Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17417
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:55

he verdorie, wat ontzettend jammer zeg! ;(
en eerder werden al die geruchten steeds de kop in gedrukt.... blijkt toch waar te zijn dan...

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:57

Dus toch gedaan....

Jammer, maar wel begrijpelijk.

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:59

jammer, maar het zou er toch een keer van komen volgens mij.
al dacht ik dat ze hadden gezegd hem nooit te verkopen?

nadia_a
Berichten: 109
Geregistreerd: 08-11-07
Woonplaats: Veldhoven

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:02

Egt jammer hij vekoopt zijn beste paard.
ik denk hij houd hem voor altijd
valt tegen van hem

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:09

Adriana schreef:
Insider schreef:
Sportief gezien een verstandige keuze om nu te verkopen. Het paard is 14 jaar en Albert heeft er veel succes met gehad maar ook 2 goede opvolgers klaar om het van Oki over te nemen. Over 2 jaar had hij er nooit meer een goed bedrag voor gekregen. Albert moet toch de middelen bij elkaar blijven rapen om te zorgen dat hij internationaal mee kan blijven draaien en zijn toekomstige toppers niet hoeft te verkopen. Geld komt hem ook niet vanzelf aanwaaien.


Helemaal mee eens en hij heeft nog geen minuut geleden het Championat van Leipzig gewonnen met Sam!

Sam is zeker een best paard maar om te bereiken wat Oki heeft gedaan voor (en met )Albert en de nederlanse sport zal hij nog heel veel moeten doen ..Oki stond wekelijks in de prijzen overal ter wereld en in alle dikke proeven en dat toch een aantal jaar aan een stuk :o meestal krijgt een ruiter maar één , hooguit twee keer in zijn carriere een echte topper die ook nog eens een aantal jaar meedraait onder zijn kont en dan denk ik dat het bij Albert zeker Oki is geweest

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:12

Geen OS dus? Of gaat ie daarna pas weg?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:18

Potverdrie, dat is zonde...
Maarja het zal een weloverwogen beslissing zijn geweest...

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:29

piecon schreef:
Geen OS dus? Of gaat ie daarna pas weg?


Ik denk dat hij tegen 2012 wel een ander paard topfit heeft ;)

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:31

Begrijpelijk die verkoop, maar er zijn opvolgers genoeg. Dus of het een echt gemis wordt voor de nederlandse springsport denk het niet.

happyness

Berichten: 1183
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:38

Jammer maar wel te begrijpen. Nu kan hij het paard nog leuk verkopen en ik denk dat hij wel het maximale er al uit gehaald heeft. En hij heeft natuurlijk nog meer toppers staan... Wat hij zelf al eens gezegd heeft: Je kunt niet alles houden, soms moet je wat verkopen!

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:41

caroline78 schreef:
Insider schreef:
Sportief gezien een verstandige keuze om nu te verkopen. Het paard is 14 jaar en Albert heeft er veel succes met gehad maar ook 2 goede opvolgers klaar om het van Oki over te nemen. Over 2 jaar had hij er nooit meer een goed bedrag voor gekregen. Albert moet toch de middelen bij elkaar blijven rapen om te zorgen dat hij internationaal mee kan blijven draaien en zijn toekomstige toppers niet hoeft te verkopen. Geld komt hem ook niet vanzelf aanwaaien.


Helemaal mee eens. Daarnaast heeft hij nu goede opvolgers en eerlijk gezegd vond ik hem niet meer van het niveau voordat Albert zijn been brak. Hij sprong nog steeds super maar ik miste net dat beetje extra. Daarnaast heeft hij nu een mooie leeftijd en hij zal vast een erg goed bedrag voor hem hebben gehad.

Ben ik het ook mee eens, maar toch is het weer een toppaard uit nederland

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:52

jee,ik weet niet wat ik lees !!!!!!!!!!!!!!! Dus nu geven ze dan eindelijk toe aan het grote geld.Nou, ik vind ,dat ze nog lang de boot hebben afgehouden.
Albert kennende heeft hij vast alweer een paar talenten in de wachtkamer staan. Gefeliciteerd Albert met de verkoop !!!!

Odatje
Berichten: 379
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:00

vind het erg jammer! het was een goede combinatie, maar ik denk wel dat Albert er het beste uit gehaald heeft!

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:01

Erg zonde dat hij verkocht is, maar het hoort erbij.

Okidokie lijkt heel erg op zijn vader moet ik zeggen, vooral de ogen :j

Simone1969
Berichten: 44
Geregistreerd: 25-08-09

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:03

Ik denk dat het een wijs besluit is. Hij is nu natuurlijk voor een geweldig bedrag te verkopen. Als het paard iets gaat mankeren....

Marigold

Berichten: 12589
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:08

ik denk eigenlijk wel dat het voor de fam Zoer wel wennen is, een soort van *toch wel* gemis/afscheid,
ze moeten natuurlijk zakelijk blijven maar ik kan me voorstellen dat het toch ook wel wrang is.
misschien dat ze daarom nog even geen commentaal willen geven en daar heb ik dan ook gewoon respect voor.

Getup

Berichten: 8287
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:20

Zonde,maar erg begrijpelijk. Het is gewoon gruwelijk jammer dat toen die beenbreuk er tussen kwam, nu valt er weinig meer te bereiken voor die 2 samen,behalve nog vele prijzen winnen en de OS zijn pas over 2 jaar....

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:24

Marigold schreef:
ik denk eigenlijk wel dat het voor de fam Zoer wel wennen is, een soort van *toch wel* gemis/afscheid,
ze moeten natuurlijk zakelijk blijven maar ik kan me voorstellen dat het toch ook wel wrang is.
misschien dat ze daarom nog even geen commentaal willen geven en daar heb ik dan ook gewoon respect voor.


:)* Vind het ook helemaal niet noodzakelijk dat Albert er commentaar op moet geven. Het is een begrijpelijke keus.
Natuurlijk had Albert zo'n paard er best bij willen houden.
Maar hij moet ook zijn verstand gebruiken om verder te kunnen met zijn carriere en voor zekerheid te gaan. Nu kan hij zijn betere jonge paarden die de toekomst hebben wel houden, dat is goed management. Dus vind het heel flink dat hij dit toch doet. We gaan ongetwijfeld nog heel lang en veel van Albert horen :Y)

rkvdh

Berichten: 51
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:39

Nou maar hopen dat Okidoki het net zo goed heeft als in Nederland! Ik ken Argentijnen met paarden.

;( ;(

Jeanneee_
Berichten: 2893
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:39

Zonde voor het Nederlandse team, maar denk dat het een slimme zet is van Zoer.
Hij heeft immers Sam ook nog op dit niveau en inderdaad de jonge paarden zijn de toekomst!

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:56

Zat eraan te komen natuurlijk.. Had eigenlijk verwacht dat ie Sam en Oki beide zou verkopen!
Hij heeft al een paar jonge toppers klaar staan en Oki ging de laatste tijd niet meer zo heel goed.. Steeds 1 af, en dan moet je hem nog 2 jaar fit houden voor de OS.
Goede beslissing denk ik!


Wat een toppers die KWPN'er he!!!

merrietje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:18

Jammer, maar was een kwestie van tijd. Vond behalve een mooi paard, ook een mooie naam :Y)
Laatst bijgewerkt door merrietje op 23-01-10 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:18

ik snap dat er brood verdiend moet worden.

Maar wat ik niet snap. Je hebt dan zoveel gewonnen met zo dier. Van L tot topniveau je krijgt toch een band met zo dier? Ik zou het niet over me hart kunnen verkrijgen om zo dier waar je zo veel mee hebt bereikt te kunnen verkopen.

Anky daar integen verkoopt ook haar paarden maar haar toppers blijven waar ze dus echt een emotionele band mee heeft. zoals prisco en bonfire. En saliniro mag ook oud bij haar worden.

Sorry ik snap dat je brood mee moet verdienen. Maar nee erg jammer.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:32

Shit zeg. Die zien we dus nooit meer terug in de piste. Argentijnen en paarden... :( :(

Zepjuh
Berichten: 927
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Springpaard Okidoki verkocht naar Argentinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:51

erg jammer maar het was te verwachten