Imke Schellekens-Bartels heeft goed gevoel na Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Imke Schellekens-Bartels heeft goed gevoel na Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 08:51

http://www.academybartels.nl

Afbeelding
Imke en Edward tijdens de persconferentie.
foto: http://www.sjoert.com

Met een goed gevoel reed ik gisteravond in de vrachtwagen naar huis. Een hele mooie derde plek in de kür tijdens Jumping Amsterdam zorgde voor dat gevoel. Vrijdag werd ik nog 5e en was ik tevreden over mezelf, maar nog niet helemaal over Hunter Douglas Sunrise. Ze had het wat moeilijker dan de voorgaande wereldbekerwedstrijden en was iets plakkeriger aan het been. Mede daardoor stond ik extra op scherp en kwamen we goed door de essentiele onderdelen, maar halthouden en stappen was moeilijk. En toen ik achteraf ook nog aftrek kreeg omdat ik te laat binnenreed (vanaf het moment dat de jury de bel geeft, heb je 45 sec. om binnen te rijden, en ik had weer eens niks in de gaten…. Mam bijna een hartaanval natuurlijk…) bleef er nog 73.7% over, wat een vijfde plek betekende.

Voor de kur was Sun toch alweer wat makkelijker en kwamen we, onder toeziend oog van componist Wibi Soerjadi en kurmaker Joost Peeters, zo goed als vlekkeloos door de proef heen. Met wederom als hoogtepunt (ook Wibi’s favoriete moment nog altijd) de changementen om de pas. Als ik dat op de milliseconde kan inzetten, wat gisteren wéér lukte, krijg je daar echt kippevel van! En met een prachtige score van 82.05% bleef ik Anky en Isabell voor en werd ik nipt derde achter Laura Bechtolsheimer en natuurlijk Edward en Totilas. Een ongelooflijk sterk veld waar het super enthousiaste publiek enorm van genoot!

Nu sta ik samen met Edward ex aequo op de eerste plek in de tussenstand om de wereldbeker, maar ik denk dat dit niet wil zeggen dat we geen selectie meer hoeven te rijden… We gaan de komende dagen met elkaar uitzoeken, hoe we dat kunnen gaan doen.

Afbeelding

Groetjes, Imke.

Verwante artikelen:

[VN] JA Kur: Edward en Totilas opnieuw eerste *kur nu online*
[VN] Reglementen voor Wereldbekerfinale dressuur geven problemen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:04

Heerlijk mens die Imke!!

Juul_sintha

Re: Imke Schellekens-Bartels heeft goed gevoel na Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:50

Super leuk stuk!

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:58

Geweldig dat die 2 samen op de eerste plek staan!
Super gereden van Imke:D

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:23

Ik heb de proef gezien.
Mooie proef!
Ik vind het altijd leuk om de verhaaltjes te lezen hier.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:25

Cayenne schreef:
En toen ik achteraf ook nog aftrek kreeg omdat ik te laat binnenreed (vanaf het moment dat de jury de bel geeft, heb je 45 sec. om binnen te rijden, en ik had weer eens niks in de gaten…. Mam bijna een hartaanval natuurlijk…)

Heerlijk :')

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:29

Bovenstaand citaat is inderdaad geweldig, haha.
Lekker nuchter! :')

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:33

Nou, en logisch... Super gedaan van Imke! :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:14

Leuk stukje inderdaad. Maar desondanks zou het mij toch vreselijk storen als ik van tevoren al weet dat winnen een utopie is als die Totillas mee doet. Hoe goed het ook gaat, 2e worden is echt het maximale de eerstvolgende 10 jaar, of zo.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:22

Op die termijn zou ik het echt niet bekijken, je weet niet wat er gebeurt he. Totilas kan verkocht worden, geblesseerd raken, ziek worden, gaan staken, ruiterwissel krijgen waar het niet mee klikt,... en daarnaast is er momenteel ook een ware hype rond die hengst, misschien dat juryleden als het straks minder wordt ook weer strenger gaan kijken naar foutjes want hij is nog steeds jong en relatief onervaren. Dat zie je nu ook bij Anky gebeuren, die moet ook rijden voor wat ze waard is, de cadeaupuntjes vallen minder snel. Imke is een hele goede amazone die nog steeds veel progressie boekt, Sunrise is een heel goed paard dus we boffen met zo'n combinatie voor Oranje.

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:24

Ik heb de proef gezien! Genot om naar te kijken!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:21

Mooi stukje! Ben heel benieuwt waar ze nog gaat starten.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:43

wat een leuk stukje! Dit wordt vast een goed jaar voor haar :D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:37

Urielle schreef:
Op die termijn zou ik het echt niet bekijken, je weet niet wat er gebeurt he. Totilas kan verkocht worden, geblesseerd raken, ziek worden, gaan staken, ruiterwissel krijgen waar het niet mee klikt,... en daarnaast is er momenteel ook een ware hype rond die hengst, misschien dat juryleden als het straks minder wordt ook weer strenger gaan kijken naar foutjes want hij is nog steeds jong en relatief onervaren. Dat zie je nu ook bij Anky gebeuren, die moet ook rijden voor wat ze waard is, de cadeaupuntjes vallen minder snel. Imke is een hele goede amazone die nog steeds veel progressie boekt, Sunrise is een heel goed paard dus we boffen met zo'n combinatie voor Oranje.

Helemaal mee eens!
Heb Imke haar proef gezien, vond het er erg goed uitzien, ze mag terecht tevreden zijn!
Die changementen om de pas zoals ze zelf zegt waren ook erg indrukwekkend!

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:53

Ik heb de kür gezien op Jumping Amsterdam. Het was echt heel mooi!
Erg leuk stukje ook, haha. :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:27

Heerlijk stukje zeg,

Moet echt lachen om dat zinnetje:
Mam een hartaanval natuurlijk.

whaha! Echt verdiend die mooie resultaten

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:45

geweldig die imke zo lekker nuchter

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:27

Urielle schreef:

Dat geldt ook voor Totillas. Die loopt dit niveau pas 1 jaar! De monsterscores die hij nu haalt, haalt hij terwijl er ook nog steeds foutjes in zitten. En zelfs al wordt hij verkocht, dan zal hij die scores ook met de volgende halen. Totillas is gewoon de Sven Kramer onder de dressuurpaarden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:58

Goed dat je zo van hem overtuigd bent :D Ik vind het een magistraal paard, echt waar, en ik denk ook zeker dat hij ons nog dingen gaat laten zien waarvan we niet dachten dat het zou kunnen, maar ik vind het niet terecht om een paard wat door zijn onervarenheid nog fouten maakt nu al met zulke droomscores naar huis te sturen want er zit nog heel veel rek in. Maar goed, van mij mogen de scores internationaal sowieso wel met gemiddeld 10% naar beneden, want soms rijden combinaties die echt iets slechts laten zien nog steeds boven de 60% en dat gaat nergens over.