Nieuwe ruiter voor San Remo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arnyek

Nieuwe ruiter voor San Remo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:17

www.kwpn.nl

De KWPN-goedgekeurde San Remo (v.Wolkentanz I) maakte zaterdagavond zijn officiële wedstrijddebuut met John Tijssen in het zadel. Bij hippisch centrum De Lingebrug in Zoelen werd de combinatie in de klasse Z2 twee keer overtuigend eerste, met maar liefst 225 en 215 punten. Vooral de stille aanleuning, de verruimingen en de vloeiend gesprongen galopwissels vielen positief op. John: “San Remo werd eerst door Edward Gal getraind en ik heb hem nu ongeveer drie maanden onder het zadel. Ik heb al meerdere hengsten gereden, maar dit is tot nu toe de fijnste. Hij is altijd opgewekt en ijverig. In de eerste proef hadden we nog wat afstemmingsfoutjes. Op het achterwaarts en de keertwendingen moeten we nog even oefenen. Dat zijn voor San Remo eigenlijk nieuwe oefeningen, want hij heeft alleen maar Hengstencompetitie gelopen en verder weinig ringervaring. Ik had ook al een poosje geen wedstrijd gereden. Daarom werd ik, denk ik, halverwege die eerste proef zo maar ineens zenuwachtig en raakte San Remo ook even de weg kwijt. Eigenlijk kon ik daarna wel zo weer verder rijden. De tweede proef ging voor mijn gevoel al weer veel beter. Ik mag deze hengst voorlopig blijven rijden. De bedoeling is dat ik nog even in de klasse Z2 blijf, maar daarna overstap naar de nationale dressuur.” Tijssen is een bekende verschijning in paardenland. Vorig jaar pakte hij met de inmiddels naar Zweden verkochte KWPN-hengst Zuidenwind (v. 00Seven) nog de overwinning in de PAVO Cup voor vierjarigen. Ook met de hengsten Skyline (v.Democraat) en Rhodium (v.Ferro) was de ruiter succesvol tussen de witte hekjes.

Lilliputter

Re: Nieuwe ruiter voor San Remo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:07

Dat is nog eens goed nieuws! :)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:33

idd!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:38

leuk :D mooie johnny heeft wederom een mooi paard onder zijn kont :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:13

Leuk, Thijssen op San Remo.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:02

Leuk, ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:17

Super!!!, hoop dat John San Remo een flinke poos mag blijven rijden hij verdient het om nu echt door te breken met zo'n kanjer Suc6