Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

WillemYntJee schreef:Kijk daar zaten ze al een tijdje op te wachten!
Heb toevallig afgelopen september een gesprek gevoerd met boswachter Breeveld (die laatst ook op tv was toen dr paarden door t ijs waren gezakt) en hij vertelde toen al dat dit er aan zat te komen
Romili ze worden er niet expres neer gelegd he, de dieren die ze afschieten laten ze gewoon liggen ipv dat weg worden gehaald.
Sammie schreef:[Volgens de VWA draagt het achterlaten van kadavers van paarden en runderen bij aan de biodiversiteit. "Omdat er meer voedsel beschikbaar komt, kunnen aasetende zoogdieren zoals vossen worden aangetrokken."
,
WillemYntJee schreef:In het grootste deel waar konikpaarden lopen van de oostvaardersplassen mag je als particulier niet eens komen, dus kans is sowieso niet groot hoor Isapaardje
) en dus uiteindelijk de lokale flora en fauna die afhankelijk was van die kadavers die naar de knoppen ging.
Laat me niet lachen. Romili schreef:Raar idee dat er kadavers van paarden in de natuur worden neer gelegd
sassefras schreef:mm moet je als boer eens proberen, een kudde leeuwen erbij lijkt mij een goede optie,
weet je wat nog het ergste is aan nederland met al zijn rare wetten en regeltjes ??????? de goochemerds die dit bedenken krijgen nog leuk betaald ook, gooi al die afgemaakte Q koorts geiten er ook maar bij eigenlijk

Berdien schreef:Wat een reacties weer. Wij willen als wandelaar geen dode dieren tegen komen want ieh bah jakkie dood=naar. Maar we willen wél in een 'natuurgebied' recreëren.
Het is toch ook van de zotte hier. We willen wel natuur in een hek, maar alles wat natuurlijk en naar is, dat moet maar weggemoffeld worden.
Zelfde in de Pyreneeën, daar moesten kadavers ook in één keer weggehaald worden. Hygiëne (pffft), ziektes (oh ja), geschokte toeristen () en dus uiteindelijk de lokale flora en fauna die afhankelijk was van die kadavers die naar de knoppen ging.
NatuurbeheerLaat me niet lachen.
Wel allemaal elke avond een gehaktbal eten, maar een dood dier tegen komen? Stel je voor...