mensen die zelfs nog nooit een goedlopend dressuurpeerd onder hun kont hebben gehad, maar ik mag hopen dat ze toch ook eens bij zinnen komen met die flauwekul van de laatste tijd.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:58

Haha moet wel lachen om die brief met tips voor het losrijden! :D Ik ben wel van mening dat patrik kittel een zeer kundige ruiter is.

Denk dat er nog wel ergere dingen gebeuren met rijden (en ook omgang met het paard) bij een hoop amateurs op stal.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:58

Tjonge tjonge of hij tips nodig heeft hoe je moet losrijden 8)7
Te belachelijk voor woorden en zeer lach wekkend :')

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:59

De volgende wedstrijd staan Arno en Arabesk natuurlijk langs de kant in de hoop om 'dierenmishandeling' vast te leggen :7

Patrick Kittel is inderdaad een van de meest sympathieke ruiters aan de top. De tong heeft klem gezeten en werd blauw. Na een halve volte merkt Patrick het op en doet de tong weer goed. Wat had hij anders moeten doen? Van Scandic is bekend dat hij wel vaker zijn tong eruit gooit, ook al toen hij jonger was en dus voordat hij LDR werd getraind. Dus waarom zou het door de LDR komen?
Ik ben iig blij voor Patrick dat de heksenjacht nu voorbij is!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:00

Urielle schreef:
Gottegot, krijgt Imke nu ook een briefje met losrijtips? En Adelinde? Die hebben immers ook paarden die dat durven te doen... Scandic mag blij zijn dat hij een ruiter heeft met zoveel gevoel en klasse als Patrik!

Ik mag toch verdikkeme hopen dat Patrik zo wijs is om zijn kont ermee af te vegen en zich hier niks van aan te trekken. FEI wordt ook nog een Pennybrigade straks... weet niet waarom ze zo gevoelig zijn voor het geleuter van een hoop mensen die zelfs nog nooit een goedlopend dressuurpeerd onder hun kont hebben gehad, maar ik mag hopen dat ze toch ook eens bij zinnen komen met die flauwekul van de laatste tijd.

Dus, een blauwe tong moet gewoon kunnen? Dat is een teken dat je heel goed rijdt? Iedereen die de tong niet zo ernstig afknelt dat hij blauw wordt, rijdt slecht?

Probeer je dat te beweren? Ik snap er geen hout van.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:00

Een ongelukje mensen! Een half rondje een tong uit de mond omdat hij per ongeluk de tong tussen het bit in heeft gewerkt. Kan iedereeeeeeen overkomen die met S&T rijd.. en over het bit gooien kan ook met een enkel gebroken...
Maar goed, de meeste mensen mensen die hier reageren.. volgen maar gewoon degene boven hen die onzin uitkraamt. Ik denk dat Patrik heeel erg goed voor zijn beesten is, en al deze commotie zeker voorbij had willen zien gaan.. Hij heeft gelukkig gelijk gekregen dat er niks was wat ook maar met dierenmishandeling te maken heeft..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:01

obsession schreef:
Arabesk schreef:

Jouw mening is wel bekend inmiddels hoor...

Fijn dat ze inzien dat Patrick een fantastische ruiter is! En idd, gelukkig geen gevolgen door 1 of andere filmende idioot!

ik geloof dat zij net zo hard een mening mag geven als elk ieder ander , of je hem nou kent of niet ;) er zijn meer lezers ;)

ik ben het met arabesk eens.....
en filmende idioot? hmm......wel of niet gefilmd......wel of niet ingezoomd en vertraagd , het beeld is er, het is een feit
en dat feit keur ik absoluut niet goed :n

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:03

_Zsazsa_ schreef:
Een ongelukje mensen! Een half rondje een tong uit de mond omdat hij per ongeluk de tong tussen het bit in heeft gewerkt. Kan iedereeeeeeen overkomen die met S&T rijd.. en over het bit gooien kan ook met een enkel gebroken...

tsssss :n
Beetje goedpraten? Ik begrijp het niet hoor. Allemaal het filmpje gekeken maar niet gezien.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:03

Super dat het nu met een sisser afloopt. En dat hij geen officiele waarschuwing krijgt. Hij rijdt zijn paarden superfijn. Jammer dat de filmster geen officiele waarschuwing krijgt want ze heeft toch duidelijk verkeerde info bij het filmpje gegeven. Wat mij betreft mag de toegang ontzegt worden voor zo'n Papparazzi bij alle wedstrijden.